OGP. XIX

299 68 2
                                    

" maaf lah seol. aku dah nak kahwin dah " saja aku tipu.

" oh jadi awak dah tahu lah ni. " seol menongkat dagunya.

aku angkat kening,

" yang kita berdua kena jodohkan " ringkas dia cakap.

air dalam botol warna hitam aku capai, minum.

" depends on u. nak percaya ke tak. tapi saya dengar semalam appa awak dan appa saya bincang "

gulp. air minum ditelan. aku tak nak seol!!!

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

aku berjalan ke pejabat appa. appa tiada. laju aku hidupkan enjin kereta dan balik rumah. mesti appa ada di rumah. perkara ni mesti bawa bincang!

" omma. mana appa? " aku serbu masuk rumah, aku nampak ada omma dan appa dekat ruang tamu. minum petang.

" knp dengan kamu ni youn. main serbu masuk ja " kata omma sambil lap pasu bunga dia beli dari jakarta.

" appa. youn nak penjelasan. betul appa nak youn kahwin dengan seol ?" soal aku.

appa pandang aku dan lipat balik surah khabar yg dia baca, " kamu nak jadi ceo kan? "

" tapi appa mana boleh paksa youn. tak suka seol lah! "

" lama² kamu biasa lah tu" ringkas ja jawapan ayah.

" youn tak nak kahwin seol. youn kahwin perempuan yg youn suka ja! appa dan omma sendiri cakap suruh youn cari sendiri! "

" kalau macam tu, kahwin la perempuan tu " ringkas jawapan appa

menyampuk pula omma, " bawa dia jumpa omma dan appa "

" omma dan appa memang dah kenal pun. " kata aku. dan terus naik atas. runsinglah!

" kalau kamu lambat kahwin perempuan kamu suka tu. appa dah ambik keputusan kamu kena kahwin dgn seol. " dari atas aku dapat dengar kata appa.

tak boleh jadi ni. aku kena bertindak!

❏ END POV

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

❏ DOHYE POV

dari dapur aku dapat dengar keluarga majikan aku berbincang. tuan seungyoun tiba² pulang. aku memasang telinga tentang perbicaraan mereka.

" appa. youn nak penjelasan, betul appa nak youn kahwin dgn seol? "

" kamu nak jadi ceo kan? "

satu benda ja aku nak cakap-💔 .

aku pun lari ke halaman belakang rumah. entah kenapa, rasa hati ni betul² nak give up jelah.

" HUARGHHH AYAH DOHYE NAK JADI PONTIANAK BALIK "

❏ END POV

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

lepas seungyoun naik bilik dia, puan dan tuan cho masih berbincang di ruang tamu.

" yeobo. betul ka apa yang awak buat ni? " soal isterinya.

" betul lah. supaya dia kahwin cepat " kata tuan cho dan baca balik surat khabar nya.

" supaya dia cepat kahwin dohye.. macam tu maksud saya " lanjut tuan cho lagi.

maka, suami isteri tu pun saling tersenyum. plan menjadi, tinggal tunggu anaknya melamar ja.

sebenarnya, mereka memang dah rancang nak seungyoun kahwin dohye. mereka suka dohye tu, tak macam perempuan yang anaknya suka dulu.

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now