Puan Kalsom memanggil anak-anaknya yang berada di bilik masing-masing untuk keluar. Ada benda sikit nak cakap.
Aiman dan Dini duduk di sofa menunggu Mak mereka membuka bicara.
"Mak Sabtu ni nak ajak kamu berdua pergi rumah majikan mak. Bolehlah mak perkenalkan kamu dengan anak majikan mak. Kamu berdua berkawanlah dengan dia."
Aiman dan Dini memandang satu sama lain. Mungkin keliru dengan kata-kata mak mereka.
"Anak majikan Mak tu nak ke kawan dengan kitaorang mak?"
"Janganlah risau fasal benda tu Dini. Anak majikan mak tu yang ajak kamu berdua datang. Dia yang beria nak berkawan dengan kamu berdua."
"Aiman okay je mak."
"Dini pun oklah kalau abang ok."
"Sabtu pagi-pagi ikut mak ya pergi rumah majikan mak."
Puan Kalsom mengingatkan anak-anaknya.🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
Ashraff dan Isya duduk berdua je di bangku berhampiran padang sekolah memandangkan Aiman sedang sibuk dengan urusan pengawasnya.
"Aku rasa bersalah gila dengan Aiman. Kalau dia tak ada duit macam mana kita bertiga nak berseronok nanti."
"Tulah. Aiman sampai nak buat kerja sambilan. Kau pun tahu dari dulu memang Mak Aiman tak izinkan Aiman kerja sambilan sebelum masuk Uni."
"Aku rasa duit untuk pergi karnival tu
tak ada lah banyak sangat kena guna. Kau minta parents kau berapa?""Aku minta Rm500 macam tulah.Kau Isya?"
"Lebih kuranglah juga dengan kau. Hmm, so macam mana eh kita nak kumpul Rm 500 tu."
Isya berfikir-fikir idea apa yang paling sesuai." Eh,Isya duit suit lagi. Suit berapa eh?"
"Haahlah. Aku rasa jumlah duit yang Aiman kena ada macam Rm1000 macam tu."
"So Rm500 untuk karnival. Rm 500 untuk suit." Ashraff meminta kepastian.
"Yelah,mesti nak belikan Aiman full set. Dengan kasut,neck tie dan kemaja lagi. Bukan suit je."
"Betul juga tu."
Ashraff dan Isya datang dari keluarga yang parents dua-dua bekerja. Jadi, hal duit macam ni tak adalah jadi beban sangat.
Ibu Ashraff bekerja sebagai akauntan manakala ayah dia pula bekerja sebagai pakar bedah.
Ibu Isya bekerja sebagai pensyarah manakala ayah dia pula bekerja sebagai polis.
Dulu,ayah Aiman pun seorang polis. Tetapi lepas kematian ayah Aiman, keluarga Aiman tidaklah sesenang dulu.
Sedang rancak mereka berbincang, Adam datang mendekati mereka berdua.
"Aku nak cakap dengan Isya."
tegas saja suara Adam."Tak nampak eh kitaorang tengah berbincang ni?"
Ashraff menyoal sakit hati. Sibuk je!"Haah,tak nampak." Adam menjawab dengan penuh menjengkelkan.
Ashraff pun bangun mendekati Adam. Adam dan Ashraff berlaga dada.
Kalau mereka berdua bertumbuk hari ini, Ashraff tidak akan berdiam macam sebelum ni. Dia pun jantan okay!Sebelum keadaan jadi lebih tegang. Isya cuba meleraikan mereka berdua.
"Ashraff boleh tak kau tunggu aku dekat kelas dulu. Nanti aku jumpa kau dekat sana. Aku pun ada benda penting nak cakap dengan Adam."
YOU ARE READING
Terbaik Untuk Kau Aku & Dia
Teen Fiction"Layakkah aku mencintai dia ?",Aiman "Mungkin cinta pertamaku memeritkan tapi aku yakin kali ini tidak.Dia akan bahagiakan aku.",Hanis "Cinta aku hanya untuk dia.",Amirul. "Kenapa susah sangat aku nak curi hati dia?",Izzati "Aku tahu kau rasa apa y...