~16~

1.7K 20 1
                                    

De intercom kraakte. 'Nee ga weg' hoorde ze Matthijs zeggen.

'Alsjeblieft laat me binnenkomen! Ik moet met je praten! Alsjeblieft?

Gespannen wachte ze op antwoord. Ze moest met hem praten! Hem uitleggen dat dit al maanden geleden was!

~~

De deur naar de lift opende zich en Demi haalde opgelucht adem.

Boven stond Matthijs in de keuken. Hij had de deur opengezet en liep nu naar de bank.

Hij wilde haar niet binnenlaten maar toen ze daar zo voor de deur stond kon hij het niet laten om het wel te doen.

Demi voelde zich behoorlijk ongemakkelijk toen ze door de open deur naar binnen liep.

'Hoi' zei ze zacht. Matthijs antwoorde niet en ging zwijgend op de bank zitten.

'Matt het was een oude foto' fluisterde Demi. Nog steeds zei hij niks. Demi zag de wallen en de verdrietige blik in zijn ogen.

Matthijs kon niet ontkennen dat hij was geschrokken van de wallen onder de ogen van Demi.

'Ik was aan het werk dat kunnen mensen bevestigen. Daarom reageerde ik er ook pas laat op' ging ze verder.

'Dat zeg je makkelijk' bromde Matthijs. 'Ik heb toch met collegas gewerkt. En ik heb een snapfoto waar ik die outfit aanhad, die foto kwam uit februari toen kende ik je nog niet eens' legde ze uit.

Hij keek haar gekwetst aan. Ze stapte op hem af en ging naast hem zitten. 'Kijk me aan' fluisterde ze.

Hij keek haar aan met tranen in zijn ogen. 'Ik zou dat nooit doen Matt' fluisterde ze terwijl ze hem aankeek.

Er vielen nu ook bij Demi tranen over haar wangen. Matthijs sloeg een arm om haar heen en trok haar tegen hem aan.

'Ik haatte het om die foto te zien' fluisterde hij. 'Ik haat die foto zo erg' fluisterde ze terug.

'Sorry, ik had je moeten geloven' zuchte hij. 'Het is oké, je kon het niet weten' fluisterde ze.

Ze legde haar hoofd tegen zijn borst. Hij veegde een paar tranen weg en drukte een kusje op haar blonde haren.

'Ik haatte het om je te zien op tv, je keek zo verdrietig' zei ze. 'Ik was ook verdrietig, en boos' antwoorde hij.

'Ik heb je gemist' fluisterde ze tegen zijn borst. 'Ik hou van je' fluisterde hij terug.

Ze bleven zo een tijdje liggen. Allebei blij dat ze weer samen waren.

'Ik moet zo trainen' verbrak Matthijs de stilte. 'Mag niet' kreunde Demi.

'Moet wel' bracht Matthijs er tegen in. 'Hmm even dan' gaapte Demi. 'Dan ga jij maar even slapen' lachte Matthijs.

~~

'Heyy Savann' riep Demi enthousiast naar haar vriendin via de telefoon. Ze waren aan het videobellen.

Demi lag half op Matthijs die weer thuis was van de training. Ze filmde haar vriend.

'OMG yess' gilde Savannah. 'Noov je favoriete koppel is weer samen' riep ze naar haar vriend.

Die kwam ook kijken en groette de twee. 'Gaat het Savann' vroeg Demi lachend.

'Jaaja maar liefje ik ben gelukkig' lachte haar vriendin. Demi legde alles uit en kletste nog een tijdje.

Na een tijdje zei Savannah: 'We moeten gaan, going on a date!'

'Have fun babe, spreek je later' riep Demi waarna ze ophing. 'Ik dacht dat ik je babe was' zei met Matthijs met een gek stemmetje.

'Ahh miepie toch' zei Demi alsof hij een baby was. 'Ik wil eten' zeurde ze nu.

'Je bent nogal veel eisend' zuchte Matthijs. 'Maar goed alles voor jou' lachte hij. Hij stond op en drukte een kus op haar lippen.

'Ik ga wel wat voor je maken' zei hij waarna hij naar de keuken liep.

Tussendoor kwam hij nog een paar keer kusjes halen. Demi lag ondertussen lekker onder een dekentje door insta te scrollen.

20 minuten later kwam Matthijs met 2 borden pasta de kamer weer in. Hij ging zitten en Demi ging tussen zijn benen zitten.

Ze nam een hap en zei: 'Hmm jij kookt elke dag!' 'Jaa hee dag daar gaan we niet aan beginnen' reageerde hij verontwaardigd.

'Het is gewoon lekker' verdedigde ze haar plan.'Net als jij' fluisterde hij in haar oor.

'Tsss' siste ze. Hij drukte een kusje op haar achterhoofd en voerde haar een hapje.

'Baby mondje open' zei hij kinderlijk. 'Ik ga van lekker naar baby. Heel gek dit' lachte Demi.

'That escalated quickly' zei Matthijs dramatisch. 'Downie' mompelde ze. 'Eyy dat hoorde ik' reageerde hij verontwaardigd terwijl hij in haar buik prikte.

Een uurtje later keek Matthijs voetbal en scrolde Demi verveeld door haar instagram.

Tot ze een foto van Savannah tegen kwam.

@savannahdk:  date night ft @novangroenendijk ❤

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

@savannahdk:  date night ft @novangroenendijk ❤

@samdekoning: zuss❣
@novangroenendijk: babee💓
@demilammers: knappiees🥰

Ze wilde ook blijven zoals Novan en Savannah. De 2 waren al 4 jaar gelukkig. Af en toe een ruzie maar uiteindelijk altijd weer samen.

Vroeger was ze wel eens jaloers al liet ze dat niet merken. Maar nu had ze Matthijs en was dat zeker niet meer nodig.

'Ik was weer een echte bitch de afgelopen dagen' zei ze ineens uit het  niets.

'Waarom' vroeg Matthijs haar toen hij haar aankeek. 'Ik miste je, en toen was ik een kutwijf' zei ze.

'Zoals' vroeg Matthijs om uitleg.

'Een meisje vroeg of ik maandverband voor haar had, toen zei ik dat ze dr maar wc papier in moest stoppen. Ze was net 12 denk ik en ik had het gewoon bij me' gaf ze als voorbeeld.

'Ik bleef zitten toen iemand vroeg of hij op mijn plaats mocht zitten omdat hij een hele zere knie had' ging ze verder.

'En iemand die heel naar viel heb ik gewoon laten liggen. Terwijl al haar spullen op de grond lagen. En dat waren nog maar 3 voorbeelden' zei ze.

'Het is niet goed schat, maar je moet het leren' fluisterde hij voorzichtig. 'Je bent niet boos' vroeg ze.

'Nee! Ik was tenslotte de reden dat je boos was' antwoorde hij. Demi zuchte opgelucht en ze legde haar hoofd tegen zijn borst.

'Matt, wie stuurde de foto' vroeg ze toen ineens. 'Een Alinda ik ken haar niet, ze bleef me de hele tijd appen maar ik heb haar geblokkeerd. Ik had geen zin in meiden. Ik heb geen idee hoe ze aan mijn nummer komt' vertelde hij.

Matthijs zag dat Demi gek keek. 'Ken je haar' vroeg hij. 'Ik denk dat ze een oud klasgenootje is, ze peste me altijd' zuchte die.

'Dan weten we ook weer waarom ze dit deed' zei Matthijs. 'Blijf je slapen' vroeg hij haar.

'Graag' was haar antwoord waarna zich weer tevreden tegen hem aan liet vallen.

He Changed MeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu