6

2.1K 169 12
                                    


Jimin menuang air ke dalam gelas. Dia meneguk perlahan sambil matanya terarah ke arah Rose yang masih lagi tidur.

Jimin membuka langsir. Cahaya matahari menerangkan ruang tamu Jimin.

Jimin melihat gelas air di tangannya. Senyum jahat terukir di bibirnya.

Perlahan lahan dia menterbalikkan gelas itu di atas muka Rose. Rose terjaga bila rasa air membasahi mukanya. Dia mengelap dengan selimut yang jimin selimutkan semalam.

"Hish ape ni?", Rose merengus geram.

Rose melihat sekeliling. Dia terasa asing dengan tempat tu. Dia mendongak melihat wajah orang yang buat dia tadi.

Jimin tersenyum sinis. Rose bangun lalu membaling bantal kusyen ke muka Jimin. Jimin terkejut.

"Kau buat ape kat aku ha?!", marah Rose lalu membaling satu lagi bantal kusyen berkali kali pada Jimin.

Jimin merampas bantal kusyen dari tangan Rose lalu membaling ke tepi. Dia makin ke hadapan membuat Rose mengundur ke belakang.

"Aku.. Aku call polis", Rose menggigil takut.

Jimin ketawa." Call la. Sepatutnya aku yang call polis. Sebab ade orang mabuk yang hampir kacau orang awam malam semalam"

Rose diam. Dia cuba mengingati apa yang terjadi. Kali terakhir dia makan malam dengan Hoseok dan Yeri.

"Aku tak faham", Rose geleng kepala

"Malas lah aku nak terangkan", Jimin baling selimut pada Rose.

"Tutup badan kau tu", ujar Jimin dan mengalihkan pandangan ke arah lain.

Rose pelik. Dia perasan yang baju dia basah akibat air yang dicurah Jimin. Cepat cepat dia membalut tubuh dengan selimut tu.

Dia berlari keluar dari rumah Jimin. Jimin hanya membiarkan lalu mengunci pintu semula.

Rose mencari kunci rumahnya di dalam poket seluar tapi tiada. Dia teringat tentang beg dia. Dia berlari semula ke rumah Jimin. Pintu diketuk kuat.

"Ape kau nak. Nak ni?", Jimin membaling beg Rose sehingga terkena tepat pada muka.

"Sakit lah! Hish sombong", Rose berlalu pergi.

Jimin menghempas pintu membuat Rose terpaksa menahan amarahnya.

Hoseok menghentak kaki mengikut rentak. Dia sandar pada pintu Roses Garden. Hampir 1 jam dia tunggu Rose dan Yeri tapi mereka tidak muncul muncul lagi.

Dia bersiul sambil mata melihat orang lalu lalang di kawasan itu. Hampir 3 kali dia menelefon Rose tapi tidak diangkat angkat. Begitu juga Yeri.

"Perlu ke aku balik? Ke tunggu diaorang?", soal Hoseok pada dirinya.

Rose berlari ke arah Hoseok. Terus dia membuka kunci mangga tanpa mengucapkan 'good morning' pada Hoseok.

Keadaan Rose dalam kelam kabut. Dia mencari sesuatu. Kaunter, meja kerja semua dia cari. Hoseok berkerut.

"Kau cari apa?", tanya Hoseok. Kesian pula tengok Rose tercari cari sesuatu dari tadi.

"Telefon aku. Aku tak jumpa. Aku datang sini pon naik bas! Kalau nak ikutkan aku dah bawak kereta datang sini", ujar Rose geram.

"Kenapa kau tak call grab?", Hoseok menoleh ke arah Rose yang lalu dibelakangnya.

Rose menepuk tangan dan ketawa palsu. Memek mukanya kembali serius.

Babysitters?! [•jirose•]Where stories live. Discover now