Jimin memicit bahunya. Harini kerja yang amat memenatkan walapun di dalam pejabat. Jam tangan dibelek.'6 petang? Aku dah lambat la', getus Jimin.
Dengan tergesa gesa dia mengemas dokumen diatas meja. Beg sandang dicapai. Dia perasan ramai dah balik.
Dia berlari ke arah lif tapi seseorang menarik tangannya. Dia toleh.
"Why u tak angkat call I semalam?", Victoria menjuih bibir.
"For what?", soal Jimin dingin
"I mabuk semalam. I call u sebab nak suruh amik I la", ujar Victoria lalu memeluk lengan Jimin
Jimin ketawa sinis. Victoria ditolaknya. Victoria terkejut.
"Aku dengan kau dah tak ada apa apa lagi. Buat apa aku nak tolong kau? And by the way aku bukan jenis jantan yang suka sangat tidur dengan perempuan murahan macam kau, ujar Jimin sinis lalu masuk ke dalam lif.
Victoria terkejut dengan apa yang dikatakan Jimin. Rasa marahnya meluap luap. Dia menggenggam tangannya kuat.
"Kau tunggu Jimin. Aku pasti, nanti kau akan melutut depan aku", ujar Victoria perlahan.
"Mana diaorang ni?", Jimin menggaru kepalanya yang tidak gatal.
Dia keluar dari rumah. Rumah Rose diredahnya. Di ketuk pintu beberapa kali tapi masih lagi tiada sahutan.
"Okay.. Relax and fikir diaorang akan pergi mana", ujar Jimin pada dirinya sendiri.
Mentol kepala Jimin bercahaya. Dia berlari ke arah kereta lalu memandu laju ke Roses Garden.
Hoseok dan Yeri berpandangan. Waktu kerja sudah habis tapi Rose masih lagi siapkan kerja nya.
"Rose, kitaorang balik dulu", ujar Yeri
"Oh okay. Bye", balas Rose tapi matanya masih lagi pada bunga.
Hoseok menghembus nafas berat.
"Kau tak nak balik ke? Kesian aku tengok baby ni", Hoseok mengusap kepada Chaengi.
Rose menggeleng perlahan.
"Korang balik je dulu. Aku nak stay lama sikit", ujar Rose lalu tersenyum
Mereka berpandangan. Kalau nak ikutkan taknak je dorang balik sebab tengok bos sendiri belum habis kerja.
Hoseok dan Yeri meninggalkan Roses Garden. Pada masa yang sama, kereta Jimin berhenti di hadapan mereka.
Yeri hampir terjatuh tapi Hoseok dengan cepat menyambut.
"Maaf maaf", Jimin keluar dari kereta dengan muka cemas.
Yeri bangun dari Hoseok. Dia bercekak pinggang sambil melihat Jimin
"Lain kali drive elok elok la sikit. Tengok orang", marah Yeri
Jimin tersengih malu.
"Baik. Rose ade kat dalam lagi ke?", tanya Jimin pada Hoseok.
"Ouh ada. Pergi lah. Bye", Hoseok berlalu pergi sambil menarik tangan Yeri yang masih menunjukkan marahnya.
"Bye", balas Jimin perlahan.
Dia masuk ke dalam. Loceng pada pintu berbunyi.
'Haish terkejut aku', omel Jimin
"Maaf encik kedai dah tutup", ujar Rose tanpa melihat kehadiran yang datang tu ialah Jimin
Muncul idea nakal ingin mengenakan Rose.
YOU ARE READING
Babysitters?! [•jirose•]
FanfictionRose menekan loceng rumah Jimin beberapa kali. "Kau dah kenapa? Memekak memalam ni"-Jimin "Kau marah aku? Sepatutnya aku yang marah kau"-Rose "Kau dah kenapa? Gila? Anak sape ni?"-Jimin "Kau tak tau ni anak sape? Aku jumpa dekat depan ru...