Bab 19

36 5 15
                                    

   "Nat,malam ni aku belanja kau  shopping and makan sedap-sedap. Apa je yang you nak I belanja."

"Wah,tell me Nat yang aku tak bermimpi. Tak sangka usaha kau nak dapatkan Amirul  berjaya jugak kan."

Izzati tersenyum lebar. Hari ini dia gembira sangat-sangat!

Natasha hanya buat roll eyes. Menyampah!

"Sekarang,aku dah jadi girlfriend Amirul so tinggal step terakhir je."

"Aku akan buat Amirul dengan Hanis putus tunang dengan apa cara sekalipun supaya Amirul jadi hak milik aku sepenuhnya."

Izzati sudah mula bayangkan kehidupan dia dan Amirul bersama-sama hingga kahwin. Dia mahu sehidup semati dengan Amirul.

"Whatever,but you tak curious ke kenapa Amirul terima you sedangkan dia dah bertunang. Lepastu, hubungan pertunangan dia dah diketahui ramai pun. Aku peliklah."

"Boleh tak kita jangan fikir fasal benda tu sekarang. You spoil my mood."

"I didn't mean to. Tapi betullah kan?"
Natasha membela dirinya sendiri.

Izzati mendiamkan dirinya. Dia tak terfikir pun semua ni. Kenapa ya Amirul terima dia?



Amirul terus mencapai begnya lalu keluar dari kelas.
Adam dan Bryan mengikut dari belakang.

"Mirul,aku nak cakap sikit dengan kau."

Amirul hanya berdiam. Dia tahu Adam mesti nak tanya fasal Izzati.

"Walau apa pun alasan kau terima Izzati,tolong jangan sakitkan hati dia. Demi aku."

"Sure."

"Ok, then. Kalau macam tu hari ni jom lepak rumah kau. Aku tak nak balik rumah aku lagi."

"Tak boleh. Akak aku dia balik lah hari ni. Nanti mesti dia mengamuk kalau kita bising."

Amirul cepat-cepat menolak cadangan Adam.

"Kalau kakak kau ada ,tak nak lah aku. Dia tu garang macam singa."

"Kita pergi rumah akulah. Kebetulan, mak dengan ayah aku tak balik hari ni." Bryan mempelawa Adam dan Amirul.

"Hmm,akhirnya berguna juga kau."

"Amirul,aku sememangnya berguna dari dulu lagi ye."

"Kau nak bergurau  ke?" Adam berkata sinis.

Amirul gelak mengejek. Bryan berguna? Bukan suka mengada-ngada je ke kerja dia?

"Hmmm,you win. Aku memang tak berguna pun."
Bryan mengalah.Mulut itiknya sudah keluar."

Amirul mengosok kepala Bryan kasar. Habis serabai rambut Bryan.

"Good boy."

"Nasib kaulah Bryan." Adam hanya memandang.

Sibuk mereka berbual sehinggakan tak perasan Hanis dan Aiman di depan.

Adam yang menyedari, menolak bahu Amirul untuk memberi tahu kehadiran mereka.

Amirul menyuruh Bryan dan Adam tunggu dia di dalam keretanya dulu. Dia nak bercakap dengan Hanis sebentar.

Amirul mengeluh perlahan. Hanis dengan lelaki ni lagi. Apa yang asyik sangat diorang berbual?

"Ehem. Ehem." Amirul berdehem kuat.

Tumpuan Hanis dan Aiman beralih ke  Amirul.

"Aku nak jumpa kau." tegas saja Amirul berbicara.

"Aiman,jangan lupa periksa semua dokumen tu sebelum hantar dekat Mr. George Isnin nanti. And terus jumpa saya lepas sampai sekolah ye hari Isnin ni. "

Terbaik Untuk Kau Aku & DiaWhere stories live. Discover now