OGP. XXV

313 65 4
                                    

warning ⋮  cringe part 
❥even taklah cringy sangat hehe

pada waktu tengah hari tu, dohye dengan seungyoun duduk di berandah rumah tingkat atas. boleh nampak halaman rumah luas itu yang dipenuhi tumbuhan hijau. pokok rimbun dan mini garden. itu semua dohye yang uruskan, termasuk kolam ikan. mereka tak perlukan orang gaji.

deorang dua bermain jenga.

round pertama, dohye menang. sebab seungyoun tarik satu blok kayu kecil itu, cuai. maka robohlah binaan jenga itu. sebagai hukuman, dohye jentik dahi seungyoun. rasain elo.

round kedua, seungyoun pula yang menang. sebagai hukuman, katanya mahu jentik dahi isterinya, tapi lain dia buat. dia hukum dengan beri ciuman di pipi kanan. kena tipu.

round ketiga, seungyoun lagi yang menang. satu lagi ciuman di pipi kiri sebagai hukuman, berjaya lagi dia tipu dohye. nasib sahaja tidak bertukar jadi mommy-lion isterinya itu.

" last ah, kalau awak buat lagi. saya tak mahu main " beri amaran isteri dia tu. nakal, semenjak lepas kahwin perangai seungyoun sudah berubah.

dulunya kasar, cool, cakap pun balas sepatah dua patah sahaja.

satu blok jenga dohye tarik dari barisan tengah, letak di atas. yes! tak jatuh. sekejap kemudian... selepas lima minit,

" lagipun banyak lagi area boleh cium tu--- YES YES MENANG LAGI YEAHH "  belum sempat giliran seungyoun menyusun jenga, dohye kalah lagi.

chup

" CHO SEUNGYOUN !  " marah dohye. bibir dohye tekup, nanti di hadiahkan lagi oleh si tukang ambil kesempatan itu.

" CHO DOHYE ! " seungyoun ikut cakap dohye. saja usik mommy lion itu .

" ah cho dohye? ee jeleknya nama. " menyindir dohye,dia berdiri.

seungyoun ikut berdiri " kalau macam itu, " seungyoun dekat dengan dohye, " how about mrs cho? "

chup

" dasar si tukang ambil kesempatan! " dohye lari pergi bawah, bagi tinggal seungyoun. sudah kali ke 4 dohye kena.

" sayang bilik kita di atas, bukan di bawah. " seungyoun jerit dari atas. saja usik dohye,

" im going to dain house! "

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

balik dari rumah dain, seungyoun sudah tiada di rumah. mau cakap masuk kerja tak pula, sebab dorang masih ada 1 minggu cuti berbaki. maka mereput la dua sejoli itu di rumah. honeymoon, tak perlu kata dohye, tiada tempat dia ingin kunjungi.

malam itu, seungyoun tidak masuk bilik mereka. cahaya lampu dari bilik kerja suami dia terang menjelaskan ada orang di dalam.

mahu di pendekkan cerita, ayah mertua, tuan cho ada cakap dengan dohye yang seungyoun sibuk sikit utk uruskan projek.

mahu tahu apa? kerana syarikat mereka adalah syarikat IT (Information Technology) , dalam perancangan menghasilkan perisian terbaharu.

sudah 3 hari, dohye diabaikan dan seungyoun pun tidak tidur malam sebelah dia, tidur dalam bilik kerja itu.

syukur juga dohye. sekurang-kurangnya, seungyoun sudah tidak mabuk pergi bar si nathan lee itu lagi. nanti lain benda yang seungyoun boleh buat dengan dohye.

dohye masuk dalam bilik kerja seungyoun, ralit mata suami dia tu dengan laptop. dohye perhati ekor mata seungyoun padang dia, dohye rasa bersalah jangan-jangan seungyoun sengaja elak dia, sebab marah dohye.

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now