Jam menunjukkan pukul 6.00 pagi. Ak pergi ke dapur untuk buat sarapan untuk jaemin. Siap je buat sarapan, ak melangkah ke bilik jaemin. Gaya tidur jaemin sama macam jimin. Comel. Ak kejut kan jaemin. Dia mengeliat sebelum membuka mata memandang ak.
"Pergi mandi. Eomma tunggu kat dapur. Jgn tidur balik pulak"
Ak terus keluar dari bilik jaemin dan duduk Di meja makan Di dapur. Harini ak x kerja sbb ak nk rehatkan minda dan hati. Kalau ak cuti lama lama pon x de sape yg nk marah sbb ak handle syarikat eomma yg satu lagi.
"Eomma, Harini Eomma ambik jaemin eh?"
Ak angguk sambil pandang jaemin yg tengah makan. Selesai makan ak hantar jaemin ke taskanya
"Eomma. Jgn lambat tau"
"Ok... Nnti Eomma ambik. Eomma janji Eomma x lambat"
Ak cium dahi jaemin dan dia terus berlari masuk dlm taskanya. Ak pulang ke Rumah Eomma. Kebetulan Aera pun ada kat situ. Ak duduk sebelah aera and berbual dgn dia.
"Kau x terfikir ke nk duduk dgn jimin lagipun Eomma Dia kan dh restu hubungna korang"
"Ak bukan x nk tapi ak nk dia fokus dkt kerja dia. Ak x nk dia stress"
"Kau x kesian ke kat jaemin? Dia perlukan jimin, jae yi. Jimin tu appa kandung dia"
"Ak kesian dkt dia tapi ak rasa bukan masa yg sesuai"
"Kau nk tunggu sampai bila? Sampai jaemin rasa dia x perlukan seorang appa dlm hidup dia? Ak bukan nk sibuk pasal rumah tangga kau, jae yi. Tapi ak nk kau fikir pasal masa depan jaemin."
"Betul cakap aera tu, jae yi. Lagipun kamu tu isteri yg sah pada jimin. Kamu ada tanggung jawab sebagai seorang isteri"
"Emm... Nnti Kalau jimin x busy, jaeyi bincanglah dgn dia"
"Ha dh dh. Kamu berdu x sarapan lagi kan? Jom sarapan. Eomma ada buatkan nasi goreng kimchi"
"Thank you, eomma"
YOU ARE READING
(C) idols [pjm]
FanfictionOmma ak kahwin kan ak dgn park jimin, bias ak. Adakah ak sedang bermimpi? Tapi kehidupan bersama seorang idols tidak seperti yg ak fikirkan