19

1.6K 145 10
                                    


Rose keluar dari rumah. Dia mengenakan seluar jeans biru dengan T-shirt putih. Rambut diikat ponytail.

"Jimin", panggil Rose sambil menepuk bahu Jimin.

Jimin yang baru kunci pintu rumah menoleh memandang Rose. Dia pandang Rose atas bawah.

"2 jam aku tunggu, macam ni je kau pakai?", perli Jimin

Rose meminjak kaki Jimin kuat. Jimin menjerit kesakitan.

"2 jam pon nak kecoh. Jom la", Rose terus masuk ke dalam kereta Jimin tanpa dijemput.

"Nasib perempuan. Kalau tak, dah lama aku campak kau atas bumbung", ujar Jimin sendiri.


Namjoon masuk ke dalam wad Encik Kim. Senyuman paksa diberikan pada Encik Kim. Encik Kim dapat rasakan sesuatu yang tidak kena dengan Namjoon.

"Kenapa namjoon? Ada masalah ke?", tanya Encik Kim risau.

Namjoon geleng dengan sengihan di mukanya

"Ani..just remembered that Jimin guy", balas Namjoon selamba

"Why? His look remind you with Chaeng?", tanya Encik Kim dengan tawa kecil

Namjoon mengangguk laju.

"Chaeng still tak jumpa uncle? Uncle tau tak dia kat mana sekarang ni?", Namjoon mengubah topik.

Encik Kim diam. Hanya senyuman paksa diberikan. Dia geleng perlahan tanda tidak.

"Dia mungkin tak jumpa uncle, tapi uncle tahu mana dia tinggal. Mana dia  kerja", balas Encik Kim perlahan.

Namjoon menggosok perlahan tangan Encik Kim.

"Jangan risau. She will come back. Trust me", balas Namjoon.


Rose kaku di hadapan pintu masuk hospital. Orang ramai yang lalu melepasi dia pon dia tak sedar.

"Kau pahal? Nak aku panggil security kat sini, escort kau pergi wad Encik Kim ke?", panggil Jimin dengan perli.

Rose tidak membalas apa apa. Dia melangkah laju keluar dari hospital itu

"Rose!", Jimin menarik tangan Rose. Rose terkejut

"Kau kenapa? Kita dah sampai ni", ujar Jimin separuh bisik. Tidak mahu buat kecoh kat hospital

"A..aku takut la. Kau pergi je la. Aku tunggu dekat kafe. Dah sett- argh jimin sakit lah!", Rose ingin melepaskan tangannya yang digenggam Jimin

"Lebih baik kau ikut aku. Sebelum aku jual kau dekat hospital ni", ugut Jimin

"Kau kenapa? Takde akal eh. Hish!", rengus Rose geram.

Jimin melepaskan tangan Rose. Dia menyilangkan tangannya pada dada. Rose dipandangnya lama.

"Boleh tak kau jangan jadi budak budak? Dengar cakap aku. Encik Kim tu tak makan orang. Dia makan babi. So, tak payah nak gelabah sangat. Ikut aku. Tak nak cakap, just diam", ujar Jimin lalu menarik tangan Rose perlahan.

Rose hanya mengikut langkah Jimin. Dia hanya menunduk sahaja dalam perjalanan ke wad Encik Kim.

Sampai di hadapan bilik Encik Kim. Rose menarik tangan Jimin. Jimin mengangkat sebelah keningnya.

"Boleh tak bagi aku duduk kat luar sekejap je. 5 minutes! Please", pinta Rose

Jimin menghelah nafas berat. Dia hanya mengangguk dan melepaskan tangan Rose. Dia masuk ke dalam meninggalkan Rose keseorang di depan bilik.

Rose mundar mandir di hadapan bilik wad.

"Chaeng?", suara seorang perempuan membuatkan Rose toleh mencari pemilik suara itu.

"Nayeon? Dia kerja sini?", ujar Rose pada dirinya sendiri. Dia senyum kelat.

Namjoon's POV

      Aku lihat jam ditanganku. Tekak aku kering sebab lama sangat sembang dengan Uncle dan budak mochi ni.

    Aku minta diri untuk keluar. Aku nampak seorang perempuan berdiri depan pintu. Dia toleh pandang Nayeon yang agak jauh dari kitaorang.

"Chaeyoung?"

End POV

Rose toleh ke belakangnya pulak.

Tubuh Rose dipeluknya. Rose terkejut.

Nayeon baru sahaja ingin mendekati Rose dan Namjoon, terus membatalkan niat apabila seorang nurse memanggilnya.

'Maybe next time', ujar Nayeon dalam hati.

Namjoon ingin menolak pintu tapi Rose menahan. Dia geleng perlahan.

"Please oppa. Chaeng taknak jumpa appa", air mata mula bergelinang di mata Rose.

"Why?" Namjoon melepaskan tombol pintu itu.

"I just..can't", Rose menangis.

Jimin membuka pintu dari dalam. Dia terus mendekati Rose apabila nampak Rose menangis dihadapan Namjoon.

"Asal kau menangis? Hyung kau buat apa dekat dia?", Jimin mengepal penumbuknya.

"Aku.."

Rose menahan Jimin dari membuat kecoh.

"Namjoon oppa tak buat apa apa", ujar Rose perlahan.

"Kau kenal Namjoon hyung?", Jimin terkejut campur pelik.

Rose dan Namjoon mengangguk perlahan

"Chaeyoung? Kamu ke tu? Princess appa", suara Encik Kim di dalam bilik membuatkan Rose terkejut.

Rose undur ke belakang. Dia terus melarikan diri. Semua orang dilanggarnya.

"Rose!"

"Chaeng!"

Jimin terus mengejar Rose.

PRANG!!

"Uncle!", Namjoon masuk ke dalam dan Encik Kim terbaring di atas lantai dengan ubat ubatnya yang bertaburan atas lantai.

Dia menolong Encik Kim bangun.

"Mana Chaeng, Namjoon?!", Encik Kim mencengkam jaket Namjoon

"Dia.. Dia lari. Tapi Jimin tengah kejar dia", balas Namjoon

Encik Kim memegang dadanya. Dia sukar untuk bernafas.

"Nayeon! Doktor!!"

Rose's POV

No! Aku tak nak jumpa dia! Aku tak sanggup. Aku tak kuat.

"Rose berhenti!", Jimin masih kejar aku.

Aku tak kisah dah. Aku lari tanpa kisahkan apa apa.

Aku berhenti. Aku tercungap cungap. Aku menangis.

Aku sedar yang aku dekat tengah jalan. Sejak bila aku..?

PIN!!!!!

"Rose!!!!"

Bersambung....

Babysitters?! [•jirose•]Where stories live. Discover now