" kami dapat berita yang selepas puan wolyoung dihalau, dia dan keluarga nya terlibat kemalangan "
" semuanya dipercayai nahas " lanjut peguam lelaki tua itu. " tapi... "
" saya tak mati. dan... ini anak² waktu itu " kata ayah kepada peguam itu. ditunjuknya dohye dan donghyun yang setia mendengar.
walaupun pada hakikatnya, dohye dan donghyun tahu itu hanya tipu ayahnya. tipu terpaksa, keadaan memaksa. jika sahaja ada yang tahu yang mereka bertiga adalah hantu yang hidup semula jadi manusia. habis!
" saya besarkan mereka berdua sendiri. " kata ayah. " kami terselamat dari kemalangan, tapi kenapa perlu mencari kami sekarang? " soal ayah.
" kerana puan wolyoung satu² nya waris. semua harta keluarga atas nama dia. sekarang, bermakna harta jadi milik anak dia "
peguam itu pandang dohye dan donghyun. dua anak itu sedih dan berhingus kerana menangis, sedih bila dengar cerita ayah.
" tak sangka puan wolyoung ada anak cantik dan lucu. " peguam tua itu tersenyum. donghyun kena cakap lucu.
fail diambil dan dua anak itu disuruh tanda tangan. satu lagi fail diberi pada ayah mereka.
" ini untuk suami puan wolyoung. pesan tuan kim dulu, satu²nya wasiat ini dia beri untuk tuan min " kemudian fail ditandatangan oleh ayah dohye. ayah nya baca surat dalam fail itu,
Surat Pertukaran Pemilik Syarikat Automotif Hwi.
changing properties. bermakna, ayah mereka dapat syarikat penghasilan kereta.
" yeah! boleh lah hyun minta kereta satu kan ayah " gembira donghyun. laju dohye cepuk kepala adik nya itu. orang bersedih, dia sibuk pula nak berkereta.
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
❏ DOHYE POV
" tak sangka ya ayah, kita jadi manusia balik untung juga hehe " kata aku pada ayah.
kami 3 anak beranak sedang berbual di ruang tamu. seperti biasa, donghyun tengok music bank dia.
" sampaikan ayah terpaksa menipu. " kata ayah. " jadi, ayah putuskan kita pindah ke seoul. beli rumah di sana, sebab syarikat tu dekat sana "
" tapi ayah, macam mna dengan dohye? " aku meluah rasa hati, aku masih mau kerja di rumah majikan aku tu.
" tak payahlah kerja situ lagi. kita kan dah banyak duit " menyampuk donghyun, " boleh la hyun beli tiket konsert tour blekpink yeay! "
betul² tak boleh bawa bincang lah perangai adik aku ni.
" tahu lah ayah dengan donghyun tu tak ada pantang larang jadi manusia. dohye ni tak boleh itu lah, ini lah " sedih aku. aku saja yang ada masalah ni. aku masih terikat dengan pantang larang itu.
mesti kahwin dengan lelaki keturunan dinasti joseon!
" dah kakak sendiri lambat buat dia jatuh cinta dengan kakak " menyampuk lagi adik aku tu.
" HUARGHHH! "
jauh di sudut hati aku, sebenarnya berat hati nak tinggalkan rumah majikan aku. sebab, aku masih ada harapan. harapan yang tuan seungyoun- aku boleh kahwin aku. tak mahu aku terikat dengan pantang larang ini.
YOU ARE READING
Orang Gaji Pontianak. ✔
Fanfiction❛❛Misi 100% menjadi manusia.❜❜ START ⋮ 15/12/2O19 END ⋮ 15/O1/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O19