" mari sini saya bawa awak tunjuk semua dlm rumah ni "
" tapi. puan izin kan saya simpan dulu beg ni boleh ? "
" oh lupa pulak. hehe meh sini tunjuk bilik kamu dulu. "
━━━━━━
❏ DOHYE POV
" wah. cantik nya bilik. " ternganga mulut aku jadinya nmpak bilik ni. selama ini aku hanya tidur belapikkan lantai mozek yang sudah hancur dan tidak rata. waduh, sakit tulang badan.
" cantik. hehe ada² saja lah kamu ni " tersengih puan cho ni melihat aku.
ya aku dapat tahu ni keluarga cho. dari si Haha mandur tu. dengar² anak lelakinya cho seungyoun. harap² nya hensem lah huhu.
❏ END POV
━━━━━━
" puan. puan tinggal dengan siapa kat rumah ni ? " soal dohye.
"saya. suami. dan anak lelaki saya. "
" anak puan mana? " soal dohye tersengih sengih.
alah anak ni. gelojoh.
" eh dia. dah pergi kerja"
" ooo " melongo si dohye.
" okay mari sini..kita tengok halaman rumah pulak "
aduh nak mati si dohye dibuatnya oleh puan ni. di bawa dia bertawaf satu rumah yang besar ni. huhf
━━━━━━
" ok dohye. untuk hari ni kamu rehat lah dulu. esok baru mula kerja "
" eh takpa puan. meh lah saya kemas² ke masak ke " sengaja menawarkan diri. nak ambik hati bakal mak mertua lah katanyer.
" okay. kamu tolong lah kemas² ruang tamu dulu ya. saya nak keluar kejap."
━━━━━━
waduh. rumah ni tak lah hambur mana. cuma ada habuk dalam almari perhiasan je.
click.
dengan satu petikan jari.
dengan super power." bereszz " bersih licin almari itu dibuatnya.
hmph. ini ponty lah. ponty dohye. okay dapur pulak.
" lastly masak, mesti dorang lapar balik rumah nnti. "
' agak² nya la jam berapa dia balik. nak tengok orang nya macam mana hihi '
━━━━━━
" wah. pandai nya kamu mengemas dohye. bersih semua habuk." ujar puan. cho sambil meneliti setiap inch rumahnya yang bersih suci nirmala itu.
" wah. sedapnya bau "
kali ni ke dapur pulak." nak call suami saya dan anak saya lah. bawa mereka makan sekali. " telefon bimbit dicapai dalam beg dan nombor didail.
------
❏ DOHYE POV
" wah. pandai nya kamu masak " kata tuan cho.
waduh kembang ni lubang hidung asyik di puji saja. aku berdiri di samping meja. arigatou ayah yang berikan super power ni.
" memang orang gaji berbakatlah kamu ni " puji puan cho lagi.
anak dia. fuh, boleh lah. dia asyik diam je dekat meja makan. bisu ke ? huargh tak nak bakal suami bisu.
" eomma appa, esok youn balik malam ya. tak payah tunggu youn makan. youn makan dekat luar jah. "
wah. tak bisu rupanya bakal suami yehey.
" eh kenapa. masakan dohye tak sedap ke ? "
" bukan lah eomma. cuma tak nak menyusahkan--- "
" biar nanti eomma suruh dohye masakkan untuk kamu. "
wait! apa yang aku dengar tadi. biar benar!
" boleh kan dohye? " pinta puan. cho
" hm boleh boleh " laju aku mengangguk membuatkan anak lelaki puan cho itu memandangku.
sebuah pandangan (tajam + dingin = menyeramkan) dihadiahkan kepadaku. aku tundukkan pandangan.
wow, lebih seram daripada muka donghyun yang memakai bedak cina 5 inch dimukanya.
❏ END POV
━━━━━━
dengan berpandukan kereta yang dipandu oleh driver keluarga itu. aku melangkah masuk ke bangunan mewah.
wah. lebih mewah daripada rumah kami sebelum ini yang hanya beratapkan bintang di langit.
setapak demi setapak. aku melangkah. sebenarnya tak tau mana tuan seungyoun ni berada.
opss. tuan seungyoun AHAH.
pagi tadi dia ada berkata pada aku sewaktu aku menyiram bunga di halaman rumah.
" tanye je dekat kaunter bilik pejabat aku dekat mana "
kemudian dia berlalu pergi bersama dumbell kecil di tangannya.
ok aku menuju ke kaunter. dan ada wanita separa umur yang sedang bercakap menerusi interkom.
" tumpang tanya. mana pejabat tuan muda seungyoun? " soalku pada wanita itu.
interkom dimatikan.
" oh. cik ada urusan apa ya ? " soal dia kembali.apa lah kita tanya dia, dia menanya la pulak.
"saya nak hantar bekalan makanan "serta merta pekerja yang lalu di situ melihat kepadaku. membulat mata.
wanita itu tersenyum, " kejap ya cik. " dia kemudian menghubungi tuan seungyoun melalui interkom.
" tuan. ada perempuan yang nak jumpa encik. dia ada dekat bawah ni. nak beri bekalan makanan katanya. "
" pimpin dia ke sini. "
" baik tuan "
interkom dimatikan." mari cik. saya bawa ke sana " ajak wanita itu.
aku akur dan mengikuti wanita itu di belakang nya.
━━━━━━
pintu diketuk, " tuan. "
" ya kamu boleh keluar. " wanita tu pun keluar selepas menghantar aku.
aik kejap. dia suruh aku keluar ke jugak. cepat² aku letak bekalan tu diatas meja kecil sebelah pintu dan mencuba untuk keluar. seram.
" nanti " eh dia bersuara pulak.
" siapa yang masak bekalan ? "
" eh.. saya "
" datang tadi ikut siapa ? "
" driver "
" kenapa tak minta driver jah hantar bekalan ni ? "
eleh. tak menghargai ni orang. dasar manusia tak ada hati. soalan nya aku abaikan,
" saya balik dulu. " aku bow dan pergi. eeeee sakit nya hati. takpa ni misi kau dohye. misi manusia 100%
kalau lah ada lelaki lain yang dinasti joseon kan bagus. wait-- lelaki lain.
➳❥ tbc
YOU ARE READING
Orang Gaji Pontianak. ✔
Fiksi Penggemar❛❛Misi 100% menjadi manusia.❜❜ START ⋮ 15/12/2O19 END ⋮ 15/O1/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O19