Rose POVAku jauhkan muka aku dari dia. Aku tercium dia?!! Oh my god! Tapi kenapa aku rasa macam taknak jauh dari dia?
"Aku tau muka aku handsome", dia smirk kat aku.
Aku baru sedar aku dah lama sangat dekat atas dia. Aku berguling ke tepi. Dia bangun sambil membersihkan habuk yang ade kat baju dia.
Kenapa aku pandang dia lagi? Hish ape aku ni.
Jimin POV
Aku tersenyum bila tengok minah ni gelabah. Nampak sangat dia malu bila tengok aku lama lama.
"Kenapa kau panggil aku tadi? Sampai tak sempat sempat", ejek Ku
Dia bangun lalu berlari ke arah bawah. Seolah olah teringat sesuatu.
Aku ikut dia turut ke bawah. Ye, Chaengi menangis. Aku tak tau kenapa dia menangis tapi minah ni pujuk Chaengi dari jauh. Dia tak angkat Chaengi pon.
Hidu aku dapat tangkap bau yg memang menyumbat hidung. Aku picit hidung aku sebab tak tahan dengan bau ni.
End POV
"Kuat kan bau?", Rose pandang Jimin. Jimin mengangguk laju.
Rose mengikat rambutnya dan mencapai tisu basah di atas meja. Tangan dia menggeletar. Tak pernah dalam hidup dia, bersihkan najis bayi.
Rasa geli semua dah bercampur baur. Chaengi pula tak henti henti nangis sebab dah rasa tak selesa.
"Kau tengok je. Tolong lah!", marah Rose
Jimin menyumbat hidung dengan tisu.
"Macam mane nak buat ni?", tanya Rose yang buat pertama kalinya nak tukar lampin bayi.
"Kau tak tau? Nampak gaya bersungguh sungguh sangat", perli Jimin
"Atleast I'm trying", balas Rose menyampah
Lisa masuk ke dalam kedai dengan bungkusan makanan ditangannya. Jungkook yang sibuk menyusun stok yang baru sampai tidak sedar akan kehadiran Lisa.
Lisa memetik jari di hadapan Jungkook. Jungkook terkejut lalu tersenyum memandang Lisa.
"Sorry lambat. Susahkan awak je", Lisa ingin mengambil kotak di tangan Jungkook tapi Jungkook berkeras.
"Takpe saya boleh buat", Jungkook mengenyit mata.
Lisa menjelir lidah dan berlalu pergi ke meja kaunter. Dia perasan ada sesuatu yang kurang. Dia toleh melihat Jungkook.
Bahu Jungkook dicuit. Jungkook balas dengan 'hurm?'
"Ada customer ke tadi? Katil baby pink, set baby girl kurang satu", ujar Lisa.
Jungkook mengangguk laju.
"Nae. Kawan saya datang beli barang untuk anak perempuan dia. Ingat tak Jimin yang saya selalu ceritakan tu?", soal Jungkook pula
Lisa mengangguk laju.
"Dia datang sini. Dia lah yang beli", balas Jungkook lagi.
Lisa mencebik lalu memukul lengan Jungkook kuat.
"Waeyo?!", Jungkook terkejut
"Thanks for helping me. Jaga store", ucap Lisa lalu mengucup perlahan pipi Jungkook.
"Anything for u", balas Jungkook lalu tersenyum.
Rose menepek bedak pada muka Chaengi. Chaengi bersin. Rose ketawa melihat kecomelan Chaengi.
YOU ARE READING
Babysitters?! [•jirose•]
FanfictionRose menekan loceng rumah Jimin beberapa kali. "Kau dah kenapa? Memekak memalam ni"-Jimin "Kau marah aku? Sepatutnya aku yang marah kau"-Rose "Kau dah kenapa? Gila? Anak sape ni?"-Jimin "Kau tak tau ni anak sape? Aku jumpa dekat depan ru...