OGP. XIII

324 75 8
                                    

" apa awak ni? saya tak kenal awak lah. kahwin? bila masa pulak " tangan aku tarik semula dari genggaman dia.

" saya menderita tau tunggu awak hari² " merayu lagi dia.

" merepek lah awak ni. dah " aku laju kan jalan.

dia mengejar, " jangan paksa saya buat kasar dekat awak cik dohye" kata nya perlahan tapi masih dapat aku dengar.

" saya jerit ni. " baru ja aku nak jerit. dia angkat aku gaya bridal style.

" lepas lah hei " aku pukul bahu dia.

" kau milik aku " senyum sinis dia.

" orng gila! TOLONG " jerit kuat aku.

terhenti si lelaki gila ni kerana ada kereta datang dan parking tepi lorong jalan tu.

" lepas dia hangyul, " aku kenal suara itu.

lelaki gila tu lepas kan aku. dan aku berdiri. aku lari ke tuan seungyoun.

aku peluk tuan seungyoun. aku tak fikir apa² dah. yang penting aku selamat.

" balik lah hangyul. dia bukan tunang kau "

" tak mungkin.. kau jangan sentuh tunang aku lah " kata lelaki gila tu dengan kasar.

" kau dah salah orang " tegas tuan seungyoun. " dia isteri aku. "

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

tuan seungyoun hantar aku ke rumah donghyun. aku diam sepanjang dalam kereta..tak mampu nak kata apa. cukup trauma aku dengan kejadian tadi.

sebaik sahaja sampai di rumah adik aku,

aku tak nak turun lagi dari kereta, " maaf tuan seungyoun "

dia berdehem. " hm, "

" saya marah sebab tuan seungyoun tak nak hantar saya balik. "

" hm, "

" terima kasih tuan seungyoun. " aku keluar dari kereta.

" selamat malam "

telinga aku tertangkap kata² tuan seungyoun sebelum kereta dia balik.

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

sebaik sahaja sampai di rumah donghyun, adik aku tu dah ada dekat rumah. dia tengah makan. sendiri.

" hyun.. minju dah balik? " soal aku.

" ya kakak. " jawab adik aku dengan mulut mengunyah makanan.

aku duduk sebelah dia, " tadi kakak kena kejar orang gila yang mengaku tunang kakak. "

terkejut adik aku, " wow.. orang gila! hahaha " ketawa dia.

" lepastu kan hyun, tuan seungyoun datang. "

" habistu? " semangat adik aku mendengar.

" dia selamatkan kakak lah "

" habis three? "

ada² ja la adik aku ni, " tuan seungyoun kata kakak ni isteri dia. orang gila tu pun lari nangis² "

" wow.. isteri yea. ISTERI " mula dah mengusik adik aku.

" dah dah. mari sini makanan tu. kakak lapar "

" ini dia isteri tercinta ku" mengejek lagi adik aku ni acah² jadi tuan seungyoun.

" kakak bagitau minju ni ha kamu minat blekpink.. hari² layan music bank " ugut aku.

Orang Gaji Pontianak. ✔Where stories live. Discover now