OGP. VI

388 90 36
                                    

pada malam hari kejadian majlis itu.

" dohye dah siap? " soal puan cho pada dohye . mereka telah siap berpakaian yang cantik dan kemas.

" nampak cantiklah dohye " puji puan cho

dohye jadi malu, " ala puan lagi cantiklah."

dress paras lutut berwarna pastel blue corak floral itu dipadankan dengan heels separa tinggi. simple.

kedua mereka pun bersedia untuk pergi, tiba² seungyoun turun dari tingkat atas dengan berpakaian lengkap.

" eh nak kemana kamu youn ? " soal eommanya seungyoun.

rileks seungyoun mengambil kasutnya, " teman ommalah "

" bukan kamu kata tak nak ikut ke? itulah omma ajak dohye ni "

" i've already change my mind " ujar seungyoun dengan dingin. kemudian dia keluar.

dohye kaku, " kalau macam tu, saya tak ikut lah ni puan? "

" eh tak, kamu teman la saya. seungyoun kamu ikut la sekali " ajak puan cho.

━━━━━━

DOHYE POV

dalam majlis itu, aku hanya diam sebab tak ada kawan. puan cho, hm dia sibuk bercerita dengan rakan²nya. manakala, anaknya hilang entah ke mana.

aku minta izin untuk pergi ke kawasan kolam sekitar rumah rakan puan cho ni. sejuk juga malam² macam ni. dahlah baju ni hm tak nak komen lah. terdedah dekat bahagian bahunya.

" hi awak yang cantik, tak ade teman ke malam ni ? " seorang pemuda menghampiri aku. nampak macam mabuklah sebab jalan tak tentu arah.

sebenarnya tiga orang tapi yang dua tu, sibuk dengan minuman keras mereka. " nak abang temankan ? " sengih lelaki mabuk tu.

eee kau majulah sini aku gigit kang. aku ni ponty la. ops lupa, tak boleh gigit manusia. nanti hilang super power. nasib fuh.

aku tak mampu nak lindungi diri, nak guna super power tapi tak boleh ada manusia nampak nanti. aku menunduk redha.

lelaki pemabuk tu makin maju, dia menyentuh tengkuk ku yang terbuka luas kerana aku mengikat rambut ku.

mata dipejam dan,...

bam!
satu pengepal tumbukan diberikan kepada lelaki itu.

lelaki mabuk itu dan dua rakannya itu pun berlari lintang pukang lari dari kawasan aku berada.

wait! siap yang tumbuk? aku tak da buat haaa....
aku pandang atas, tuan seungyoun ?

blazer kotnya di buka dan sarung pada bahu aku.
wow, salah makan ubat ke? atau salah ambik suntik?

aku kaku. ikat rambut ku ditariknya dan dia bawanya bersama dan berlalu pergi.

" tahu lah lelaki suka tengkuk, nak dedahkan lagi. bodoh. "

END POV

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now