Vreselijk misselijk zat Demi op de bank. Matthijs was trainen en daarna zouden ze naar een verloskundige gaan.
Het was een week na de test en sinds 2 dagen merkte ze flink dat ze zwanger was.
Ze was erg misselijk, gelukkig had ze het op haar werk nog kunnen verbergen.
Nu hing ze maar een beetje onderuit op de bank te wachten op Matthijs. Naar die verloskundige hoefde ze niet meer voor bevestiging want ze wist nu zeker dat ze zwanger was.
'Hey schat' klonk er toen de deur langzaam openging. 'Hoi' mompelde ze. Matthijs drukte een kusje op haar voorhoofd.
'Hoelaat moeten we weg' vroeg hij. 'Kwartiertje nog' antwoorde Demi. 'Hoe was de training' vroeg ze.
'Ja prima, hoe was het hier' vroeg hij. 'Misselijk' glimlachte Demi. Matthijs trok haar naar zich toe en knuffelde haar. 'Trots op je' fluisterde hij in haar oor.
'Ik ga me even omkleden' zei Demi waarna ze zich losmaakte uit de knuffel om een fatsoenlijke outfit aan te trekken.
5 minuten later stond ze in de deuropening. 'Klaar' Matthijs keek haar vragend aan. 'Jup! Let's go' antwoorde ze.
Ze liepen naar de lift. Demi drukte op de knop van de begane grond en maakten hun gewoonlijke spiegelfoto.
Altijd als ze met de lift ging maakte ze een spiegelfoto. Het was een gekke gewoonte geworden waar ze niet meer zonder kon.
Als ze het niet deed was ze bang dat ze vast kwam te zitten.
Ze sprongen in de auto en Matthijs reed weg. Demi opende spotify op haar telefoon en zette deze aan.
Ze deden vaak een soort spelletje dat ze moesten raden hoe het nummer heette of van wie het was.
Ze zette het nummer "One Kiss" aan. Matthijs stuurde de auto een bocht door en dacht na over welk liedje het was.
'Ik geef op' zucht hij. 'Doooos, One Kiss' riep Demi waarna ze mee ging zingen.
Iets daarna zette ze het volgende nummer aan. Ze pakte Matthijs zijn hand beet en kneep erin.
'Zenuwachtig' vroeg hij terwijl ze wachten voor het stoplicht. 'Beetje, we weten het nu toch wel zeker' antwoorde ze.
'Het komt allemaal wel goed' glimlachte Matthijs. 'Mag je vast gaan bedenken hoe je het iedereen gaat vertellen' lachte hij daarna.
'Hmm goeie' antwoorde Demi. Ondertussen waren ze er al en het koppel stapte uit.
Ze hadden afgesproken met de verloskundige dat ze meteen naar binnen konden. Ze wilden niet herkend worden.
'Hey ik ben Anita' stelde een vrouw van ongeveer 40 jaar zich voor. Demi en Matthijs stelden zich ook voor.
'Ga zitten' glimlachte ze terwijl ze naar de stoelen wees.
••••••
'Ik weet hoe we het kunnen vertellen aan opa' riep Demi enthousiast. Matthijs en zij waren terug van de verloskundige.
Alles was goed met de baby en ze hadden een paar echo's meegekregen.
Matthijs keek zijn vriendin vragend aan. 'Bij Hema kan je zelf puzzels maken van 30 stukjes, als we er een maken van de echo dan geven we die' riep ze enthousiast.
'Ohh ja dat is een leuk idee' riep Matthijs ook enthousiast. Demi's opa was een groot puzzelfanaat en dit zou de perfecte manier zijn.
'Ik ga hem gewoon gelijk bestellen, je kan het maar in huis hebben' zei ze.
'Ik ga wel koken want ik ga dood van de honger' zei Matthijs terwijl hij opstond.
'Ik mag voor 2 eten, jij niet' grijnsde Demi. 'Tsss ik sport alles er weer af dus' lachte Matthijs.
Demi bestelde de puzzel en ondertussen stond Matthijs te koken. Wel met hun playlist die op shuffle stond.
Het nummer van de afgelopen tijd stond aan. 'Duurt te lang' van Davina Michelle. Matthijs zong heel enthousiast mee.
Daarbij toonde hij ook zijn gebrekkige danskunsten. Demi filmde het en plaatst het op haar snapchat verhaal.
Ze kreeg een paar lach emoties gestuurd van haar schoonzusje Fleur en nog meer mensen lieten weten dat ze het grappig vonden.
Matthijs kon dan misschien niet goed dansen en zingen maar koken kon hij wel. En dus zaten de twee een halfuur later allebei met een bord op schoot.
Matthijs met zijn benen wijd en Demi er tussenin. Haar hoofd lag tegen zijn borst aan.
'Hmm lekker' mompel Demi toen ze een hap nam. 'Ben ik ook' grijnsde Matthijs. 'Pfff ego' zuchte Demi.
'Je kan het niet ontkennen Deem' ging hij door. Ze zij niks en nam nog een hap. 'Wie zwijgt stemt toe' zei hij slim.
'Jammer weer dit' antwoorde Demi. 'Je bent lief dat is een feit' glimlachte ze waarna ze een kusje op zijn lippen drukte.
'Jij bent liever' ging Matthijs er tegen in. 'Niet zo rebels doen' zuchte Demi. 'Oké goed dan, ik ben liever dan jij' stemde Matthijs in.
'Nee dat klinkt arrogant' zei zijn vriendin bedenkelijk. 'Wat is het nou' vroeg Matthijs.
'Even lief denk ik' aarzelde ze. 'We doen ook zo moeilijk' lachte Matthijs.
•••
Toen Demi wakker werd sprong ze op en rende ze naar de wc. Daar hing ze als snel boven de wc-pot en gaf ze over.
Ze bleef even op de grond zitten en gaf even later nog een keer over. 'Alles oké' vroeg Matthijs toen hij de badkamer in kwam lopen.
'Hmm' mompelde ze. Ze moest zo werken en was doodsbang dat haar collega's door hadden dat ze zwanger was.
En dat was niet wat ze wilde, voorlopig was het nog even hun geheim.
Ze stond op en kreeg een knuffel van Matthijs. 'Hoelang heb je nog' vroeg hij. 'Halfuurtje' mompelde ze.
Matthijs vulde een bekertje water en gaf het haar. Dankbaar dronk ze het leeg.
Ze drukt een kus op zijn wang en liep naar de slaapkamer om een outfit uit te kiezen.
Ze was nu ongeveer 6 weken zwanger en er was nog niks te zien dus ze hoefde niks te verbergen met kleding of zoiets.
En dus trok ze een lichtblauwe spijkerbroek aan met een grijze trui die redelijk strak viel.
In de badkamer deed ze haar haren en make-up. 'Gaat het lukken vandaag' vroeg Matthijs toen hij in de deuropening kwam staan.
'Hmm ik hoop het' antwoorde ze. 'Je kan het' fluisterde hij in haar oor waarna hij naar beneden liep.
JE LEEST
He Changed Me
FanfictionDit boek is al een tijdje geleden geschreven, bij deze ben je gewaarschuwd🙂 Demi Lammers heeft veel meegemaakt in haar jonge leven. Ze heeft ook een grote haat naar voetballers. Wat als ze tijdens haar werk in het ziekenhuis een voetballer moet ver...