Sorry🥀

90 6 2
                                    

Keesokan hari

Jimin hantar ak pulang Rumah eomma ak. Sampai sahaja Di perkarangan rumah. Ak toleh pandang jimin. Ak senyum kat dia. Ak berikan jaemin pada jimin. Ak x kisah berapa lama masa dia nk bersama jaemin sbb lepasni dia dh x kan jumpa jaemin. Muka jimin mula kemerahan. Tahan nangis mungkin.

"Appa tunggu 9 bulan 10 hari nk jumpa jaemin tapi kenapa appa perlu berpisah dgn jaemin? Appa sayang jaemin"

Jimin peluk erat tubuh kecil jaemin yg sedap dibuai mimpi. Sesekali jaemin mengeliat. Ak pulak x dh mampu nk bendung sebak Di hati. Kenapa macam ni? Kenapa jaemin jadi mangsa keadaan? Jimin kucup pipi lembut jaemin lama sebelum pulangkan pada ak. Tiba tiba jaemin menangis Ak cuba pujuk dia tapi x berjaya. Ak biarkan saja jaemin menangis. Mungkin dia tahu yg dia akan berpisah dgn appa kandung dia

"Jimin, saya ada masak untuk awak. Nnti balik awak makan ye"

Jimin angguk lemah. Hati ak x sanggup tinggalkan org yg ak sayang. Ak capai tangan jimin dan terus kucup belakang tangannya. Jimin kucup dahi ak. Ak keluar dari kereta dan ambil beg ak. Eomma keluar dari rumah. Jimin sempat salam eomma ak.

"Eomma, maafkan jimin sbb gagal jaga jae yi dan jaemin. Maafkan jimin"

"X pe jimin. Eomma x marah jimin pun lagipun bukan salah jimin. Terima kasih dh jaga jaeyi untuk eomma"

Ak dan eomma lemparkan senyuman pada jimin. Jimin kucup pipi jaemin yg masih menangis dari tadi. Jimin terus masuk dlm kereta dan senyum pada ak. Kereta jimin meluncur laju di atas jalan lama kelamaan hilang dari mata ak. Eomma ak dukung jaemin and ak bawak masuk beg dlm bilik. Ak duduk atas katil. Ak tunduk dan air mata terus jatuh. Kenapa ak perlu berpisah dgn jimin. Kenapa jaemin perlu berpisah dgn appa kandung dia?

"Jae yi, eomma tau kamu kuat."

Ak kesat air mata ak. Jaemin yg menangis dari tadi ak pangku.

"Jaemin, kenapa menangis ni? Appa kerjalah sayang. Tidur ye"

B E R S A M B U N G

(C) idols [pjm]Where stories live. Discover now