Jaemin

81 3 8
                                    

4 tahun kemudian

Aera pov

Ak masak makan tengah hari untuk ak dan jaemin Di dapur. Jaemin Di ruang tamu bermain bersama mainan nya. Selesai masak, ak duduk Di sofa memerhati jaemin main. Muka jaemin lebih iras kepada jimin. Comel.

"Eomma, jomlah main dgn jaemin"

Ak senyum dan duduk Di lantai bersama jaemin. Ak layan kan je lagipun Harini ak cuti. Ak nk luangkan masa dgn jaemin.

"Eomma, mana appa?"

"Appa kerja sayang."

"Boleh x jaemin nk tgk gambar appa?"

Ak tersentak mendengar permintaan jaemin. Selama 4 tahun, ak x pernah tunjuk wajah jimin. Mungkin sekarang masa yg sesuai untuk dia tgk wajah appa kandung dia. Ak angguk and pergi ke laci tv. Ak capai frame gambar ak dan jimin and beri pada jaemin.

"Nilah appa jaemin. Nama appa, Park Jimin"

"Handsomenya appa. Macam jaemin!"

Ak cubit manja pipi jaemin. Geram bila tgk dia buat muka berlagak. Comel. Sama macam jimin. Buatkan hati ak makin rindu.

"Eomma.... bila appa nk balik dari kerja? Jaemin nk main dgn appa. Kawan kawan jaemin semua dpt main ngan appa dorang. Jaemin pon nk main dgn appa."

Kata kata jaemin buatkan hati ak makin sebak. Ak teringat jaemin menangis saat dipisahkan dgn jimin. Jujur, ak masih rindu jimin. Eomma jimin dh meninggal tapi sebelum dia meninggal, dia dh restu hubungan kami. Tapi jimin x tau. Nnti dia akan tau.

"Eomma! Jaemin nk appa! Jaemin nk main dgn appa!"

Jaemin tunjuk protes. Kesian dia. Kecik kecik dh dipisahkan dgn appa dia. Mungkin hati dia dh lama pendam semua ni. Pendam rindu pada jimin

"Sayang, appa busylah. Nnti bila appa x busy kita jumpa appa ok?"

"Appa kerja apa?"

Ak bukk tv dan terpapar persembahan bts. Ak tunjuk pada Jaemin

"Eomma! Yg tu muka dia sama macam appa!"

Jaemin menundung jari pada jimin. Appa dia. Ak senyum pada jaemin.

"Tulah appa jaemin."

"Wah! Appa masuk tv! Jaemin nk jadi macam appa!"

Ak hanya senyum pada jaemin. Biarlah dia tgk jimin walaupun hanya pada skrin.

B E R S A M B U N G

(C) idols [pjm]Where stories live. Discover now