Bab37

248 14 4
                                    

Eunha bangun dari tidur dalam keadaan yang termengah-mengah.

Mimpi tu tak mungkin dapat dilupakan.Mimpi dia melihat kakak dan adiknya berkumpul bermain dengan bayi.Penuh dengan gelak tawa.

Eunha menoleh ke kanan .Jungkook masih lena tidur.

Lalu Eunha menolak selimutnya dan keluar dari bilik.Dia menuju ke ruang menonton televisyen.

"Cik Eunha."Tegur salah seorang pembantu.

"Hmm"Eunha menyahut dalam keadaan mengantuk.

"Cik perlukan apa2 ?"Soal Pembantu itu.

"Ani.Saya cuma nak bersendirian sekarang"Kata Eunha.

Lalu pembantu tu beredar dari situ meninggalkan Eunha.

Eunha baring di atas sofa dengan selimut yang ada di situ.Makin dia teringatkan adik-beradiknya,makin berat terasa di kepalanya.

Perlahan-lahan,dia menangis di situ.

"Eonnie.Sampai hati korang tinggalkan aku..huk.."

Emosinya berubah secara drastik.Lagi2 bila mimpikan mereka.

-morning-

"Nampak Eunha tak ?! Dia kat mana ?"Kedengaran suara Jungkook seperti cemas mencarinya.

Eunha terbangun dan mengusap kepalanya dengan jari.

"Cik Eunha ada kat situ."Tunjuk pembantu itu.

Lantas Jungkook berjalan ke arah sofa .

"Eunha ,kenapa tidur sini ? "Soal Jungkook sambil bercangkung di hadapan sofa itu.

"Aku tak boleh tidur semalam.Tu yang aku tidur sini."Kata Eunha perlahan akibat mengantuk.

"Tak boleh tidur ? Kenapa ?"

"Entahlah.Memang aku tak selesa tidur semalam.Sorry buat kau risau."-Eunha

"Gwaenchana.Harini aku cuti."Balas Jungkook.

"Eh ? Wae ? Kan kau kerja harini ? "

"Aku tak nak bende tu jadi lagi sekali.Aku dah serik tinggal kau kat rumah."Kata Jungkook sambil mengalihkan tangannya ke kepala Eunha.

"Hey.I will be fine."Eunha merangkul tengkuk Jungkook.

"Tapi aku tak nak."

"Maybe aku akan betul2 perlukan kau waktu lain.Tapi bukan sekarang.Aku still boleh jaga diri lagi."Kata Eunha.

"Kau senang cakap macam tu.Aku pernah rasa hilang kau.And aku tak nak rasa semua tu lagi sekali."Kata Jungkook.

"Okay macam ni.Kalau kau sayang aku,kau uruskan kerja kau."kata Eunha.

"Andwaeee.Kenapa kau ugut aku macam nii.Tak adil lah !"Jungkook merungut macam budak kecil.

"Haaa kalau sayang,pergi kerja.Balik nanti jumpa lah.sekejap je lah,Kookie.Kookie sayang Una kan ? "-Eunha

"Sayang Una more than everything."Kata Jungkook.

"Sayang Una ? Nak pergi kerja atau tak?"Eunha menguji.

"Nae.." Jungkook menjawab dengan tak puas hati.

"Goodboy.."Rambut Jungkook dielus lembut.

Jungkook memandang Eunha tak puas hati.

"Jungkook, aku pergi rumah Lisa boleh ?"-Eunha

"Tengok tu.Nak keluar lagi.Ni yang aku nak marah ni.."Rungut Jungkook.

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now