Epilog

2.4K 183 20
                                    

5 tahun kemudian..

Dua orang kanak kanak mengintai dari pintu. Seorang lelaki iaitu Park Woo Min dan perempuan iaitu Park Chae Ra. Mereka tersengih antara satu sama lain.

Mereka berlari dan melompat di atas katil.

"Omma Appa bangun! Dah pagi!!", jerit mereka berdua serentak.

Rose menarik selimut. Woo Min menarik tangan Rose.

"Omma bangun. Min laparrr", rengek Woo Min lalu mencubit pipi Rose.

"Lapar ye? Ni mesti ikut perangai appa kan?", ujar Rose laku menggeletek perut Woo Bin.

"Tu perangai omma bukan appa eh", ujar Jimin lantas bangun dari posisi baring. Chae Ra terus melompat pada Jimin.

"Dari tadi Woo Min kata lapar lapar. Bising", ujar Chae Ra meluat.

"Omma tengok Unnie tu!! Dia kata Woo Min!!", Woo Min seperti mahu menangis.

"Chae Ra jangan cakap macam tu. Kesian adik", ujar Rose sambil memujuk Woo Min.

Chae Ra menjelir lidah pada Woo Min. Mula lah pergaduhan antara mereka di atas katil.

"Omo! Omma pengsan. Chagi? Chagi?", Jimin mula berpura pura mengejutkan Rose.

Woo Min dan Chae Ra terdiam. Mereka menghampiri Rose yang tersandar pada Jimin.

"Omma? Omma!", mereka separuh menangis

Rose tidak tahan mendengar tangisan anak anaknya itu. Dia bangun dari lakonannya tadi.

"Alolo sorry sorry omma tak buat lagi", pujuk Rose lalu memeluk dua anak kembarnya itu.

"Omma jangan la pengsan. Kitaorang sayang omma", ujar Chae Ra.

"Omma pon sayang Chae Ra. Sayang Woo Bin", Rose mengeratkan lagi pelukan pada dua orang anaknya itu.

"Appa?", sampuk Jimin.

"Siapa lapar?", tanya Rose mengabaikan Jimin.

"Chae!!"

"Min!!"

"Kalau lapar, pergi mandi dulu. Omma buat pancake coklat. Nak tak?", ujar Rose

Mereka berdua mengangguk laju dan berlari ke bilik masing masing.

Jimin memeluk Rose dari belakang. "Tak jawab lagi. Sayang saya ke tak?"

Rose tersengih. Dia pusing menghadap Jimin

"Hmm.. Entah", balas Rose dengan tawanya

Jimin menggeletek perut Rose.

"Yah Jimin janganlah!", Rose tidak dapat tahan geli.

Jimin berhenti. Dia merapatkan mukanya pada Rose.

"Do you love me park chaeyoung?", tanya Jimin lagi.

"Yes! Really really really love u!", balas Rose dengan sisa tawanya.

Jimin memeluk Rose erat. Dia menarik selimut.

"Appa omma! Jangan sambung tidur!! Woo Bin nak makan", jerit Woo Bin dari biliknya.

"Haish Kacau daun betul la", ujar Jimin membuatkan Rose ketawa.

"Your son right?", ejek Rose

T.A.M.A.T

Babysitters?! [•jirose•]Where stories live. Discover now