OGP. XIV

306 76 8
                                    

❏ SEUNGYOUN POV

dohye tengah makan aiskrim dengan sorang lelaki. tak nampak sangatlah lelaki tu siapa. pakai topi hitam.

makan aiskrim bersama. hei, sepatutnya aku lah yang bersama dohye sekarang makan aiskrim.

hampa, aiskrim dalam beg kertas yg aku beli tu. aku campak ke dalam tong sampah.

hati. sabar hati. kereta dihidupkan dan aku ke suatu tempat.

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

" kenapa ni seungyoun. asyik diam ja dari tadi " nathan beri aku segelas wain.

ya, aku pergi ke bar milik kawan rapat aku, nathan lee.

" dia keluar dengan lelaki lain "

" jane? " soal nathan.

botol wain aku capai. dan minum dekat botol tu. " dohye "

" aih patutlah dah lama tak datang sini. ada perempuan baru yer "

" bukanlah. dia maid di rumah aku "

" jadi. nak cakap kau suka maid tu lah? " menyoal nathan.

aku rasa aku dah mula cakap sembarang sebab dah mabuk mula menguasai diri.

" aku rindu dia lah " see?

❏ END POV

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

❏ DOHYE POV

petang tu, aku keluar ke bawah. nak beli makanan lah bosan terperap dalam rumah donghyun.

aku nampak ada orang mabuk duduk dekat bus stop tempat aku tunggu wooseok tadi.

aku baru ja nak melintas jalan. tapi aku nampak orang tu angkat kepala dia.

tuan seungyoun. tak sah lagi, aku kenal kereta dia. BMW hitam tu.

aku hampiri dia dan bau arak aku terhidu.

" tuan seungyoun? " aku duduk sebelah dia kat bangku di pondok tu.

dia pandang aku, matanya sepet. pipi merah². sah lah ni mabuk.

" kau siapa? " menyoal dia.

" ini dohye lah. teruk mabuk tuan ni "

" mana kunci kereta tuan? "

tuan seungyoun beri kunci kereta nya dekat aku. aku papah lelaki tu naik jalan untuk ke rumah donghyun. tak lah jauh sangat dari bus stop ni.

" dohye. kita balik rumah ya? "

" tak tuan. rumah adik saya "

" tak nak. nak balik jugak. nak makan masakan dohye " tuan seungyoun terlepas dari aku papah dia.

terhuyang hayang tubuh tuan seungyoun namun cepat aku papah balik.

" ya lah. dohye masak. kita balik rumah "

pelik aku. lain² lah perangai tuan seungyoun ni. sekejap marah, sekejap dingin, sekejap manja. dia ada banyak side lah.

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

donghyun pulang dan aku minta ubat mabuk yang aku pesan untuk dia belikan.

" siapa mabuk kakak? " adik aku baru balik.

" ni ada org mabuk dalam rumah ni " aku tunjuk tuan seungyoun tengah tidur atas sofa. donghyun beri ubat tu.

" ini mesti suami kakak kan? " nakalnya adik aku. sah mengusik ni.

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now