SHOPPING COMPLEX
LEE HA IN
aku menarik tangan yunho oppa memasuki shopping mall yang berada di hadapan kami sekarang ini. aku tersenyum girang kerana yunho oppa langsung tidak membantah kehendakku.
"oppa jom kita masuk kedai tu" kataku sambil menunjuk ke arah sebuah kedai yang bernama H&M.
"ye ha in ye sabar2" jawab yunho
kami berdua terus bergerak masuk ke dalam kedai tersebut dan aku terus saja mencapai semua baju yang aku inginkan.
"haa ha in pilih je mana2 baju yang ha in suka nanti oppa bayarkan" kata yunho oppa
"hehehe nae oppa" kataku girang
'haih bestnya dapat namchin yang kaya macam yunho oppa ni. aku boleh dapat apa2 je yang aku inginkan' getus hatiku sambil tersenyum sinis.
🌻
selesai membeli semua barang yang diperlukan,yunho oppa mengajakku mengisi perut.
"ha in jom kita gi makan. oppa rasa lapar pulak. hehehe" kata yunho oppa sambil tersengih2
"hmmm yelah oppa comel" kataku sambil mencubit pipinya.
kami memberhentikan kaki di sebuah restoran western food. yelah disebabkan dah 5 tahun aku duduk di luar negara,jadi tekakku sudah tidak dapat menerima makanan korea lagi.
"ha in betul nak makan sini?" tanya yunho oppa
"yelah oppa. ha in teringin nak makan lamb chop ni. sedap tau" jawabku
"hmm okaylah. walaupun oppa tak biasa dengan western2 ni tapi oppa cubalah" kata yunho oppa terpaksa
"good oppa good" kataku
pelayan tiba tepat pada waktunya untuk mengambil pesanan kami. aku memaksa yunho oppa untuk merasai chicken chop kerana aku tahu oppa suka makan ayam.
"oppa ha in nak ke toilet sekejap ye" kataku
yunho oppa hanya menganggukkan kepalanya dan aku terus menuju ke toilet.
setelah selesai aku bergerak keluar dari tandas dan bergerak kembali ke meja makan. sambil berjalan keluar tanpa sengaja aku telah terlanggar seorang lelaki dan membuatkan kami berdua terjatuh.
"erkkk maaf cik" kata lelaki itu
"tak apa bukan salah awak pun. saya yang salah. maafkan saya" kataku kembali
kemudian lelaki tersebut berlalu pergi begitu sahaja.
'mungkin dia nak cepat kot' fikirku
semasa aku ingin meneruskan gerakku,aku terpandang satu kad di lantai dan aku mengambilnya.
"PARK SEONGHWA USAHAWAN TERKENAL KOREA" bacaku sambil tersenyum sendiri.
'mangsa aku yang seterusnya' getus hatiku.
🌻
"lamanya pergi toilet tu. makanan ni pun dah nak sejuk" rajuk yunho
"alaa oppa ni biasalah women's problem" kataku
"haa yelah2 dah2 makan tu cepat. lepasni kita boleh balik" kata yunho
aku hanya menganggukkan kepala dan terus makan dengan segera.
🌻
JEONG YONG RA
aku memerhati sekeliling ruang bilikku ini untuk mencari di manakah aku meletakkan bagasiku. yelah esok kan nak pergi bercuti.
"manalah aku letak bagasi ni. tulah kau yongra lama sangat tak pergi bercuti. sampai bagasi pun lupa letak mana. haih" bebelku seorang diri.
sudah puas aku mencari di dalam bilik ini tetapi tetap juga tidak jumpa. tiba2 aku teringat akan sesuatu.
"ooo yelah ada dalam guest room" kataku
tulah haritu kemas2 rumah sampai tak terfikir pun bagasi ada dalam bilik tu. aku segera menuju ke guest room untuk mengambil bagasi dan terus meletakkan semua pakaianku di dalam bagasi tersebut.
"fuh habis juga aku kemas baju2 ni"
aku terus meletakkan bagasi di sisi katilku dan aku terus naik ke atas katil untuk tidur. hatiku sudah menjerit keriangan kerana tidak sabar untuk bercuti.
'akhirnya badanku dapat berehat' legaku.
•tbc•
bus
YOU ARE READING
BUS ♧ JEONG YUNHO
Romance°Pertemuan kita bermula di sini° Written by: @yeongee- Beautiful cover: @airtiny [StAtUs] :- completed★