17

1.7K 147 0
                                    


Jisoo's POV

    Aku termenung memikirkan perempuan yang jaga Eun Ji masa Eun Ji tiada dengan aku dan Jin. Aku nampak kesedihan dalam mata dia masa tengok Eun Ji.

   Dia...apa nama dia? Aku lupa.

    "Chagiya", Jin panggil aku lembut. Dia menuju ke arah aku dengan Eun Ji dalam pelukan.

   Aku senyum. Aku ambil Eun Ji dari Jin dan peluk dia erat. Rindu. Kerinduan seorang ibu pada anak dia tak ada siapa akan faham. Derita dia, dia sendiri faham.

   Jin peluk bahu aku. Aku sandar pada dada sasa dia.

   "Eun Ji dah balik kat kita", ujar ku sayu.

   Jin angguk kepala dia.

    "Tapi..."

    Dia pegang bahu aku membuatkan aku pandang dia.

End POV

     Jin melepaskan keluhan.

    "Eun Ji dah ada dengan kita balik. Kita dah completed. Tapi-- chagi macam tak happy je", ujar Jin perlahan.

    Senyuman Jisoo memudar. Dia duduk di atas katil. Jin mengekori dan duduk di hadapan Jisoo.

    "Chagi..terfikir pasal perempuan yang jaga Eun Ji masa Eun Ji tak ada dengan kita. Dia macam..tak boleh pisah dengan Eun Ji", luah Jisoo.

    Jin ketawa kecil. Pipi Jisoo diusap perlahan.

   "Tu ke yang chagi risau dari tadi?", tanya Jin

   Jisoo mengangguk laju.

   Jin meletakkan tangannya di atas katil. Dia menunduk memandang Eun Ji.

   "Dah tu, chagi nak buat apa?", tanya Jin lagi.

    Jisoo diam buat seketika. Dia memikirkan sesuatu.

   "Ha!"


    
    Jimin turun tangga dengan baju T-shirt saiz besar dan seluar pendek ditangannya.

   Dia menghulurkan pada Rose yang masih mengenangkan Eun Ji di ruang tamu. Mata Rose lebam kerana terlalu lama menangis.

    "Dah la. Tak yah nangis lagi. Pergi tukar baju kau", arah Jimin

    Rose mengerlir memandang Jimin.

    "Aku nak balik", Rose bangun longlai dari sofa.

   Jimin menahan Rose dengan memegang pergelangan tangan Rose. Rose toleh.

   "Apa?"

    Jimin pandang tangan Rose kemudian tangan kanannya diletak pada dahi Rose.

    "Kau demam. Stay rumah aku je", ujar Jimin

   Rose geleng tanda tidak mahu. Jimin mengangkat Rose bridal style.

   "Jimin! Lepas lah! Apa ni?", ronta Rose. Jimin tidak endahkannya. Dia turunkan Rose dihadapan biliknya.

   "Kau pergi mandi. Pakai baju aku. Aku masukkan untuk kau", ujar Jimin lalu menutup pintu meninggalkan Rose keseorangan dalam bilik.

   'Kenapa kau kena care pasal aku Jimin?',gumam Rose pada dirinya sendiri.

   Rose berhenti dari lamunannya. Perlahan lahan dia masuk ke dalam bilik air dan membersihkan diri.

   Selesai bersihkan diri, dia baring atas katil Jimin. Dia termenung memandang siling.

   
Rose's POV

   Kenapa aku kena dengar cakap dia erk? Aku isteri dia ke? Bukan. Girlfriend dia? Of course not. Enemy? Kitaorang dah okay sikit.

   Ah lantak la. Lagipun aku malas nak balik rumah. Aku tau Hoseok nak hantar kunci, biar lah dia pegang kunci buat sementara waktu.

   Just make me love you~~

   Aku cari mana datang bunyi tu. Phone Jimin aku ambil dari meja lampu.

   Namjoon? Namjoon oppa? Betul ke ni? Takkan Jimin kenal Joon oppa?

    Perlu ke angkat? Ke aku patut bagi Jimin? Argh tak payah bagilah!

    Ade 3 missed call dari Namjoon. Yes I'm sure its namjoon oppa. Same number.

    Tangan aku rasa gatal nak tengok chat diaorang.

Namjoon

Jimin ah. Encik Kim dah sedar. Dia nak terima kasih dekat kau sebab selamatkan dia.

Btw muka kau hampir sama dengan anak perempuan dia. Hahahahaha

    Jap.. Apa dah jadi dengan appa? Muka anak dia(aku) sama dengan Jimin? Wha...

    Forget it. Ape dah jadi dekat appa sekarang ni, aku langsung tak tau. Dia dah sedar? Apa..

                     ...Bersambung...

Babysitters?! [•jirose•]Where stories live. Discover now