🔓 special chapter unlocked !
.
.✎ SEUNGYOUN POV
dalam sejuk pagi, time malas mau bangun. pelukan dieratkan pada pinggang dohye. kongsi haba supaya tidak sejuk.
tiba-tiba pelukan menjadi longgar..
mata aku gosok perlahan," morning papa " dodo datang menyelit di tengah kami, anak kacau daun. dodo cium pipi aku.
" awal dodo bangun? "
" yalah, papa janji semalam kita pegi rumah grandma, grandpa. kan kan ? " aduh pandai anak ni berkata-kata, biar umur baru 4 tahun. tak boleh kena tipu ni anak.
" ya dodo. bangun kan mama tu. " dodo cium pipi dohye, masih tidak bangun.
" papa, mama malas! " cemberut anak kecil aku, bibir muncung boleh jadi sangkut baju
idea super bernas muncul, aku dekat dohye dan cium pipi dia.
" APA NI YOUN. BELUM BERUS GIGI BERANI CIUM ORANG "
sebelum mengamuk mommy-lion, dua beranak itu sudah lari masuk tandas.
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
dalam perjalanan pegi rumah appa. isteri aku yang bawa kereta bmv kepunyaan aku tu, dodo duduk seat belakang main robocar poli. untung anak itu tidak nakal.
" sayang, memang saya selalu perhati habit awak tau. "
dohye angkat kening, " habit... apa? "
" tu, kalau bawa kereta tak pakai kasut. " aku tunjuk kaki dia atas brake yang berkaki ayam.
" sudah biasa tu. lagi selesa macam ni. "
" mama! "
" kenapa sayang? "
" papa! "
" ada apa dodo? " aku toleh belakang, kenapa dengan dohyon ni.
" dodo mau chichi. " alah, rupanya mahu kencing, buang air kecil.
" tunggu kejap, mama cari parking. "
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
" cucu grandma! " dodo lari ke arah omma dan appa, mereka peluk dodo
" gemuknya cucu grandma! bucu bucu! " pipi tembam itu dicubit manja.
" kamu bagi makan dia apa ni dohye? " soal appa.
" semua makanan dia makan. " kata dohye sambil duduk di sofa lepas hantar buah-buahan di dapur.
" tak mau bawang, tak mau. no no no " comel saja dodo. makin geram omma dengan appa.
kemudian, kami 1 keluarga duduk bersama di ruang tamu,
" dohye, esok kan seungyoun flight ke india, ada urusan dengan ceo syarikat IT. " kata omma.
" 3 hari dia dekat sana. " sambung appa.
" kamu mau tinggal sini? " pelawa omma.
" ah tak apa lah omma, ada donghyun jagakan dohye di rumah. ada dain juga rajin datang rumah main dengan dodo. ada anak seol, dongpyo selalu main di rumah. "
" alaa nanti grandpa rindu dodo "
" grandma pun "
" kalau macam itu, nanti dohye rajin-rajin bawa dodo main ke sini. okay "
✎ END POV
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
malam itu, dalam jam 12 malam seungyoun masih belum tidur . dia dalam bilik kerja, ralit dengan laptop dia.
lepas tidurkan dodo, dohye masuk tidur. sudah 1 jam dia tidur. seungyoun belum ada di sebelah dia. dohye keluar dan buatkan air milo, supaya suami nya mengantuk hehe.
" youn. masih banyak lagi? "
" hm. " air dalam dulang dohye letak atas meja kecil.
" dohye, sini " arah seungyoun. dohye maju ke arah suami dia.
" sini babygirl " paha dia tepuk, suruh dohye duduk atas pangkuan dia. dohye akur, mesti minta teman buat kerja ni.
" tak payah baby baby, baby dodo tu tidur. "
dohye tengok laptop itu, suami dia buat laman web. sebab, esok petang seungyoun akan flight ke india. tempat ramai pakar IT.
server localhost sudah dihidupkan, mySQL dibuka.
setiap coding diperhati, kemudian run di google chrome.error.
" apa awak ni youn. itu ada syntax error saya nampak tadi. " dohye rampas laptop dan seungyoun letak dagu dia atas bahu dohye,
notepad++ dibuka, dan edit semula kod pengaturcaraan. " ini simbol double quote tertinggal dekat echo. memang tak boleh run lah "
*echo : papar dalam bahasa pengaturcataan php (Hypertext Preprocessor)
*mySQL : Structured Questioned Language (bahasa pengaturcaraan SQL )
lepas tu dohye check dekat mySQL,dan betulkan kesalahan
" kalau data tu perkataan tanpa huruf dan simbol. letak String, sebab String tu utk char (character) antara 1-258 pp. "" satu lagi, ini int (integer) untuk nombor bukan utk ungkapan Boolean. itu ungkapan Boolean utk True and False sahaja "
senyap, tiada bersuara seungyoun. muka di sembam di sebalik rambut isteri dia, dan pelukan dieratkan di pinggang.
" YOUN LAPTOP NI DAH NAK JATUH DAH !!! "
(( special chapter 2 ::✓ ))
unlock next special chapter,
key 🔐 5 votes 6 comment
in this parts 💬.
YOU ARE READING
Orang Gaji Pontianak. ✔
Fanfiction❛❛Misi 100% menjadi manusia.❜❜ START ⋮ 15/12/2O19 END ⋮ 15/O1/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O19