perempuan jalang yang hari tu. dia menghalang kereta tuan seungyoun dengan memotong dan meletak keretanya secara mengiring di hadapan kereta tuan seungyoun.
" perempuan gila, " dengus tuan seungyoun.
" bukan tu yang hari tu dengan tuan ke? dia girlfriend tuan seungyoun? " ops terlepas cakap aku. ni semua sebab jealous la ni. ok aku mengaku.
" she was a girl who have ruined my life "
terkejut aku tiba² , perempuan jalang tu buka pintu kereta belah aku duduk. sebab tuan seungyoun dah buka lock. tuan seungyoun nak keluar, malangnya perempuan tu dulu.
" oi perempuan kau siapa hah! " berdiri dia depan pintu. mata di kelip berkali² . serang aku ni kenapa?" sudah lah jaein. aku ada urusan " keluh tuan seungyoun.
" no. just tell me who's this bitch ! "
" don't you dare to call her bitch. it was you " mendengus lagi.
lengan aku di tarik, " hei you, get out la! you siapa jugak hah! "
amboi main kasar kau. nasib aku tak boleh guna super power ku ni. kalau tak, habis aku kerjakan kau." jaein, lepas dia! jangan libatkan dia. "
" wow, you said jangan libatkan. what! dia yg buat kau lupakan aku. hei you, get out! " aku ditarik sampai ke luar kereta.
laju seungyoun keluar juga dan pergi ke arah perempuan namanya jaein tu. oh, ada nama rupanya. ingatkan jalang je.
sabar dohye, sabar!" jaein sudah! " naik marah tuan seungyoun.
aku tunduk. diam. aku rasa aku penyebab. tulah mereka gaduh.
" masuk, " tuan seungyoun tarik aku dan suruh masuk balik dalam kereta. takut aku dengan pandangan mata dia. macam 1st time jumpa di meja makan hari tu.
pintu kereta di tutup. dan aku tak dapat dengar lagi apa mereka gaduhkan.
━━━━━━
perjalanan diteruskan dan suasana sunyi lagi, aku cuba memecahkan hening.
" tuan seungyoun, "
dia mendehem. " masalah kami berdua. kau tak terlibat. jadi, tak perlu rasa bersalah "
" tuan, saya rasa girlfriend tuan tu dah salah sangka agaknya " malu² aku cakap lepastu pandang luar tingkap.
" baguslah "
" apa tuan? " kurang jelas aku dengar kerana sibuk pandang luar tingkap.
" Shinsegye Bakery kan? " soalnya, hm jawapan lain yg diberi. nmpak nya, tuan seungyoun tak nak ulang cakap.
aku angguk. donghyun! kakak datang.
━━━━━━
masuk dalam bakeri tu, aku duduk di meja dan meminta pelayan wanita tu untuk memanggil donghyun.
sementara, tuan seungyoun menunggu aku di luar. dia menghormati privasi kekeluargaan aku .
katanya tiada pekerja nama donghyun. sebaliknya, hyun saja yang ada. pekerja bernama hyun itu datang ke arah aku. tangki air mata mula bocor. namun, ku hanya biar ianya bertakung.
" ya cik, nak jumpa saya? " aku rindu suara adikku.
aku terdiam, " bukan cik hari tu yang nangis depan bakeri ni ke? "
aku angguk. " hyun, ni kakak. ingat tak? dohye "
" dohye? " sah. dia tak ingat.
aku pegang tangan adik aku, " ponty " aku berkata perlahan.
YOU ARE READING
Orang Gaji Pontianak. ✔
Fanfiction❛❛Misi 100% menjadi manusia.❜❜ START ⋮ 15/12/2O19 END ⋮ 15/O1/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O19