~29~

1.4K 21 6
                                    

'Ze is zo lief Matt' glimlachte Demi vermoeid. Matthijs had hun dochtertje in zijn armen.

Een uurtje geleden was ze geboren. Nikki Jane de Ligt. De bevalling had niet heel lang geduurd maar Demi was nu wel heel moe.

Matthijs hield de kleine vingertjes van Nikki in zijn handen. Hij kon het nog niet helemaal geloven dat hij nu vader was.

Dit kleine blonde meisje dat nu in zijn armen lag te slapen was gewoon zijn kindje.

Het was 7 uur s'avonds en Jonas, Wouter, Fleur en de ouders van Matthijs waren een uurtje geleden aangekomen in Turijn.

Ze hadden vrij gekregen van school. En nu stonden ze in de ziekenhuis kamer.

Jonas omhelsde zijn zus. 'Het is naar mama hè' vroeg hij. Demi knikte, de naam Nikki hadden ze niet voor niks gekozen.

Haar moeder heette Nikita en daar leek Nikki natuurlijk erg op. Het bijzondere was dat haar moeder vandaag jarig was.

Ook haar tweede naam, Jane, was niet voor niks gekozen. Haar oma heette Janine en Jane leek daar op.

En stiekem was het ook een subtiele verwijzing naar de hoofdpersoon uit haar nieuwe favoriete serie, Jane The Virgin.

Jonas had tranen in zijn ogen. Demi drukte hem zijn nichtje in de armen. 'Ze is zo mooi Deem, ik wou dat mama hier was' snikte hij.

'Ik ook Joon, ik ook' glimlachte Demi met tranen in haar ogen. Ook de rest bekeek het meisje goed.

Er kwam een verpleegster de kamer in lopen. 'Jullie mogen naar huis' vertelde ze Matthijs en Demi .

'Oke, dankjewel' glimlachte Demi naar haar. Het meisje liep weer weg. 'Ja dan gaan wij naar ons hotel, we zien jullie morgen wel een keer' besloot Matthijs zijn moeder.

Één voor één namen ze afscheid. Vivian, de moeder van Matthijs als laatste.

'Bedankt dat jullie voor Jonas zorgen' glimlachte Demi naar haar. 'Natuurlijk schat, tot morgen' glimlachte Vivian.

Een uurtje later lag de kleine Nikki in haar wiegje. Demi lag in bed en Matthijs keek nog een laatste keer naar zijn dochtertje.

Daarna ging hij naast Demi liggen. 'Ik ben trots op je' fluisterde hij toen ze zich in zijn armen had genesteld.

'Ik hou van je' fluisterde ze terug. Kort daarna sloten haar ogen zich. Ze was zo ongeloofelijk moe.

Helaas werd ze 2 uur later al uit haar slaap gehaald. Het was Nikki die haar ouders even toonde dat ze heel goed kon huilen.

Toen Matthijs zijn ogen opende stond Demi al met hun dochtertje in haar armen.

Ze ging op de rand van het bed zitten en wiegde haar heen en weer. Hun dochterje wilde waarschijnlijk gewoo drinken.

Demi had besloten borstvoeding te willen geven aangezien ze meestal toch de hele dag thuis was.

En dus gaf ze Nikki dat. Toen ze daarmee klaar was viel het meisje al snel weer in slaap.

Demi hield haar daarna nog even vast. Ze was gefascineerd door het idee dat dit kleine meisje voortkwam uit Matthijs en haar.

Ze streelde haar kleine vingertjes en drukte een kusje op de weinige blonde haartjes die het meisje had.

Daarna legde ze haar zo voorzichtig mogelijk weer in het wiegje. Ze ging weer tegen Matthijs aan liggen.

'Weltrusten maar weer' fluisterde ze. Als antwoord kreeg ze een kus.

~

'Hoi opa, kijk eens wat de ooievaar kwam brengen' riep Demi. Het was de volgende ochtend en ze waren aan het facetimen.

Ze richtte de camera op Nikki. 'Oh Deem! Wat is ze mooi' riep hij opa enthousiast uit.

'Hoe heet ze' vroeg hij daarna. 'Nikki, Nikki Jane' antwoorde Demi.

'Je moeder e-en oma' stotterde opa geëmotioneerd. 'Klopt, gisteravond is ze geboren op mama's verjaardag' glimlachte Demi.

'Ik wou dat ik naar je toen kon Deem' zuchtte de oude man. 'Het geeft niet opa, we komen zo snel mogelijk' verzekerde ze hem.

'Dat weet ik, ik mis jullie gewoon' zei hij met een flauwe glimlach. Jonas kwam de kamer ingelopen.

'Hey opa' begroette hij de man toen hij zag met wie zijn zus aan het bellen was.

'Hallo grote oom' glimlachte opa naar zijn kleinzoon. 'Zorg je goed voor die twee' informeerde hij.

'Zoals altijd, ik kom volgende week wel een keer langs goed' vroeg hij. 'Oh dat zou ik gezellig vinden' antwoorde de man.

'Maar volgens mij willen ze dat ik kom ontbijten, dag schatjees' voegde hij er nog aan toe.

'Doei' riepen Demi en Jonas tegelijk maar de man had al opgehangen. Jonas keek nu naar zijn nichtje en streelde voorzichtig haar wang.

'Deem' vroeg Jonas. 'Hmm' mompelde ze terwijl ze bleef kijken naar Jonas en Nikki.

'Ik mis mama' mompelde de jongen. 'Ze verdiende het om haar kleindochter te zien' voegde hij er aan toe.

'Ja Joon, ik weet het' knikte Demi. 'Maar het is niet anders' zuchtte ze. Zijn telefoon trilde en nam hem op.

'Hoi schat' glimlachte hij naar de camera. Het was Jill, zijn vriendin.

Hij richtte de camera op Nikki. 'Awwwh' klonkt het door de microfoon. 'Ze is echt schattig' gilde ze enthousiast.

'Hoe is het met je Deem' vroeg ze belangstellend. 'Goed hoor, beetje moe' antwoorde Demi.

'Ja dat begrijp ik, je komt toch wel snel naar Nederland' vroeg Jill.

'Jaa natuurlijk, ik denk over een maand' vertelde ze. 'Ik kan niet wachten, je stuurt me wel snaps enzo hoor want zo lang kan ik niet wachten' grijnsde Jill.

'Je krijgt er 500 per dag, is dat genoeg' vroeg ze. 'Hmm beetje veel misschien' glimlachte ze.

'Maar ik moet gaan want mijn tussenuur is voorbij' riep ze waarna ook zij ophing.


Er staat een nieuw verhaal op mijn profiel! Check it out!

He Changed MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu