《SEMBILAN》

111 26 0
                                    

JEONG YUNHO

harini aku tak dapat nak masuk office sebab ha in ajak aku teman dia shopping dekat mall baru tu.

pagi2 lagi muka dia dah terpacak depan rumah aku ni.

"hai oppa. ha in dah ready. jom kita gi shopping complex tu sekarang sebab ha in dah tak sabar nak beli a lot of baju baru"

"ye ha in bagi oppa tutup pintu ni dulu"

"nae oppa"

selesai menutup pintu aku terus menarik tangannya untuk bergerak dengan segera.

"dah jom" kataku

"erkkk oppa kita nak pergi naik apa? mana kereta oppa?

"ooo lupa pulak oppa nak bagitau. actually kereta oppa masuk bengkel dekat sebulan camtu sebab accident.
so today we will go by bus"

"what!!! bus. no oppa no. ha in tak nak pergi naik bas"

"alah ha in jomlah. tak da masalah pun pergi naik bas. sampai juga nanti kat mall tu"

"erghhh hmm yelah oppa. kalau oppa dah cakap camtu"

"okay good. dah jom"

JEONG YONG RA

mataku meliar2 mencari kelibat mamat tu. hmm aku rasa dia nilah first crush aku.

'hmm selalunya dia dah naik dekat sini' kata hatiku

sambil2 aku mendengar lagu,tiba2 aku ternampak kelibat namja tu. senyumanku mula terukir tetapi semakin pudar apabila terlihat seorang wanita di sampingnya.

aku hanya menunggu sahaja dia menuju ke tempat yang aku berada. sangkaku dia akan menuju ke arahku kerana terdapat duat seat kosong lagi. namun,dia hanya berlalu pergi tanpa menghiraukan ku.

'yongra please dia tak suka kau. kau je yang perasan'

aku terus memalingkan pandanganku keluar tingkap. tanpa ku sedar pipiku terasa basah. mungkin hati ini sudah tersayang kepadanya.

'yongra berhenti berharap dan lupakan dia'

DUNKIN DONUT'S

harini aku rasa macam tak ada mood je nak buat kerja. maybe asyik fikir pasal kejadian tadi mungkin.

"kalau ye pun dah ada yeochin,janganlah sampai tak senyum kat aku" bebelku seorang diri.

"oitt yongra cakap sorang2 nampak. gila ke? tegur haerin

"wah2 sedap mulut kau ye cakap aku gila" bidasku

"hehehe sorrylah. kau okey tak? nampak macam murung je" kata haerin prihatin

"aku okaylah. tengok ni senyuman aku yang manis. dah aku ada pelanggan ni" kataku

"whatever lah yongra" balas haerin

aku terus menyambung pekerjaanku seperti biasa dan melupakan segala kejadian yang menyakitkan hati.

🌻

setibanya aku di rumah aku akan terus merehatkan badan kerana satu hari sibuk bekerja.

mujur hari ini para pekerja dibenarkan pulang awal ke rumah masing2. dapatlah aku berehat lebih sikit.

'haih tidur dululah sekejap. malam nanti barulah aku kemas2 semua barang2 yang nak kena bawa lusa'

"wait for me funfair" jeritku sendiri.











tbc•
bus

BUS ♧ JEONG YUNHOWhere stories live. Discover now