OGP : SC. I

305 57 37
                                    

🔓 special chapter unlocked !

🔓 special chapter unlocked !

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.

4 years later

✎ DOHYE POV

umur dodo sudah 4 tahun. belum masuk tadika, tapi aku menghantarnya ke kelas latihan taekwondo, kelas milik kawan seungyoun. kim yohan.

" mama! " menjerit dolphin. boleh bergema 1 rumah dibuatnya.

laju aku naik ke atas, tengok ada apa dengan dodo yang sedang mandi.

" youn, tengok masakan tu dulu. " aku pesan pada suami aku yang bersiap di ruang tamu.

" ya kenapa dodo? " aku jenguk anak itu dari pintu tandas.

" itu... cockroaches " dodo tunjuk di sebalik tabir ada sekor lipas warna coklat.

" apalah dodo ni. anak lelaki mana boleh takutkan lipas. " aku halau tu lipas dengan simbahkan air paip.

" anak mama mesti berani tau! " aku lap lap badan dodo. sudah habis dia mandi. semenjak dia sudah besar, pandai sudah belajar mandi sendiri.

aku siapkan dodo utk ke kelas taekwondo dia, lama kemudian kedengaran jeritan suami aku dari bawah.

" sayang, macam mana bagi terbalik ayam goreng ni! "

✎ END POV

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

lepas sahaja sarapan pagi, sudah siapkan semua. dohye kemas dapur dan teman dodo dan seungyoun utk hantar anak itu ke kelas taekwondo dia.

kelas taekwondo itu tak lah jauh sangat. dekat jalan Andong, kelas itu milik kawan seungyoun. Kim Yohan. yohan sendiri yang tawarkan utk dodo ikuti kelas dia. katanya dodo nampak kuat sebab berisi. gemuk.

" dodo sayang, dekat kelas nanti jangan nakal "

" jangan patahkan pinggang kawan lagi ya "

pesan dohye pada anak dia, kerana hari tu dodo belasah kawan satu kelas dia dengan naik atas badan budak itu. budak itu adalah lee jinwoo. anak lee jinhyuk pemilik butik terkemuka De Amore.

nasib sahaja jinhyuk tidak marah sebab seungyoun kawan dia, dohye bawa jinwoo ke hospital kerana rasa bersalah, sudahlah anak dia tu gajah. gemuk bukan main. apa tidaknya, semua dodo makan, kecuali bawang.

dohye cium dahi anak dia.

" hati-hati dekat rumah. " seungyoun kucup bibir isteri dua.
jelingan tajam diberi.

" apa awak ni. ada dodo lah "

" mama, kenapa dodo mama cium dekat sini " dodo tunjuk dahi dia. "papa pula dekat sini. " lepastu tunjuk bibir dia.

" dodo , cium dekat dahi makna nya sayang. " kata dohye tenang kan anak dia.

" habistu dekat situ apa makna ? " dodo tunjuk bibir dia.

terdiam sejenak dohye, anak dia ni memang bijak berkata-kata.

" itu makna nya.... mama milik papa sorang! " menyampuk seungyoun dengan tawa jahatnya, usik dodo lah tu.

" ih papa, " dodo cium bibir mama dia, " kali ni mama dodo punya "

seungyoun cium dohye balik, " mama papa punyalah "

" ihhh PAPAAA " menjerit anak dolphin itu, mama dan papa dia tutup telinga. jika tidak, boleh koyak gegendang telinga

" sudah sudah, nanti dodo lambat cikgu yohan karate tu. " aku rapikan pakaian dodo. baju seragam taekwondo dia dengan tali pinggang hitam.

" sayang, help me " panggil seungyoun. minta kemaskan necktie dia.

" suka betul ambik kesempatan."

" peluang yang ada tak patut disia-siakan, darling "

" bapa borek anak rintik "

seungyoun maju ke dohye, dia sudah tahu apa seungyoun mahu buat. laju tangan dia ketat kan necktie seungyoun, kasi tidak bernafas.

" sorry sorry "

dohye jelir lidah, " itulah, berani gatal-gatal depan anak "

" mama! " dodo panggil. " tali pinggang dodo terlondeh "

" aih, bukan mama sudah kemas kan kah tadi? " dohye siapkan semula anak dia.

padahal dohye tahu itu alasan anak dia, tak mahu kalah dengan papanya yang dapat perhatian mamanya.

" okay, papa hantar dodo. nanti tengah hari mama ambil dodo ya. " dohye pimpin anak dia ikut suami dia ke halaman.

" mama. " dua anak beranak itu panggil, " sebelum jalan, " serentak dua beranak itu tunjuk pipi mereka masing-masing.

" eleh, tadi dah puas kan "

" itu dekat bibir la sayang "

" mama kiss dekat pipi boleh? "

(( special chapter 1 :: ))

special chapter next... btw, happy 1 months ff ni. tak sangka 50 chapter jung boleh tulis dlm 1 bulan

🔐 keys ⋮ 8 votes + 6 comments
in this parts, 10Q ❥

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now