OGP. I

1.4K 158 65
                                    

+ please give feedback! vote and comment anda jung hargai dan akan cuba balas. terima kasih ♡. enjoy reading !

+ this fanfic may content typo, banyak mungkin 😂 saya akan edit dari masa ke semasa okay. Sorry ✊

URI MAIN CAST↺ ↺ ↺

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

URI MAIN CAST
↺ ↺ ↺

✦ cho seungyoun as himself✦ seo dohye as you/reader

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

cho seungyoun as himself
seo dohye as you/reader

✦ seo donghyun / rapper big naughty as dohye's lil bro

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

seo donghyun / rapper big naughty as dohye's lil bro

━━━━━━━━━━━

"HIHIHIHIHI"

jerit seekor pontianak harum sundal malam yang berkeliaran di sekitar kampung terperencil di jalan Ssulcheong-do, Busan.

ya itu lah hobinya pontianak, menakutkan orang ramai. dia bahagia melihat dan mendengarkan suara ketakutan manusia yang takutkan entiti dirinya.

pontianak itu yang diberikan nama Seo Dohye also known as Ponty (nama manja di rumah) mempunyai dua entiti yang menemani hidupnya sepanjang menjadi jembalang pontianak.

ayahnya Seo Min, si pocong berkain kafan polka dot, dan adik lelakinya, Seo Donghyun si pocong cina. semenjak ibunya si penanggal meninggal-- Kim Wolyoung mati, mereka hidup tiga beranak.

hari semakin hari, dunia semakin menggapai era kontemporari, kampung telah dijadikan bandar. pembandaranlah katanya.

menyebabkan tiga entiti beranak itu berhijrah ke bandar juga. mencuba nasib.

━━━━━━

"HIHIHIHIHIHIHIHI!" jerit si ponty dohye pada sekumpulan remaja yg lalu di lorong kecil di sekitar jalan Gangnam itu.

"wah, estetik la mekap dia ni"

"cantiknya hantu ni mekap uhuuy"

"mari kita ambil selca dulu"

KLICK!

tiga manusia itu pun menangkap gambar bersama ponty dohye.

"haha btw, halloween lama lagi. apasal awal sangat tempah kostum ni?"

"HAHAHA!"

tiga manusia itu kemudian berlalu pergi. ponty dohye kaku di situ mengenangkan nasib dirinya yang sudah tidak ditakuti manusia zaman moden.

━━━━━━

"waduh. malangnya nasib aku ni kan, hidup aku sudah tak seceria yang dulu hmph"

tin kosong di sekitar lorong gelap itu di sepak tepat mengenai seorang lelaki yang kelihatannya menunggu seseorang dengan bersandarkan pada kereta hitamnya.

"haih. dari mana datang nya tin ni?" soal lelaki itu kebingungan. kawasan sekitar di pandang. sunyi sepi.

dia tidak dapat melihat ponty dohye kerana ponty menghalimunankan dirinya-- apakah? mana²lah .

"jangan² ....." lelaki itu meluru masuk ke dalam keretanya dengan laju pedal minyak di tekan meluru keluar dari lorong tu.

------

"ayah! oh ayah!"

ponty dohye menjerit tercari-cari ayahnya si pocong kain kafan polka dot di sekitar rumah mereka. puas rumah itu si kelilingnya, sang ayah tidak kelihatan.

adik lelakinya yang tengah menonton music bank di atas sofa ditegurnya, "hyun, nampak ayah tak?"

adiknya itu malah menggeleng tanpa sebarang kata, waduh asyik nonton belkpink yeww.

"AYAH!!! HIHIHIHIHIHI AYAH." jeritnya lagi dengan lebih nyaring dan langsing.

"apa hal ni pont? terjerit-jerit tak pandai sabar ke? ayah ni meloncat, tak boleh terbang macam kamu." sang ayah menggeleng sambil membebel.

"ponty dah bosanlah jadi hantu " kata si ponty dohye dengan pout, boleh jadi penyangkut baju bibir dia tu.

"ponty nak jadi manusia boleh?" sengih si anak pontianak itu dengan rambut panjangnya yang berhamburan.

"tak boleh." ayahnya meloncat-loncat ke arah si anak lelaki seekor yang sibuk melayan music banknya.

"alaa bolehlah ayah"

"tak boleh."

"ayah.... "

"keputusan ayah muktamad. titik. gak pake noktah!"

"kalau ibu ada, mesti ibu benarkan. huargh!" ponty dohye pun menangis dengan suaranya yang nyaring dan langsing.

"ya yalah. ayah tolong kamu kali ni."

"tolong ape tu ayah ?" si pocong cina menyoal sebaik sahaja tamat persembahan blekpinknya itu. tu lah fokus sangat.

━━━━━━

"kamu ingat ni ponty. jadi manusia kamu kena patuhi pantang larang"

"baik yah. pe dia larangan tu?"

"jangan lalu bawah ampaian, jangan makan belacan, jangan mandi malam, blablablabla, and last jangan minum darah manusia "

"kalau ponty buat jugak larangan tu apa jadi?"

"kamu jadi pontianaklah balik."

"habistu. ponty nak jadi manusia sepenuhnya. 100% manusia hmm." merajuk panjang dah anak kepada pocong kain kafan polka dot itu. bibir dijuihkan dan hujung rambutnya diguis-guis.

sang ayah mengendahkan anaknya yang buang tabiat tu. dan mula meloncat-loncat ke arah rak buku. sebuah buku tebal dicapai dan dibuka.

"kamu baca ni ponty." satu lembaran muka surat di baca oleh ponty.

"jika entiti ingin menjadi manusia sepenuhnya, dia perlu berkahwin dgn manusia keturunan dinasti joseon."

air liur basi ditelan perit oleh ponty.

➳❥ tbc

this fanfic inspired by movie melayu dengan tajuk yang sama tetapi, saya ubah sedikit jalan ceritanya.

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now