Tears

104 10 0
                                    

Jimin pov 🐶

Eomma ak bagitau yg jae yi accident. Berdesing telinga ak dgr setiap perkataan yg keluar dari mulut eomma. Dada ak rasa dihempap batu yg berat. Hati ak pedih. Manik jernih mula turun setitik Demi setitik dari mata ak. Semua member bts cuba tenangkan ak. Rehearsel jadi serba x kene. Ak rasa mcm x mampu nk teruskan tapi ak x nk kecewakan army and ak x nk army tau yg ak tengah sedih. Ak x nk sbb ak, bts yg lain kecewa.

"Can I back to korea?"

"No, you need to perform... I'm sorry"

Kata kata yg keluar dri mulut staff betul betul buat kan hati ak sakit

"Jimin... hyung tau kau sedih. Kitorang ade dgn kau"

Ak x mmpu nk hadap semua ni... ak kecewa dgn ape yg dh terjadi. Ak rse ni semua salah ak... kalau ak x bagitau umum pasal kitorang, bende ni x kan jadi. Aku betul betul nk jumpa jae yi sekarang.

"You need to go to the stage now"

Ak berjalan dlm keadaan yg lemah ke atas stage. Sebaik saje kaki ak atas stage, fake smile terukir Di bibir ak. Ak menyanyikan lagu promise... ak pun x tau mana dtg kekuatan ni...

Skip

Ak terus ke hospital. Segala penat ak, ak letak tepi dulu. Jaeyi paling penting skang ni. Ak duduk sebelah katil jae yi. Dia masih x sedar kan diri. Eomma ak and eomma jae yi keluar untuk beri ruang pada ak

"Sayang, bangunlah... saya dtg ni"

Tiada balasan. Yg terdengar hanyalah bunyi mesin. Air mata ak jatuh setitik Demi setitik.

"Jae yi... saya minta maaf... ni semua salah saya"

Ak tatap muka dia yg pucat. Ak rindu nk tgk dia senyum. Ak tutup mata ak... serius ak x kuat. Tiba tiba ak rasa ade tangan yg sentuh muka ak. Ak bukak mata.... jae yi dh sedar. Ak panggil eomma ak and eomma jae yi...

(C) idols [pjm]Where stories live. Discover now