16

1.6K 155 2
                                    

Rose's POV

    Aku termenung ke luar tingkap. Fikiran aku jauh melayang memikirkan Chaengi yang baru je berpisah dengan aku. Dan Jimin.

Flashback

    Jungkook berhentikan kereta dekat depan satu rumah dua tingkat yang tersegam indah. Cantik.

    Lisa bukakan pintu untuk aku. Aku keluar dan seorang perempuan berlari ke arah aku. Dia terus ambil Chaengi dari aku dan memanggil 'Eun Ji' pada Chaengi.

    Dia menangis. Dia peluk Chaengi erat. Mata dia pandang ke arah aku. Aku terkejut bila tubuh aku dipeluknya.

    "Terima kasih", perlahan saja suaranya di telinga ku.

    Aku senyum pada dia. Dia mak kandung Chaengi. Sorry. Eun Ji. Her name is Eun Ji. Tekaan aku lah. Jungkook dan Lisa pandang aku dengan pandangan bersyukur? Aku pon tak tau apa maksud pandangan diaorang pada aku

    "Rose, ni ibu kandung Chaengi a.k.a Eun Ji. Kim Jisoo", ujar Lisa. Ye betul sangkaan aku. Dia mak kandung Chaengi.

   Bila tengok Jisoo dengan Eun Ji, aku tiba tiba teringat pada omma. Omma, I miss you so much.

    Lisa memeluk aku. Dia tau susah untuk aku terima kenyataan yang Eun Ji bukan untuk aku. Dia layak dengan keluarga kandung dia.

    Kereta Jimin berhenti kat belakang kereta Jungkook. Dia keluar dari kereta. Perlahan lahan dia menuju ke arah kitaorang. Aku nampak dia terkejut bila nampak Jungkook dengan Lisa. Sorry Jimin, kita dah kantoi.

Babysitters?! [•jirose•]Where stories live. Discover now