Bab 21

42 3 0
                                    


Semua orang kelihatan kekok. Tiada sesiapa yang tahu apa topik yang boleh dibualkan bersama-sama.

Isya ingin menghilangkan rasa kekekokkan ini lantas dia berkata.

" Apa tunggu lagi ?  Jomlah kita pergi berkelah!"

Isya cepat-cepat mengangkat beg-beg bekalan makanan yang telah siap dibungkus.

Sementara itu, Ashraff dan Aiman menarik Isya untuk ke dapur meninggalkan Dini dan Adam.

"Wei,kenapa kau ajak lelaki tu?" soal Ashraff tidak puas hati.

Adam itu dahlah pernah  cari fasal dengan mereka. Sekarang tiba-tiba nak berkelah sama-sama. Memang taklah!

Buang tebiat ke apa Isya ni?

"Aku yakin Isya ada sebab yang munasabah. Cuba terangkan dekat kitaorang."
Aiman mencelah.

"Tak cerita dia macam ni. Tadi aku adalah buat dia marah lepastu dah berbaik lepastu dia tanya aku nak pergi mana lepas ni lepastu aku cakap berkelah dengan korang lepastu dia kata nak ikut lepastu aku cakap okay."
berbelit-belit lidah Isya menerangkan.

"Eiishhh,asyik lepastu lepastu lepastu. Tu je yang aku dengar." Rungut Ashraff yang sukar untuk memahami kata-kata Isya.

"Kenapa pula kau kata ok?"
soal Aiman inginkan kepastian.

" Aku dah buat dia marah tapi dia maafkan. So aku taknaklah kata tak boleh. Nanti dia marah aku balik. Seram tahu tak dia marah."

"Oklah,suka hati kau. Aku tak kisah dia nak join cuma janganlah dia cari fasal je nanti."

"Insyallah tak."

Ashraff tidak puas hati.
" Hah memang aku kena palau pun. Korang memang suka cakap berdua je."

Namun tidak terbutir pula kata-kata itu di bibirnya. Dia malas nak marah sebab dia tahu tak ada guna nak lawan Aiman bergabung dengan Isya. Double kills. Memang kalahlah!

Mereka bertiga kembali ke ruang tamu tempat keberadaan Dini dan Adam.
Masing-masing macam dah lama kenal. Rancak berborak.

"So kau ni barulah kenal  Kak Isya tu."

"Yelah,baru sebulan kot sebab Isya pun baru pindah sekolah tu."

"Aku dengar cerita kau ambil Kak Isya jadi cikgu silat kau. Betul ke?"

"Haah."

"Wuuuu,kau sebenarnya nak ngorat Kak Isya kan?"

Isya berdehem kuat untuk memberhentikan perbualan rancak mereka mengenai dia itu.

"Oklah,jom gerak nanti tak sempat berkelah fajar pun menyinsing."

Ashraff dan Adam kedua-duannya memilih untuk duduk di sebelah Isya. Seorang  sebelah kiri dan seorang sebelah kanan.

Ashraff dan  Adam  seperti tercabar dengan satu sama lain.

Masing-masing menginginkan perhatian daripada Isya.

Saat Isya inginkan air mereka berdua berebut untuk memberi air. Saat isya inginkan makanan mereka berdua berebut untuk memberi makanan. Saat isya batuk mereka berdua sibuk mencari tisu untuk diberi kepada Isya.

Isya yang berada di tengah-tengah mereka berdua rasa sungguh tidak selesa.

Isya berkata perlahan kepada Dini,"Tolong wei."

Dini yang mengerti lantas menarik Isya duduk di sebelahnya bagi menjauhkan Isya daripada mereka berdua.

"Aku rasa Kak Isya boleh kot buat semuanya sendiri. Tak perlu korang beria sangat nak tolong pun." Bidas Dini.

Terbaik Untuk Kau Aku & DiaWhere stories live. Discover now