~12~

1.8K 22 2
                                    

'Tadaaa! Cadeautje' riep Demi terwijl ze een tasje aan Matthijs gaf. Hij keek verbaasd en keek in de tas.

Hij haalde de trui eruit en keek blij. 'Ah dankjee maar dat was niet nodig' lachte hij lief.

'Nou passen' commandeerde ze. Hij trok zijn trui uit en trok de nieuwe trui aan.

Demi griste de oude trui van de bank en trok hem aan. 'Ahh jij bent gemeen' zei Matthijs sip.

'Je hebt een nieuwe toch' lachte ze. 'Jajaaa gaan we zo doen' lachte Matthijs en hij begon met kietelen omdat hij wist dat ze daar niet tegen kon.

'Neeeeee neeee niet doen' gilde ze. Matthijs ging door en zei: 'Wat zeg je dan?'

'Neeeee stop alsjeblieft' gilde ze. 'Nee eerst ga jij wat zeggen' lachte Matthijs.

'Sooorrry Matthijs' gilde ze door het lachen heen. 'Was dat zo moeilijk' vroeg Matthijs met een grijns.

Demi lag nog op de grond, ze was van de bank gevallen toen Matthijs haar kietelde.

Hij trok haar op de bank en zette een film aan. Ze kroop lekker in zijn trui en ging lekker op de bank liggen.

Ze lag een beetje tegen hem aan en keek naar de film. Ze was moe en dacht na over de dag.

Toen ze dacht aan het meisje dat naar haar zat te staren schrok ze. Had ze dat echt gedaan?

De laatste tijd had ze geprobeerd weer de oude Demi te worden. Die van voor de dood van haar moeder. Natuurlijk lukte dit niet altijd maar ze merkte wel dat het een beetje lukte. Ze voelde zich er ook beter door.

Maar nu baalde ze flink. Ze was de afgelopen weken wel vaker perongeluk bitchy geweest tegen vreemden.

Maar nooit naar kinderen. Het meisje was 12, misschien wel jonger.

Ze schoof wat onrustig heen en weer, het voelde gewoon niet goed.

'Wat is er' vroeg Matthijs die wel merkte dat er wat was. Demi zuchte diep.

'Ik heb een meisje afgesnauwd vanmiddag, en nu voel ik me een groot kutwijf' zuchte ze.

'Hmm' mompelde Matthijs. 'Geef maar toe, ik ben een kutwijf' zei Demi gefrustreerd.

'Nee! Je bent lief, iedereen maakt fouten' zei hij. 'Ik maak ze te vaak' fluisterde Demi.

Met moeite hield ze haar tranen binnen. Ze had de afgelopen periode bijna meer gehuild dan de voorgaande 5 jaar.

In die jaren sloot ze zichzelf af van alle emoties. De laatste tijd niet meer, en daarom moest alles eruit.

'Nee het gaat toch beter? Je leert het wel' fluisterde hij in haar oor.

Er rolde nu een traan langzaam over haar wang naar beneden. 'Misschien lukt het wel nooit' zuchte ze verdrietig.

'Dat geloof ik niet' zei Matthijs lief. Nu stroomden de tranen over haar wangen. Ze verdiende al die lieve mensen niet.

Ze was 5 jaar lang een rotmens geweest tegen heel veel mensen. Tegen haar pesters, de docenten, vreemden en iedereen die maar aardig deed.

Alleen voor Jonas, opa en oma, Savannah en na lange tijd ook Novan was ze aardig geweest, en zelfs dat niet altijd.

Nu deed ze redelijk normaal tegen vreemden, was ze met Fleur weggeweest en ging ze veel om met Matthijs.

'Niet huilen' fluisterde Matthijs. Hij sloeg zijn arm om haar heen. 'Ik verdien dat niet, ik kan het niet waarmaken' zei ze.

'Nee! Je kan het wel, ik geloof in je' fluisterde hij terwijl hij een traan van haar wang veegde.

Demi legde haar hoofd tegen zijn borst en haalde diep adem. 'Dankje' zei ze.

Hij keek haar aan en glimlachte lief. Ze sloot haar ogen en bleef liggen. Terwijl ze Matthijs hoorde ademhalen werd ze weer rustig.

Niet veel later viel ze in slaap. Matthijs keek glimlachend naar haar en focusde zich weer op de film.

~~

Demi zat in het verpleegstershokje en voelde haar telefoon trillen in haar broekzak.

Ze haalde hem uit haar broekzak en zag dat het Matthijs was.


Matt: Ik wil naar het strand ga je mee??

U: Ik moet tot 4 uur werken poepiee


Matt: Het is bloedjeheet!
Matt: Vanavond een duik doen dan?

U: Oehh jaaa, ik zweet me de pleuris

Matt: Ik haal je om 6 uur op!

Het belletje rinkelde en Demi moest naar kamer 1. Snel appte ze nog:

U: joee, kmoet gaan x

Matt: x

Ze liep het hokje uit en opende de deur naar kamer 1. 'Hallo meneer, kan ik u helpen' vroeg ze aan de man die daar lag.

'Meid ik heb het zo warm! Zou ik wat te drinken mogen' vroeg de wat oudere man.

Demi had medelijden met het mens want het was inderdaad heel warm in de kamer.

'Ik zal de airco wat harder zetten, maar wil u water met ijsblokjes' vroeg ze de man.

'Ohh kind dat lijkt me heerlijk' zei de man enthousiast. Demi liep de kamer uit en stelde de airco anders in.

2 minuten later gaf ze de man een beker ijskoud water met ijsblokjes erin.

'Dankje lieverd' glimlachte de man. 'Alstublieft' zei Demi vrolijk waarna ze de kamer uitliep.

Ze was vrolijk want ze had zin in vanavond. Ze wist dat het fout was om gevoelenst te hebben voor iemand waar je gewoon vrienden mee was maar het kon haar niks schelen!

~~

Matthijs zat onderuit gezakt op de bank. Hij had het bloedheet en had nu al zin om vanavond naar het strand te gaan.

Niet alleen daarom maar ook omdat hij dan weer met Demi zou zijn. Ze waren steeds meer samen, in de vorm van daten maar ook als vrienden.

Als het goed liep wilde hij haar misschien vanavond wel vragen op het strand.

Hij sprong van de bank af om zijn zwembroek aan te trekken. Daarna trok hij een simpel shirtje aan.

In de badkamer bracht hij zijn haar nog een beetje in model.

Hij pakte zijn spullen en keek op de klok. Kwart voor 6. Perfect dan kon hij iets over zes bij Demi zijn.

He Changed MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu