'Wow je ziet er prachtig uit Fleurtje' bewonderde Demi haar nieuwe schoonzusje die een mooie zachtroze jurk droeg.
Ze gaven elkaar een knuffel. 'Jij ook Deem' lachte Fleur. 'Maar doe normaal, de vorige keer dat ik je zag was je nog single' riep Fleur enthousiast.
'Hahaa ja gek he' lachte Demi. 'Waar is je boy eigenlijk' vroeg ze.
'Pff geen idee, hij liep hier net nog ergens rond' antwoorde Demi terwijl ze snel rond keek of ze hem kon ontdekken.
Ineens voelde ze een hand op haar rug. Geschrokken draaide ze zich om en ze keek recht in de ogen van Matthijs
'Oh hoi' bracht ze er verschrikt uit. Fleur gaf haar broer een knuffel en zei: 'Je hebt een leuke schoonzus voor me uitgezocht Thijs!'
Matthijs grinikte en zei: 'Nou graag gedaan hoor!' 'Je ziet er prachtig uit Deem' fluisterde hij in haar oor.
Ze rolde met haar ogen en zei: 'Dat heb je nu al te vaak gezegd!' 'Ik moet altijd de waarheid vertellen van miijn mama' zei hij met een kinderachtig toontje.
Ze droeg een lange donkerrode jurk met v-hals en een split. Matthijs droeg een zwart pak met een strikje.
'Waar is mama eigelijk Fleur' vroeg Matthijs zijn zusje. 'Daar ergens' zei die en ze wees een kant op.
'Kom dan gaan we daar heen' stelde hij voor. Demi was nu wel een beetje gespannen. Ze vond het hele gala al niet helemaal chill maar nu gingen ze naar zijn ouders.
'Hey Mam, pap dit is Demi' stelde Matthijs haar aan zijn ouders voor.
'Vivian' zei zijn moeder lief. 'En ik ben Frank' zei zijn vader. Ze kreeg van Wouter, het broertje van Matthijs, een knuffel want die had ze al eerder gezien.
~
Na een lange avond plofte ze thuis op de bank. Matthijs had haar afgezet.
Ze opende insta en besloot een foto te plaatsen.
@demilammers: proud❤
@fleurdeligt: cutiess💕
@random1: goldigger🤑🤢
@matthijsfan: OMG🥰
@mdeligt_: ❤Ze zag een paar negatieve reacties maar probeerde vooral op de positieve te focussen.
Net toen ze wilde gaan slapen kreeg ze een appje van Matthijs binnen.
Matt❤: trek je niks aan van de negatieve reacties, ze lullen maar wat! Ik hou van je xx
Ze glimlachte, het is toch ook een schatje.
U: schatje ben je ook! Slaaplekker xx
ze legde haar telefoon aan de kant en nestelde zich lekker in de dekens. Uit het shirt dat ze aanhad snoof ze de geur van Matthijs zijn deo op.
Het shirt WAS van haar vriend geweest maar Demi had hem gestolen.
Ze had een liefde naar oversized shirtjes en truien en al helemaal als ze naar Matthijs roken. Jongensdeo is gewoon geweldig.
Ze voelde haar ogen langzaam dicht zakken en liet zich meevoeren in een diepe, zorgeloze slaap.
~~
Zuchtend sprong Matthijs uit zijn bed. In de keuken maakte hij ontbijt waarna hij op de bank plofte.
Uit nieuwsgierigheid bekeek hij zijn getagde berichten. Hij wilde wel weten wat ze over hem en Demi schreven.
Hij zag wat fanaccounts en likete hun foto gelijk, hij wist dat zoiets hun dag goed kon maken en voor hem was het geen moeite.
Hij zag ook wel wat haat maar het viel hem niet tegen. Hij had het wel verwacht. Mensen geven nou eenmaal overal ongevraagde commentaar op.
Na zijn ontbijt stond hij op om wat spullen te pakken. Hij moest straks naar het nederlands elftal.
Ze hadden deze week weer 2 wedstrijden. Tegen Peru en Frankrijk.
Dat betende dus ook dat hij Demi een week niet zou zien. Gisteren hadden ze al afscheid genomen.
~~
'Dat land onder Belgie' legde Daley uit. 'Ehmm Luxenburg' riep Frenkie enthousiast.
Matthijs speelde met Daley Blind, Frenkie de Jong en Kenny Tete een potje 30 seconds.
'Tijd om' gilde Kenny die een team vormde met Matthijs.
Die kreeg nu de beurt en begon met het uitleggen van het woord 'stopcontact'
'Daar doe je de stekker in als je je telefoon moet opladen' zei hij. Kenny keek hem even vragend aan en zei: 'een stopcontact'
'Dat steken ze aan bij de openingsceremonie van de olympische spelen' ging Matthijs verder.
'Tering ik heb het al gezegd' schold hij. Het begrip was 'olympisch vuur' en dan was 'olympische' dus een verboden woord.
'Niet skiën maar dat andere' riep Kenny enthousiast. Nog 1 punt en dan hadden hij en Matthijs gewonnen.
'Snowboarden' riep Matthijs. 'Juppp! Gewonnen' gilde hij blij. Hij gaf Matthijs een high-five en de twee keken Frenkie en Daley lachend aan.
'Jaja je hebt gewonnen, ook voor het eerst maar goed' gaf Frenkie toe. 'Dat wilde ik horen' grinikte Matthijs.
'Hmm ik ga naar bed, tot morgen' zei Matthijs waarna hij naar zijn kamer liep. De andere riepen hem nog wat na.
Hij ploft op zijn bed en opende whatsapp. Hij had een appje van een onbekend nummer.
Hij opende de chat en las:
Ik denk dat je dit moet zien....
Dit is net gebeurd(Ik weet dat in dit boek Demi gespeeld word door Annekee maar beeld je even in dat zij dit is)
Matthijs keek met grote ogen naar de foto. Hij kon duidelijk zien dat dit Demi was.
Hij was 4 dagen weg en nu gebeurde dit. Kon ze niet eens 2 weken in een relatie blijven?
Hij opende de chat met haar en stuurde de foto door. Daarna stuurde hij:
WTF is dit!
Boos staarde hij naar de foto. Hij verwachte niet dat ze zou reageren aangezien ze waarschijnlijk die jongen aan het aflebberen was. Als ze al niet verder gingen.
Matthijs z'n kamergenoot Donny kwam de kamer inlopen. 'Hey waarom kijk je zo boos' vroeg hij toen hij Matthijs zijn blik zag.
Zwijgend liet Matthijs de foto zien. 'Is dat Demi' vroeg Donny verbaasd. Hij had haar weleens gezien.
'Jup' antwoorde Matthijs. 'Vergeet haar Mat, ze is het niet waard' gaf Donny als advies waarna hij zijn vriend een klopje op zijn schouder gaf.
'Ik ga slapen' zei Matthijs kort waarna hij zich ging klaarmaken.
Geniet van dit extra deeltje❤
JE LEEST
He Changed Me
FanfictionDit boek is al een tijdje geleden geschreven, bij deze ben je gewaarschuwd🙂 Demi Lammers heeft veel meegemaakt in haar jonge leven. Ze heeft ook een grote haat naar voetballers. Wat als ze tijdens haar werk in het ziekenhuis een voetballer moet ver...