Meet (2)

67 4 5
                                    

Jaeyi pov

Ak turun dari kereta dan memasuki pagar taska. Mcm yg dijanjikan, ak x lambat. Tapi ak pelik sbb nampak macam ramai org je. Ada tetamu kot.

"Eomma!"

Jaemin lari pada ak and ak rendahkan badan sambil depakan tangan. Jaemin terus peluk ak. Lepas beberapa saat, pelukan kami terlerai.

"Eomma, Jaemin dh jumpa appa. Appa kata Nnti appa balik main dgn jaemin"

"Jaemin, appa kat tempat kerja dia. Mcm mana Jaemin boleh jumpa appa?"

"Saya ada shooting kat sini"

Ak toleh pandang tuan empunya suara. Ak berdiri menghadap dia.

"Jimin, Saya rindu awak"

"Saya pun rindu awak"

Jimin depakan tangan dan ak terus peluk dia. Air mata ak jatuh terkena tangan jimin. Ak lepaskan pelukan tu.

"Jimin, eomma awak dh restu hubungan kita sebelum dia pergi"

Jimin senyum dan cium dahi ak.

"Lepasni kita dah boleh hidup sama sama dh"

"Eomma, lepasni jaemin boleh main dgn appa kan?"

"Boleh. Jaemin boleh main dgn appa"

"Jaemin, jom main dgn daddy tae and daddy kook."

Jaemin angguk and terus ikut taehyung and jungkook masuk dlm taska. Kawan kawan jaemin yg lain dh balik sbb Harini dorang balik awal.

"Jae yi, kita duduk Rumah kita ye"

Ak sekadar mengangguk. Ak dan jimin berjalan untuk duduk Di meja batu.

"Awak duduk Mana selama ni?"

"Saya duduk dkt apartment mendiang appa. Berdua dengan jaemin. Awak pulak?"

"Saya duduk dgn member bts. X kanlah saya nk duduk sorg sorg"

"Semalam first time saya tunjuk muka awak kat jaemin. X sangka Harini dia akan jumpa dgn awak"

"Mungkin mmg dh ditentukan."

"Jimin, saya nk kene balik Rumah eomma ni."

Jimin hulurkan kunci pada ak. Ak pandang dia dan kunci silih ganti

"Kunci Rumah kita. Awak letaklah barang Apa yg patut dulu."

Aku angguk and panggil jaemin. Ak pimpin tangan jaemin bawa pergi ke arah kereta.

"Bye bye daddy tae. Bye bye daddy kook!"

Taehyung and jungkook membalas lambaian jaemin.

———-

Lepas sebulan baru aku publish chapter akan datang HAHAHAHHAHA.

😈🫂

Gurau nyah

(C) idols [pjm]Where stories live. Discover now