Setelah selesai ambil makanan. Aiman, Ashraff, Isya, Hanis dan Alisa duduk di meja yang kosong. Ini kali pertama mereka berehat berlima. Well,new friends are good changes.
"Hanis makin lama aku tengok kau makin nampak cantiklah. Insecure tau tak rasa. Aku ni buruk gila kalau dibandingkan dengan kau" Isya tak lekang menilik segenap wajah Hanis. Perfect!
Hanis tersenyum mendengar pujian itu. Nampak manis senyuman Hanis ditambah lesung pipit yang begitu ketara sekali.
"Awak pun cantiklah Isya. Janganlah downgrade diri awak sangat."
"Hanis janganlah lembut sangat. Cuba cakap ganas sikit. Kita kan kawan." Isya menegur Hanis. Dia tak selesa bersaya awak ni.
"Awak nak saya cakap kau aku ke?" soal Hanis
" Hanis cakap macam tu sebab dia takut awak terasa pula. Nanti lama-lama bila dia selesa dengan awak,hah semua benda keluar dari mulut dia." Alisa memecahkan rahsia Hanis.
"Eiii, kau ni selekehlah Alisa. Aku merajuk karang. Menyampah betul." marah sudah Hanis.
"Hah tu aku dah cakap."
Alisa dan Isya gelak berdekah-dekah. Entah bila nak habis pun tak tahulah.
Tak sangka Hanis yang lemah lembut boleh marah."Kan bagus kalau kau cakap macam tu dengan aku,Ashraff dan Aiman juga. Bolehlah kita jadi lagi rapat." Isya terhibur dengar Hanis marah.
"Oklah,aku cuba."
Merah muka Hanis. Sebab rasa awkward. Dia cakap aku kau ni dengan Alisa dan arwah je. Selain daripada mereka berdua memang bersaya awak jelah."Good try." Isya memuji.
"Aiman tengok tu rancak Isya berbual dengan kawan baru dia tu. Sampai lupa kita ni."
Ashraff meminta perhatian Aiman yang sedang sibuk menghabiskan makanannya."Baguslah tu. Kau pun cubalah berkawan dengan diorang juga."
Aiman memberi cadangan."Eh,Aiman dan Ashraff kenapa berborak berdua je tu. Marilah berborak dengan kitaorang juga." Alisa mengajak Aiman dan Ashraff yang duduk agak jauh dengan mereka bertiga walaupun duduk semeja.
Terus Aiman dan Ashraff mengangkat makanan mereka dan duduk lebih dekat dengan mereka bertiga.
" Korang berborak apa je dari tadi?"
Ashraff cuba untuk memulakan perbualan."Oooh,tadi aku suruh Hanis cakap kau aku je. Tak yahlah bersaya awak. Lepastu bila dengar Hanis marah-marah. Kelakar gila. Tu yang gelak tak henti."
Walaupun agak merapu penerangan Isya tapi haraplah Ashraff faham.Ashraff hanya mengOOkan saja.
"Korang bertiga dah berapa lama jadi kawan. Aku tengok korang macam rapat gila doh."
Hanis cuba mengubah cara percakapan dia kepada Hanis yang sebenar. No fake-fake dah.😂"Hmm,dah berapa lama heh kitaorang berkawan. Lama juga aku rasa."
Ashraff cuba ingat kembali tahun pertama mereka berkawan."Lebih kurang 10 tahun aku rasa. Sejak kita darjah satu kan?"
Aiman menjawab."Haahlah sejak darjah satu. Ya,allah lamanya kita berkawan."
Isya tak sangka yang hubungan persahabatan mereka bertiga boleh kekal selama itu."Woahhhh." Alisa kagum.
"Wah,jealousnya aku. Aku tak pernah ada friendship selama itu."
Tiba-tiba Hanis teringat Mirza. Mirzalah kawan dia yang paling lama tapi tidaklah selama mereka bertiga. Lebih kurang 6 tahun je."Kau dengan Alisa kawan berapa lama dah? Aku ingat korang kawan dah lama." Ashraff hairan.
"Baru dua tahun. Tak lama sangat. Sebab aku pun baru pindah sekolah ni tahun lepas." Alisa menjawab.
YOU ARE READING
Terbaik Untuk Kau Aku & Dia
Teen Fiction"Layakkah aku mencintai dia ?",Aiman "Mungkin cinta pertamaku memeritkan tapi aku yakin kali ini tidak.Dia akan bahagiakan aku.",Hanis "Cinta aku hanya untuk dia.",Amirul. "Kenapa susah sangat aku nak curi hati dia?",Izzati "Aku tahu kau rasa apa y...