Ak bangun dan jimin x de kat sebelah ak. Mana pulaklah ak punya husband ni. Pagi pagi lagi dah hilang. Nk je ak smackdown si jimin tu. Ak turun ke ruang tamu dan melihat omma sedang membasuh pinggan.
"Omma, mana jimin?"
"Jimin dh pergi big hit dh. Kamu tu buat ape malam tadi sampai bangun lambat?"
"Mana ade buat pape"
Ak terus berjalan tinggalkan omma dan masuk ke dlm bilik. Jimin tu pun satu, first day kahwin pun pergi kerja jugak 😪. Tapi ni kan pilihan ak untuk berkahwin dgn seorang idols, so ak kene hadap semua ni.
Skip
Pada waktu petang, jimin pulang ke Rumah dan ajakku berpindah ke rumahnya. Ak hanya akur dgn ajakannya dan kami berpindah ke runah jimin
"Awak, saya nk ckp something"
"Ckp ape"
"Saya rasa better kita x bagitau pasal perkahwinan kita dkt umum sbb awak kan masih belajar. Lepas awak habis belajar, baru kita dedahkan"
Ak hanya mengangguk menandakan ak setuju dgn permintaan dia and ape yg jimin ckp tu betul, ak x nk kene serang dgn army, lagi lagi sasaeng. Ak x nk mati awal.
"Awak termenung ape tu"
"X de pape"
"Awak ni asyik termenung je. Ke, awak ade namchin?"
"Mane ade"
Jimin pandang ak dengan pandangan yg tajam. Dia x caye ke ape yg ak ckp padahal ak ckp bende betul kot.
"Awak, kenapa first day, awak kene kerja?"
"Saya kan idols, so saya busy sikit. Saya harap awak faham"
Ak terus masuk ke dlm bilik meninggalkan jimin seorang diri di sofa.
YOU ARE READING
(C) idols [pjm]
FanfictionOmma ak kahwin kan ak dgn park jimin, bias ak. Adakah ak sedang bermimpi? Tapi kehidupan bersama seorang idols tidak seperti yg ak fikirkan