Bab21

280 19 5
                                    

Waktu pagi,Eunha tidur dalam dakapan Jungkook.

Mereka berada dalam selimut yang sama .Suasana malam tu memang sejuk.Teringat pula waktu dulu dia dan Jungkook selalu tidur di situ kalau mereka tengok tv sampai lewat malam.

Eunha cuba lepaskan diri sebab dia dah tak boleh rasa tangan dia.Nak gerak ke belakang pun tak boleh sebab dia dah dekat sangat dengan lengan sofa tu.

Dia betul2 terkunci kat situ.

Dia pandang Jungkook.Lalu dia pegang pipi kanan Jungkook.

Pipi Jungkook diusap lembut dengan ibu jarinya.

Aku harap kau sembuh,Jungkook.Aku tak tahu apa jenis penyakit kau.Tapi aku nak penyakit tu hilang..Aku sayang kau sampai bila2.

Dia cuba gerakkan jari jemarinya.Bila dah selesa ,dia sambung tidur dan dekatkan kepalanya pada dada Jungkook.

Waktu pagi

Jungkook keringkan rambut Eunha pakai hair dryer.Pastu dia betulkan sikit bangs rambut Eunha.

"Kan dah cantik."Jungkook mengusap pipi Eunha lalu mengucupnya.

Eunha hanya mendiamkan diri.

Jungkook melutut depan katil memandangnya.Lengan kanannya diletakkan belakang Eunha.

"Eunha,kenapa kau diam je ?"Soal Jungkook perlahan.

"Nak cakap apa lagi ? Nanti kalau aku bising,kau marah."Eunha menjeling.

"Janganlah macam ni.."Jungkook pegang tangan Eunha.

-Rumah Lisa-

"Macam mana ? Dah dapat Eunha ?"Soal Lisa.

"Tak,bos.Dia betul2 kurung Eunha dalam tu."kata salah seorang orang suruhannya.

Lisa berdecit."apa masalah Jungkook tu ?!"

-Rumah Scoups-

"Woi."Scoups menegur Mingyu.

"Apa."-Mingyu

"Termenung dari tadi apahal ?" Soal Scoups.

"Takde apa."

Mingyu sebenarnya tengah tunggu panggilan dari Eunha.Dia call Eunha banyak kali tapi tak angkat.Bila dia tanya Lisa apa yang berlaku..Dia tahu Eunha sekarang ada dengan Jungkook.

Entah kenapa dia agak tak selesa bila dengar pasal tu.

Pasal Eunha,dia tak cerita apa2 kat Seventeen.Sebab dia takut Seventeen akan bunuh Eunha.

Dia dan Eunha pernah berkawan walaupun kumpulan mereka bermusuhan.Mingyu dianggap baik di mata Eunha.Sehinggakan Mingyu menyimpan perasaan pada Eunha.Dia terima kalau ni cinta bertepuk sebelah tangan.

-Ruang tamu-

Eunha diletakkan atas sofa.Jungkook pula duduk di sebelahnya.

"Nak tahu tak kenapa aku selalu bawak kau pergi mana2 je ? Sebab..aku nak kau selalu ada dengan aku."Jungkook meletakkan kepala di atas bahu kanan Eunha.Pastu dia pandang Eunha.

Eunha menjelingnya lagi.

"Jeling,jeling.Bagi kiss baru tahu."Ugut Jungkook.

Eunha memandang Jungkook tajam.

"Jungkook."Panggil Eunha.

Truth In Me [Bangchin]Where stories live. Discover now