Keesokan paginyaRose memimpin Encik Kim masuk ke dalam rumah agam milik Encik Kim. Namjoon menolong membawa beg Encik Kim dan letakkanya di bilik utama.
Rose dan Encik Kim pergi ke belakang laman rumah. Rose tersenyum sendiri. Semua kenangannya semasa kecil, dapat diingat kembali.
Begitu juga dengan bayangan ommanya. Rindu. Encik Kim perasan akan kelakuan Rose yang tersengih sorang sorang.
"Fikirkan siapa tu?", tanya Encik Kim membuatkan Rose terhenti dari khayalan.
"Teringat omma", balas Rose sayu.
"Omma sentiasa ada dengan kita. Chaeng jangan sedih kay?", pujuk Encik Kim.
Rose mengangguk perlahan. Dia dan Encik Kim duduk di kerusi batu ditepi air terjun mini.
"So how your business? Roses Garden? Okay?", Encik Kim memulakan perbualan.
"Okay. Appa mesti spy Chaeng kan?", Rose menunjukkan reaksi terkejut.
"Ni appa. Appa tau Chaeng kat mana, kerja kat mana, tinggal kat mana. And that's why appa ada buat banyak tempahan dari kedai Chaeng", kata Encik Kim
"I know. 20 bouquet flowers. All white roses", balas Rose lalu ketawa.
Tawanya hilang bila teringat akan Hoseok dan Yeri.
"Esok syarikat appa ada event. Appa nak Chaeng ada sekali", pinta Encik Kim
Rose diam seketika. Dia bersuara semula. "Tapi Chaeng takut"
"Buat apa nak takut? Appa ade. Namjoon ada, Jimin pon ada. Kenapa nak takut?", soal Encik Kim lagi.
Rose mengangkat bahunya. Rasa kelakar kerana tiba tiba sahaja dia rasa takut. Dia dan Encik Kim ketawa.
Jimin pergi ke pejabat seperti biasa. Tapi fikirannya kelaut.
Dia masuk ke dalam lif tanpa sedar Wheein disebelahnya. Wheein memanggil Jimin banyak kali tapi tidak dibalas.
"Yah Park Jimin!!!", jerit Wheein mengejutkan Jimin.
Jimin terkejut lalu menoleh ke arah Wheein.
"Asal kau jerit? Terkejut aku", marah Jimin
"Ala.. Aku panggil kau banyak kali tapi kau tu, fikiran kelaut", pintu lif terbuka. "Dah la aku merajuk", Wheein menghentak kasut tumit tingginya dan keluar dari lif.
Jimin tersengih malu. Dia keluar dari lif dan mengekori Wheein.
"Wei kau nak tau tak keadaan Encik Kim?", soal Jimin ingin memujuk rakan sekerjanya itu.
"Hurm.. Ape? Dia okay tak?", Wheein membuat muka merajuk.
"Dia dah okay. Baru keluar hospital pagi tadi. Lagipun, sok ade event kan? Kau tak nak kenal kenal lagi dengan Namjoon hyung? Aku tengok kau macam shy shy dog je bila cakap dengan dia", Jimin senyum nakal.
Wheein menolak bahu Jimin perlahan. " dah ah kau. Aku banyak kerja. Pergi pergi", halau Wheein kerana malu.
Jimin ketawa jahat lalu masuk ke dalam pejabatnya. Dia meletakkan beg dan mula memeriksa dokumen dokumen beberapa hari lepas.
Dia tidak dapat fokus. Dia teringatkan Rose. Kalau dulu Eun Ji ada buat seketika, kini Rose. Jimin tertanya tanya,kenapa orang yang dia sayang tidak akan kekal dengan nya?
Dia pasti rindu bergaduh dengan Rose. Ye itu pasti.
Yeri dan Hoseok memasukkan bunga bunga yang perlu di hantar ke Kim's Holdings ke dalam van. Mereka sepatutnya hantar semua itu esok, tapi Rose menyuruh mereka hantar hari ini juga
Yeri menutup bonet van kasar. Dia bercekak pinggang.
"Kau tak rasa Rose sembunyikan sesuatu dari kita ke?", soal Yeri
"Haish kau ni. Tak habis habis lagi ke? Dia ade hal kot. Dah jom la", Hoseok terus masuk ke tempat duduk pemandu. Yeri masuk ke dalam van.
"Tapi kau tak rasa nak tanya dia? Aku rasa pelik sejak perempuan gedik tu datang kedai. Bukan sebab perempuan tu tapi nama company yang kita nak hantar ni. Kim's Holdings", ujar Yeri inginkan jawapan.
Hoseok menghidupkan enjin. Dia terus memulakan pemanduan tanpa menghiraukan pertanyaan Yeri.
"Wei aku cakap dengan kau ni", ujar Yeri
Hoseok melepaskan keluhan." Kau ni dari hari tu dengan persoalan persoalan pasal Rose. Ok la kau nak tau sangat kan kenapa dia macam tu? Biar aku bagitau. Dia anak kepada CEO Kim's Holdings", kata kata Hoseok membuatkan Yeri tergamam.
"Aku tau kau terkejut. Tapi tu lah, Rose pon tak pernah sebut sebelum ni kan? Aku tau sebab aku satu sekolah dengan dia dulu", ujar Hoseok lagi.
Mata Yeri terkebil kebil."Means dia tu anak orang kaya? Eh tapi gaya dia simple je", dahi Yeri berkerut memikirkan Rose.
"First time aku berkawan dengan orang otak sempit macam kau! Dia tak suka show off. Dia tak suka melebih lebih. Dia nak normal life. Nak aku ulang? Normal life!", balas Hoseok geram.
"Tapi, asal dia tak suka sangat. Dia memang tak show off tapi gaya dia macam lari kan diri", tanya Yeri lagi.
Hoseok hanya menjongket kan bahunya.
"Tak tau. Kau tanya la dia nanti", balas Hoseok.
Bersambung...
YOU ARE READING
Babysitters?! [•jirose•]
FanfictionRose menekan loceng rumah Jimin beberapa kali. "Kau dah kenapa? Memekak memalam ni"-Jimin "Kau marah aku? Sepatutnya aku yang marah kau"-Rose "Kau dah kenapa? Gila? Anak sape ni?"-Jimin "Kau tak tau ni anak sape? Aku jumpa dekat depan ru...