Ufufufufu
So tetiba terbaik hati nak kasik bonus chapter.
Malas senanya nak buat bonus chapter.
Tapi disebabkan korang baik sangat sebab sudi baca cerita ni so saya buat bonus chapter
Tak expect langsung dapat 1k reader
Thank you———<3———
[sila dengar lagu 'jatuh cinta-iamneeta' sambil membaca untuk dapat feel. Jangan risau, korang takkan nangis pon]
Jaemin duduk di sofa sambil menonton kartun kesukaannya di televisyen.
"Abangggggg!"
Jaemin menghela nafas berat. Adik dia dah bangun.
Adiknya berlari ke ruang tamu dan berdiri di televisyen. Jaemin yang terganggu dengan adiknya yang berdiri mula menfokuskan diri pada adiknya.
"Yah, Park Jisung. Tepi."
Arah JaeminTapi bukan Jisung namanya kalau dia dengar cakap abang dia.
"Kenapa tak kejut Jisung? Dah terlepas dah cerita kartun Jisung!"
Jisung kecewaDia dah pesan dekat Jaemin untuk kejut dia tapi Jaemin tak kejut!
"Okey okey. Abang minta maaf. Sini duduk sebelah abang."
Jaemin menepuk nepuk tempat duduk yang kosong di sebelahnya, berharap adiknya beralih dari depan televisyen.
"Jisung, kenapa jerit pagi pagi ni?"
Soal Jimin pada anak bongsunya itu.Tidur Jimin terganggu dengan suara anaknya itu.
"Appa, mana eomma?"
Soal Jaemin"Eomma keluar dengan aunty Aera. Nanti baliklah tu."
Jimin mengangkat anak bongsunya itu dan meletakkan si bongsu di sebelah Jaemin.
"Appa, kenapa eomma selalu keluar? Lepastu Jisung tengok muka eomma selalu pucat. Ada sekali tu Jisung nampak eomma menangis"
Jimin diam. Dia menghela nafas perlahan
Jaemin dan Jisung masih menatap appa mereka menunggu jawapan.
"Jaemin, Jisung, kalau eomma keluar and tak balik lagi, Jaemin dengan Jisung marah dekat eomma tak?"
Soal Jimin kepada dua putera kesayangannya."Kenapa eomma taknak balik? Jisung tak nakal jadi eomma kena balik!"
Jimin memandang Jaemin, menunggu anaknya itu memberi jawapan.
"Kalau eomma tak nak balik, mestilah Jaemin marah. Eomma tak sayang Kita lagi kalau Eomma tak balik"
Akhirnya Jaemin bersuara."Kita tak boleh macam tu. Eomma dah banyak berkorban untuk kita. Kita patut bersyukur tuhan pinjamkan bidadari untuk keluarga kita"
Ujar Jimin lembut"Eomma bidadari?"
Soal JisungJimin mengangguk bersama segaris senguman di bibir
"Tempat eomma di syurga. Jadi kalau eomma nak pulang semula ke syurga, kita tak boleh marah eomma. Kita kene ikhlaskan eomma. Kalau kita tak ikhlaskan, itu ego namanya. Jadi bila eomma dah penat, eomma balik ke syurga"
"Jadi selama ni eomma penat jaga kita?"
Soal Jaemin dengan suara bergetar.Jaeyi yang mendengar semuanya terus berlari ke ruang tamu.
"Tak sayang. Eomma tak pernah penat jaga keluarga ni. Eomma gembira sebab dapat anak yang comel macam Jaemin dengan Jisung"
Jaeyi mengusap lembut pipi kedua anaknya.
"Eomma tak boleh tinggalkan Jisung! Kalau eomma nak pergi syurga, Jisung nak ikut!"
Jisung memeluk Jaeyi erat bersama tangisan yang sudah pecah."Jisung tak boleh ikut eomma, sayang. Jisung kena jaga abang dengan appa."
Jaeyi mengelus lembut rambut anak bongsunya itu."Jaemin tak tau macam mana hidup Jaemin tanpa eomma suatu hari nanti. Tapi kalau hari tu datang, Jaemin janji Jaemin akan jaga Jisung baik baik. Jadi bila eomma dah ada dekat syurga, eomma tak payah risau pasal kitorang"
Tutur Jaemin bersama tangisan.———<3———
Okey tu je
Kalau rajin ada bonus chapter 2
Kalau tak rajin, tergantung jelah macam ni.
Btw, saya nak minta kepada yang membaca untuk sedekahkan alfatihah untuk arwah abang saya. And doakan saya kuat.
Maybe lepasni saya akan stop dari menulis. Tapi kalau saya rasa nak menulis lagi, saya akan update cerita 'jodoh-kth'
Terima kasih banyak banyak kepada yang sudi baca sampai sini.———<3———
YOU ARE READING
(C) idols [pjm]
FanfictionOmma ak kahwin kan ak dgn park jimin, bias ak. Adakah ak sedang bermimpi? Tapi kehidupan bersama seorang idols tidak seperti yg ak fikirkan