《EMPAT》

117 30 3
                                    

JEONG YUNHO

"eomma yunho pergi office dulu ya"

"hah hati2 lah nanti naik bas tu. kamu tu bukannya biasa naik bas pun" kata puan jeong.

"arasseo eomma,yunho dah besarlah. tahulah jaga diri sendiri"

"hmm yelah yunho. kalau eomma cakap sepatah kamu pun suka menjawab sepatah ye" bidas puan jeong.

"hahaha sorry eomma. yunho gerak dulu. bye"

🌻


hah disebabkan semalam kereta aku kena masuk bengkel sebab accident terpaksalah naik bas.

actually aku tak pernah naik bas, so aku tak biasalah dengan keadaan macam ni.

di perhentian bas

sampai je aku kat sini,aku tengok ramai gila orang sampai tak ada langsung tempat untuk aku duduk. jadi,aku terpaksalah berdiri.

dalam 15 minit aku kat situ, akhirnya bas pun sampai. aku terus bergegas naik bas tu tapi malangnya tak ada seat pulak. full gila beb.

rupanya mata aku ni dah tak sempurna lagi, tanpa aku perasan ada satu seat kosong kat belakang tapi sebelah tu ada yeoja cantik pulak.

tanpa membuang masa,kaki aku terus berjalan menuju kat seat tu & aku minta duduk kat situ.

"cik,maaf ganggu. kalau seat ni tak ada yang punya boleh tak saya nak duduk kat sini sebab seat yang lain semua dah penuh" kata aku penuh sopan.

"ooo tak ada orang pun duduk kat sini. awak duduk jelah" kata yeoja tu sambil tersenyum manis kepadaku.

"terima kasih cik" kataku.

'haish cantiknya yeoja ni. tergugat iman aku yang utuh ni tahu tak' getus hatiku.

🌻

JEONG YONG RA

dalam tengah2 aku termenung merenung ke tingkap tu, aku dengar ada satu suara datang tegur aku. suara tu suara namja yang sangat manis.

rupanya dia minta duduk dekat seat sebelah aku ni. bila aku pandang je muka dia hati aku ni mula tak keruan. hah sebab tulah aku pun setuju je nak bagi dia duduk dekat seat ni.

30 minit kemudian

namja yang duduk dekat sebelah aku ni dah turun dekat office dia yang seberang jalan tu.

aku syak mamat ni anak orang kaya lah. yelah tengok baju yang dia pakai pun dah boleh agak dah.

masa dia nak turun tu,aku sempatlah terpandang bag yang dia galas tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

masa dia nak turun tu,aku sempatlah terpandang bag yang dia galas tu. kat situ adalah tergantung keychain yang ada nama dia.

'ooo nama dia jeong yunho,ehh sama pulak nama keluarga dia dengan aku' getus hatiku.

"alaa kenapalah mamat tu turun cepat sangat, tak sempat nak berkenalan. eee gatalnyalah kau ni yongra" bebel aku seorang diri.

hah lepas si mamat tu turun,aku pun sambung termenung fikir pasal masa depan.








tbc•
bus

BUS ♧ JEONG YUNHOWhere stories live. Discover now