Her Desire
"I chose you," — Malikha***
"JUST now was great,"
Aku tersenyum kecil sambil merenung siling yang disimbah cahaya malap dari lampu meja disebelah katil. Sempat juga aku mengerling memandang Dato' Teo yang sedang menyalakan sebatang rokok dengan lighter emasnya itu.
"Really?" Aku tersenyum sumbing lalu mencapai pakaianku. Sudah tiba masa untuk aku beredar, bayaran aku cuma untuk menemani Dato' Teo selama satu jam sahaja.
Tiba-tiba aku rasa ada tangan kasar memeluk bahuku. "You mau pergi mana? You tamau sama I lagi ke?" soalnya berbisik ke telingaku seraya menghembus asap rokoknya.
Aku tertawa perlahan sebelum mengabaikan kata-kata Dato' tersebut. Setelah bersiap, aku bangun dari duduknya dan bercekak pinggang dihadapannya.
"I bukan isteri you yang you nak suruh tunggu lama-lama, I uh..."
"My mistress? That's what you are?" Dato' Teo terbatuk di hujung kata dan mengetuk batang rokonya di sebuah ash tray bersebelahan katil.
"Mistress? Oh, no, sir... I'm more of..." Aku sengaja menggantungkan ayatku.
"Mine,"
Mine? Memang tidaklah, datuk tua, oi! Sejak bila aku jadi hak milik dia? Apa dia fikir layanan aku selama ini membuatkan dia rasa, dia miliki aku?
Dato' Teo menghembuskan nafas asap terakhirnya sebelum bangun dari duduk dan memelukku dari belakang. Hembusan nafasnya terasa tajam dan panas di tengkukku membuatkan aku rasa tidak selesa. Sudahlah bau asap rokoknya menusuk hidung!
"You mau jadi milik I?"
"You mean, a mistress?" Aku masih lagi cuba bertarik tali dengannya.
"Ya,"
Aku tertawa halus lalu berpaling memandang wajah jeliknya. Dah tua pun masih lupa diri. Rumah kata pergi kubur kata mari pun masih lagi berfoya!
"Look Teo, I'm only 16. A mistress?" Aku menolak bahunya menjauhi aku lalu aku berpaling ke arah pintu. Tombol aku pulaskan dan aku berjalan keluar meninggalkan Dato' Teo.
"Melly! Melly! Hear me out, I can give anything you want!" jeritnya dari dalam bilik.
Manakala aku hanya mengabaikannya. Langsung tidak berpaling kearah orang tua tersebut. Sambil berjalan, aku menggamitkan tangan kepada Kelvin. Lelaki itu terus berjalan ke arah aku lalu menundukkan badannya, tanda hormat.
"Settlekan dia, I don't want him to follow me," perintahku tanpa memandang Kelvin. Lelaki itu mengangguk mengikut arahanku.
"Melly! Malikha!"
Manakala aku, terua berjalan keluar. Sempat lagi aku menyarungkan tudung sarung ke kepala dan membetulkannya di cermin tingkap kawasan bar. Perfect.
***
"MALIKHA HAURA! Kenapa dengan stokin kamu tu?" ujar Puan Nurin menunjuk pada stokin pendek berwarna merah bercorak ikanku menggunakan pembaris panjangnya.
Aku mengeluh lalu mencebik Puan Nurin. "Puan, saya minta maaf. Saya janji saya takkan buat lagi," balasku malas. Malas aku mahu mengambil pusing dengan apa yang Puan Nurin katakan.
Pap! Dia mengetuk mejanya menggunakan pembaris panjangnya kuat. "Kelas! Apa yang patut saya buat pada Malikha?" Dia menjeling padaku tajam sebelum memandang seisi kelasku.
YOU ARE READING
Her Desire | ONGOING
Dragoste• Third book of the Her Series • "Tolong lepaskan aku." - Malikha ▪️Best Chic Lit by The Real Star Awards Aku, Malikha Haura. Hidupku tak seindah orang lain. Kesempitan hidup menjadikan aku alpa dan terikut nafsu demi sebuah kemewahan dunia. Ya...