seungyoun di arahkan oleh appa nya untuk bekerjasama dengan rakan kongsi di dubai. bersama woodz corp.
maka, seungyoun perlu menghadiri meeting di dubai dan tinggal di sana selama seminggu untuk urusan kerja.
dohye sedang bersihkan kolam di halaman rumah, sambil nyanyi² . tau dia nyanyi apa? lagu blekpink. hasil pengaruh adiknya lah ni!
" dohye, " seungyoun ke arah dohye,
dohye pandang tuan seungyoun yang maju ke arah dia, " ya ada apa tuan seungyoun? "
" elak jumpa hangyul. "
" jangan keluar tanpa izin "
" nak keluar, minta pacik seho hantar. "
pelik dohye, " kenapa tuan cakap. macam tu? "
" satu minggu. aku di dubai " jelasnya lagi, seungyoun maju ke arah dohye.
dohye mematung, jarak belakang dia dah tinggal setapak. masuk dalam kolam,
" jaga diri. " kepala dohye disapu. rambut di bagi berantakan. lepastu tuan seungyoun masuk dalam.
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
❏ DOHYE POV
pagi itu, tuan seungyoun bersiap nak bertolak ke dubai. pacik seho yang hantarkan. aku sibuk dekat dapur. sibuk menyibukkan diri. sedih :(
dari dapur aku dapat tengok dan dengar mereka di ruang utama,
" omma, jaga dohye." tuan seungyoun peluk puan cho. " tengok² si hangyul tu kacau dia nanti " lanjutnya lagi.
" ya jangan la risau. omma jaga dohye juga macam jaga kamu hehe. fokus ja dengan urusan kerja kat sana okay " kata puan cho untuk yakinkan anaknya yang aku bisa selamat.
ini dohye la, ada superpower!
lepastu tuan seungyoun berangkat. sedih nya aku satu minggu tak nmpak tuan seungyoun :(
❏ END POV
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
❏ SEUNGYOUN POV
appa pesan untuk berangkat bersama ceo woodz corp. sebab mereka salah satu rakan kongsi syarikat. aku diarah utk tunggu ceo tu.
duduk menunggu penerbangan, datang seorang wanita muda sebaya aku kot.
" seungyoun. awak cho seungyoun ke? " kata pempuan tu soal aku.
" ya " ringkas aku jawab. dia duduk belah aku.
aku jarakkan sikit duduk, " ryu seol imnida " dia bagi tangan nak jabat. nak tak nak aku sambut. rakan kongsi ni.
* ryu seol - 류설
" saya ceo woodz corp. " katanya sombong. aku diamkan saja sambil terus layan . handphone aku.
" cho. cho seungyoun " ringkas aku cakap. dan kejap kemudian flight dah nak berlepas.
dalam. kapal terbang, seol duduk sebelah aku. nak tak nak aku terpaksa. rakan kongsi. kalau ikutkan hati aku tak nak dekat perempuan macam ni. sudahlah pakaian tak cukup kain.
" seungyoun. " panggil dia.
aku tak menoleh, sebaliknya hanya berdehem. " hm, "
" lepas urusan dekat dubai nanti. kita jalan² nak? " ajak dia.
aku angguk, rasa ngantuk pula. aku tidur.
❏ END POV
━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━
YOU ARE READING
Orang Gaji Pontianak. ✔
Fiksi Penggemar❛❛Misi 100% menjadi manusia.❜❜ START ⋮ 15/12/2O19 END ⋮ 15/O1/2O2O ORIGINALLY ON WATTPAD © -jellycream, 2O19