'Hey Wout' begroette Matthijs zijn broertje. Demi gaf hem ook een knuffel.
'Is mijn opa al bij jullie' informeerde ze. 'Nee net nog niet, maar misschien nu' antwoorde Wouter.
Matthijs, Demi en Nikki waren in Nederland. Matthijs maar voor 1 dag. Er was namelijk nog geen interlandperiode.
Morgenavond zou hij weer
terugvliegen maar Demi zou samen met Nikki een paar dagen blijven.Ze zouden nu met zijn allen bij de ouders van Matthijs gaan eten. Demi's opa, Jonas en Jill en haar pleegouders zouden er ook zijn.
'En volgens mij hoorde ik Fleur zeggen dat Jonas enzo in de file stonden' zei Wouter toen ze naar de auto liepen.
Ze kwamen bij de auto en Demi maakte Nikki goed vast. Daarna ging ze naast haar zitten terwijl Matthijs voorin naast zijn broertje zat.
'Dit is de eerste keer dat ik bij jou in de auto zit' merkte Matthijs op. 'Geloof me, ik ben de nieuwe Max Verstappen' grijnsde Wouter.
'Als je ons maar heel aan laat komen ben ik tevreden' reageerde Matthijs. 'Oh dat komt wel goed' verzekerde Wouter hem terwijl hij de auto uit het parkeervak reed.
Een halfuurtje later parkeerde hij de auto op de oprit van het huis van Matthijs zijn ouders.
'Zie je, helemaal veilig' grijnsde Wouter. 'Heel trots' lachte Matthijs.
Hij stapte uit en haalde Nikki uit de auto. De voordeur vloog al open en Matthijs zijn moeder stond in de deuropening.
'Hey' glimlachte ze terwijl ze Demi een knuffel gaf. 'Je opa zit al binnen' zei ze waarna Demi snel doorliep.
'Hoi' mompelde Matthijs terwijl hij zijn moeder met moeite een knuffel gaf aangezien hij Nikki nog droeg.
'Hoi liefje, ga maar snel naar opa toe' fluisterde ze naar haar kleindochter waarna Matthijs ook naar binnen liep.
Hij vond Demi in de woonkamer in een knuffel met haar opa. Demi maakte zich los en pakte Nikki van hem over.
Ze legde haar voorzichtig in de armen van haar opa. Er rolde een traan over zijn wang.
'Ze is zo mooi' stotterde hij zacht. 'Hoi, ik ben jouw oude opa' ging hij fluisterend verder.
Demi keek glimlachend naar Matthijs. 'Eyy Matt' klonk het toen Fleur op de rug van haar broer sprong.
'Heyy jooo, rustig man' reageerde die geschrokken. 'Geen hoi zusje, leuk dat ik jou ook weer zie' vroeg Fleur.
'Oké dan! Hoi zusje, leuk dat ik jou ook weer zie' praatte hij haar na. 'Goedzo, Demi moet je nog iets beter opvoeden maar het begint er op te lijken' grijnsde zijn zusje.
'Ja luister Fleur, twee kinderen tegelijk opvoeden is nogal lastig' lachte Demi die hun gesprek had gehoord.
'Ja dat dacht mama ook toen Wouter en ik kwamen, en dus heeft ze het bij hem opgegeven' grinikte Fleur.
'Tsss sukkels' zuchtte Matthijs. 'Daar komen Jonas enzo' riep Wouter vanuit de keuken.
'Ik ga wel opendoen' riep Demi waarna ze naar de hal rende. De eerste die uit de auto kwam was Jill.
Toen zij en Jonas nog niet eens wat hadden en in het begin was het meisje nog behoorlijk verlegen maar daar was steeds minder van te merken.
'Hey, je ziet er goed uit' complimenteerde Jill haar. 'Dankje, jij ook' glimlachte Demi.
'Hey sis' begroette Jonas haar nu. 'hey lieverd, ga maar vast naar binnen' zei ze.
Dat deed Jonas wat hij was hier al eerder geweest, Jill trok hij achter zich aan.
'Hey Demi' begroette Anne, haar pleegmoeder, haar. 'Hoi, leuk dat jullie er zijn' glimlachte Demi terwijl ze haar een aarzelende knuffel gaf.
Hun band was nog steeds niet geweldig maar begon wel beter te worden. Ook haar pleegvader Thomas kreeg een knuffel.
Demi nam hem mee naar de rest. Daar zag ze dat Jill ondertussen Nikki beethad.
'Ik wil ook een kind' zuchtte ze terwijl ze Jonas smeekend aankeek. 'Jaaaa doeei, dat doe je maar met een ander' reageerde die. Iedereen moest lachen.
'Oké, misschien was ik ook niet serieus' mompelde ze terwijl ze verliefd naar Nikki keek.
Anne ging naast Jill zitten en bekeek Nikki ook goed. Voor haar pleegouders was dit ook de eerste keer dat ze Nikki zagen.
Demi keek glimlachend toe hoe haar dochtertje alle aandacht kreeg. Niet dat ze daar iets voor hoefde te doen want ze sliep gewoon.
Matthijs kwam achter haar staan en sloeg zijn armen om haar heen. 'Tevreden' vroeg hij zacht.
'Hmm' mompelde ze. 'Ik ben blij dat opa haar nu ook gezien heeft, ergens in mijn achterhoofd dat hij dan misschien niet meer leefde' fluisterde ze terug.
'Kijk dan hoeveel aandacht ze krijgt, zoveel aandacht krijg ik niet als ik slaap' lachte Matthijs.
'Ze is natuurlijk veel schattiger dan dat jij bent' grijnsde Demi. 'Schattiger misschien maar leuker niet' zei hij.
'Patser, ze heeft hopelijk een kleiner ego' zuchtte Demi. 'Een beetje zelfvertrouwen is gezond' gaf Matthijs zijn mening.
'Ik geef het op' zuchte Demi. 'Moet je trouwens echt weg morgen' zei ze verdrietig.
'Jup' klonk zijn korte antwoord. Demi draaide zich om een keek hem aan. 'We gaan je missen' mompelde ze waarna ze tegen hem aanleunde.
'Ik jullie ook, maar deze mensen hier en Savannah zullen wel voor je zorgen toch' vroeg hij.
'Hmm, maar ik heb toch liever jou om me heen' gaf ze toe. 'Ik ben leuk' mompelde Matthijs waarna hij een kusje op haar voorhoofd drukte.
'Gaan we weer' zuchtte Demi. 'Maar je bent inderdaad leuk' bevestigd ze. Ze keek op toen ze Nikki hoorde huilen.
Ondertusen lag ze weer in de armen van haar overgrootvader die haar nu zachtjes heen en weer wiegde.
Voorzichtig ging Demi naast haar opa zitten. 'Dit is een heel mooi meisje lieverd' zei de man zachtjes.
'Ze is leuk hè' glimlachte Demi. 'Heel leuk' gaf hij toe.
Demi zag de tranen in de ogen van de oude man staan. Ze veegde er eentje van zijn wang en gaf hem daarna ook een kus op zijn wang.
'Ik hou van je opa' fluisterde ze.
JE LEEST
He Changed Me
FanfictionDit boek is al een tijdje geleden geschreven, bij deze ben je gewaarschuwd🙂 Demi Lammers heeft veel meegemaakt in haar jonge leven. Ze heeft ook een grote haat naar voetballers. Wat als ze tijdens haar werk in het ziekenhuis een voetballer moet ver...