Ze liep boos de kamer uit. Ze haalde wel weer een dokter. Misschien was het ook wel goed om hem te laten zien dat ze gelijk had.
~~
'Nee helaas kan ik nog geen scan laten maken, de zwelling is te groot dan kunnen we niks zien. Als het om 8 uur nog zo is zal je hier moeten blijven vanacht' zei de dokter die Demi had gehaald.
Vanbinnen deed ze een dansje, hij was het met haar eens. Gelukkig maar, anders was het een afgang geweest.
'Wat! Dat kan niet' bracht Matthijs uit. 'Helaas is het zo meneer de Ligt, we zullen contact opnemen met uw club' ze de dokter.
Het was nogal een formele, nette man. Matthijs keek boos naar Demi, die hem een bitchy blik terugstuurde.
De dokter knikte naar beide en liep de kamer uit. 'Tering wat een kutleven' vloekte de jongen zacht.
Ergens voelde Demi medelijden. Dat verdween al snel toen ze bedacht dat hij het toch echt zelf erger had gemaakt.
Voorzichtig bond ze de koelpack weer om zijn been en liep toen de kamer uit.
~~~~~
Matthijs keek de verpleegkundige hopend aan toen ze de koelpack van zijn enkel haalde. Hij wilde hier weg, hij wilde morgen gewoon trainen.
'Sorry het spijt me' zei Demi. Hij wist meteen wat dat betekende. Hij bleef hier, de hele fucking nacht.
'Fuck' bracht hij uit. Ze keek hem even aan. Hij dacht wat van meeleven te zien maar dat verdween als snel voor de bitchy look.
'Kan ik verder nog wat voor je doen' vroeg ze. 'Nee' zei hij kort. Hij wilde zo snel mogelijk alleen zijn.
Ze knikte en liep de kamer uit. Matthijs liet zich terug in de kussen zakken en schold zachtjes.
Hij wist dat hij het voor zichzelf verpest hadt. Dat zou hij niet toegeven aan anderen, maar hij wist het wel.
Hij pakte zijn telefoon en stuurde een berichtje naar een aantal mensen. Waarin hij vermelde dat hij in het ziekenhuis moest blijven.
~~~
'Oh Savann ik werd gek vandaag' riep Demi door de telefoon naar haar beste vriendin Savannah.
'Wat nu weer' gilde die. 'Is Novan thuis' vroeg Demi, Novan was de vriend van Savannah ze woonde sinds kort met hem samen.
'Jup hoezo' reageerde haar vriendin verrast. 'Zet is op luidspreker' commandeerde Demi.
'Done' zei Savannah. 'Noov, je kent Matthijs de Ligt wel toch' vroeg Demi aan Novan, een behoorlijk Ajax-fan.
'Je bedoelt die van Ajax' vroeg Novan. 'Ja die, ik heb hem verpleegd en wat een lul is dat zeg' riep Demi.
'Vertel' riep Savannah, die was altijd wel in een voor een leuk, sappig verhaal.
Demi vertelde de 2 alles, Novan was helemaal bezorgd om de Ajax-speler en Savannah deed al een hopeloze koppelpoging.
'Aan jullie heb ik ook niks! Ik ga slapen. Bye bitches' riep ze waarna ze de 2 ophing.
Savannah was al sinds de 1e klas haar beste vriendin. Er waren eerst nog een paar meiden bij. Maar toen in de 3e haar moeder werdt vermoord door haar vader, lieten die haar in de steek.
Heel de school maakte haar belachelijk, maakte lullige en pijnlijke opmerkingen. Alleen Savannah bleek een echte vriendin te zijn geweest.
Maar Demi beet van zich af en ontwikkelde een badass meisje. Om zichzelf te beschermen tegen anderen en om zich wijs te maken dat ze het niet moeilijk had.
Ze deed haar avondroutine en ging naar bed. Morgen moest ze om 2 uur weer werken.
In het AMC sliep Matthijs al 3 uur. Toen Demi om 8 uur had besloten dat hij niet naar huis mocht had hij zich voorgenomen om te gaan slapen.
Helaas lukte dit niet vanwege de steeds erger wordende pijn. Hij had op het belletje gedrukt en een mannelijke verpleger was hem komen helpen.
Daarna viel hij al snel in slaap. Hij had niet gemerkt dat Demi nog even langs geweest was.
Ze deed vaak net voordat ze klaar was nog een rondje langs alle kamers. En dus ook nu. Bij het bed van Matthijs was ze even blijven staan. Ze vond hem er schattig uit zien als hij sliep.
Maar al snel was ze weer weggelopen. Het voelde niet goed om naar hem te kijken als hij sliep.
~
De volgende ochtend rende ze om 11 uur door het Vondelpark. In haar airpods hoorde ze Sia zingen.
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah
I'm unstoppable today
Unstoppable today
Unstoppable today
Unstoppable today
I'm Unstoppable todayBreak down, only alone I will cry on out
You'll never see what's hiding out
Hiding down deep down, yeah
I know, I've heard that to let your feelings show
Is the only way to make friendship grow
But I'm too afraid now, yeahIn haar hoofd zong ze mee. Niet hardop want ze kon voor geen meter zingen.
Ze ging weer op de terugweg naar huis. Na 10 minuten kwam ze weer thuis.
Ze stapte meteen in de douche want na een uur hardlopen plus 5 trappen op lopen dan ben je behoorlijk bezweet.
Het kleine appartement waar ze woonde had 6 verdiepingen maar geen lift. En als je dan op de 5e verdieping woont is het wel goed voor je conditie.
Na de heerlijk verfrissende douche liep ze in lingerie naar haar slaapkamer.
Ze gooide de deuren van haar oude kledingkast open. Een grotendeel zwarte golf van kleding kwam op haar af.
Ze was een badass persoon geworden en dus ook met badass kleding. Wat inhield veel zwart, kort, leer en sexy.
Een grote losse blauwe spijkerbroek met gaten koos ze als eerste uit. Het was nogal een gedoe vanwege de gaten waar haar voet in bleef hangen, maar na een tijdje was hij eindelijk aan.
Een simpel zwart shirtje kwam daarboven, haar veelgedragen leren jasje als laatste.
En opnieuw de zwarte laarsjes. Ze liep de keuken in om een eitje te bakken.
Ondertussen vroeg ze zich af of Matthijs er nog zou zijn. Ergens hoopte ze van wel, maar toen ze dat doorhad verbaasde ze zich daarover. Het zal wel.
Ze hoopte voor hem dat hij al naar huis was, alhoewel het karma zou zijn als dat niet zo was.
JE LEEST
He Changed Me
FanfictionDit boek is al een tijdje geleden geschreven, bij deze ben je gewaarschuwd🙂 Demi Lammers heeft veel meegemaakt in haar jonge leven. Ze heeft ook een grote haat naar voetballers. Wat als ze tijdens haar werk in het ziekenhuis een voetballer moet ver...