🔓 special chapter unlocked !
.
.
.esok hari, 1 hari seungyoun sudah di india. rumah dohye di datangi donghyun, adik dia. untuk teman kakak dia di rumah, sekali main dengan anak buah gemuk itu.
" hyun, kamu tolong lah ajar dodo matematik tu. " arah dohye pada donghyun,
" dodo. belajar dulu ya sayang. lepasni mama pesan mekdi "
" yaey yeay! uncle hyun mari. go go power rangers! "
lucu betul anak montel itu.donghyun ajar dodo dekat ruang belajar dodo, sebelah ruang tamu. sekejap kemudian, datang pula seol dengan anaknya, dongpyo.
" aunty.. dongpyo datang. " budak lima tahun itu jerit dari halaman rumah, laju dohye buka pagar, dan persilakan mereka masuk.
" dohye, saya minta tolong jaga dongpyo ya. saya kena pergi mesyuarat setengah jam dari sekarang. "
" oh boleh boleh. ada juga kawan dodo, sini lah dulu masuk seol, " dohye tahu, itu sebab seungwoo pergi Las Vegas.
cari anak guaman dia, Cha junho yang larikan diri dan terus mengaku bersalah kerana kes rasuah. padahal seungwoo tahu, itu bukan salah anak guaman dia kerana di peras ugut utk mengaku bersalah.
" tak apa dohye, nanti petang saya datang ambik dongpto,mawak masak sedap-sedap ya. " kata seol.
" sayang, main dengan dodo ya. no naughty naughty " seol cium ubun-ubun kepala anak dia." aye aye mommy, no naughty ! "
lepas itu seol pergi dan dongpyo join belajar dengan dohyon.
di ajar donghyun." 28 ÷ 4 = ? "
" hmm apa ya pyo ? " soal dodo.
dongpyo jongket bahu, " pyo tak tau la dodo. pyo belum masuk sifir 5 lagi. "
" hmm apa ya, haa tau dapat dah " bersuara donghyun, " jawapan nya 24! " donghyun sangka kan simbol bahagi iu adalah tolak.
" aih " pelik dohyon
" bukan sepatutnya jawapan itu jadi angka kecil kah uncle hyun? " kata dongpyo.
" betul lah tu uncle kira. "
dohye datang bawa sedulang air dan banana uyu, bersama sandwich. " ajaran sesat lah kamu ni hyun. itu bahagi, betul apa kata dongpyo tadi. "
maka 2 anak buah itu serang uncle hyun dan sorang panjat badan dia, sorang lagi tarik telinga dia. " uncle jahat. "
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
✎ DOHYE POV
hari ini, petang nanti seungyoun akan pulang. aku akan jemput. dodo baru pulang dari kelas taekwondo dia. donghyun dengan minju yang jemput anak aku. minta tolong, sebab sibuk dengan urusan kekuar masuk import eksport kenderaan.
sampai di pejabat, " mama " dodo peluk dan cium pipi aku.
" dodo mana macam mana dekat kelas? "
" okay ja mama, nanti kata cikgu yohan. dodo tukar tali pinggang " wah handal lah anak aku.
" mama, dodo lapar. "
" dodo mau makan? "
" dodo mau makan dekat mekdi "
"alaa sayang mama sibuk, makan dekat sini lah mama order."
" tak mau. dodo mau dekat sana jugak. " dodo naik atas pangkuan aku, tutup pandangan aku dari laptop.
" sini aunty bawa dodo. "
" uncle belanja beli permainan. mau? "
laju dodo turun dan ikut mereka, " ayo! go go go "
(( special chapter 3 ::✓ ))
🔐 keys ❘ 5 votes + 5 comments
thankyou ♡
YOU ARE READING
Orang Gaji Pontianak. ✔
Fanfiction❛❛Misi 100% menjadi manusia.❜❜ START ⋮ 15/12/2O19 END ⋮ 15/O1/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O19