Aera pov
Kandungan ak dh 7 bulan. Kejap je masa berlalu. Baru je ak berkepit 2 org ngan jimin tup tup x lama lagi ada org ketiga. Perut yg makin membesar ak usap sambil bersandar Di kepala katil. Jimin baru keluar dari bilik air. Baru lepas mandi. Rambut masih basah. Bakal jadi ayah dah si jimeng ni. Huehue
"Jimin, susu dh habis. Boleh x awak belikan?"
Jimin angguk dan terus capai hoodie, kunci kereta and mask. Jimin terus keluar rumah. Ak pulak sdp landing atas katil main ipad. Banyak kali jimin suruh ak baca buku. Muka ak nk baca buku? Hell no. Kdg kdg je ak baca. Main game lagi best. Tiba tiba rasa nk terkoncing pulak. Ak berjalan masuk bilik air. Selesai lepaskan hajat, ak jln pergi dapur nk ambik biskut. Terkedek kedek ak jln masuk bilik balik. Sampai dpn pintu, ak tergelincir. Hawau punya lantai. Waktu waktu camni kau nk licin. Nasib kau lantai. Kalau x, dh lama kene smackdown ngan ak. Adakah ini kali terakhir baby ni akan berada dlm perut ak? Ak takut. Ak pejamkan mata. Stand by nk landing atas lantai. Tapi ak rasa cam ada org sambut ak. Ak bukk mata balik. Nasib baik jimin sambut ak. Jimin bawak ak pergi katil.
"Jae yi, lain kali hati hati"
Ak peluk jimin erat seeratnya. Jimin peluk ak balik. Ak menangis dlm dakapan dia.
"Jimin, saya mintak maaf.... Kalau awak x de tadi mesti kita x sempat tgk ank kita. Mesti awak marah saya sekarang ni"
Jimin usap kepala ak untuk tenangkan ak. Halah halah. Sawitnya husband ak ni. Dh ade dh ciri ciri ayah mithali.
"Sayang, saya x marah awak pon. Awak and ank kita selamat. Yg penting lepas ni awak hati hati ye. Dh dh jangan nangis. Nah. Baca buku"
Ak geleng dlm pelukan jimin. Mmg x lah ak nk baca buku cik abang oi.
"Okok. X nk baca buku. Nah main game"
Ak terus lepaskan pelukan jimin and capai ipad tu
YOU ARE READING
(C) idols [pjm]
FanfictionOmma ak kahwin kan ak dgn park jimin, bias ak. Adakah ak sedang bermimpi? Tapi kehidupan bersama seorang idols tidak seperti yg ak fikirkan