Why?

93 7 8
                                    

Ak berada di hospital. Ak dh selamat lahirkan ank ak dan jimin. Badan ak rasa penat yg teramat.

"Jae yi, kita dpt babyboy. Comel sangat. Terima kasih sayang"

Jimin kucup dahi ak lama. Air mata ak mula mengalir. Air mata kegembiraan.

"Jimin, boleh x saya nk dukung ank kita"

Jimin hulurkan ank kami. Ak cium pipi dia lama. Ak susu kan bayi itu sehingga kenyang. Ak pegang kakinya yg kecil. Comel. Comel sangat. Baby tu diletakkan Di tempat baby baru lahir lepas ak susukan dia.

"Jaeyi, kita bagi dia nama park jaemin ye. Jae yi dan jimin"

Ak angguk perlahan. Sungguh comel namanya. Comel macam orgnya

Skip

Ak dan jimin balik ke rumah kami. Kami berdua duduk Di sofa sbb eomma jimin ingin bincang sesuatu. Ak dukung jaemin yg sdg tidur

"Eomma nk ckp yg jimin perlu tinggalkan jae yi."

"Eomma. Apa eomma ckp ni!"

Jimin hampir tinggikan suara pada eomma nya. Tapi dia masih kawal.

"Sebelum ni kamu berdua kahwin ada mintak restu eomma? X de kan? Tau tau je esok dh nk kahwin. Kamu ni idol jimin. X layak lagi nk kahwin sekarang"

"Tapi jimin berhak untuk rasa bahagia eomma"

"Bahagia tanpa restu eomma? Selama ni eomma tunggu budak ni lahir. Masa yg sesuai untuk eomma bagitau segalanya. Waktu jae yi accident, eomma tunggu perempuan ni mati. Tapi eomma x sangka kuat jugak perempuan ni. Jimin, tinggalkan je yi dan ank kamu. Ha, jae yi! Kamu dh boleh jauhkan diri dari jimin. Budk ni pon ak x nk. Kau jagalah dia."

"Baiklah eomma, Jae yi faham. Kalau itu yg eomma nk. Jae yi boleh berpisah dgn jimin. Tapi tolonglah jgn pisahkan jaemin dgn ayah dia. Jaemin ada hak"

"Hak? Budk ni x de hak apa apa."

"Eomma.... sampai hati eomma buat jimin macam ni. Jimin sayang eomma. Jimin ikut ckp eomma. Tapi tolong jgn paksa jimin ceraikan jae yi"

"Baiklah. Tapi dgn syarat, jauhkan diri dari jae yi"

Air mata ak jatuh membasahi tangan jaemin yg sdg Lena tidur.

"Eomma bagi peluang kamu bersama jaeyi sampai esok je! Dh la. Eomma nk balik. Buat sakit hati eomma je duduk sini lama lama"

Eomma jimin terus keluar dari Rumah kami berdua. Air mata ak x henti mengalir dari tadi. Maafkan eomma, jaemin.

"Jaeyi, maafkan saya sbb x dpt jadi suami dan ayah yg terbaik untuk awak dan ank kita"

"X pe jimin. Saya faham. Awak idol"

Ak hulurkan jaemin pada jimin. Biarlah dia luangkan masa bersama ank kami sebelum jimin dan jaemin berpisah. Ak masuk dlm bilik kemas baju masukkan dlm beg. Baju baby pon ak masukkan dlm beg. Semua barang jaemin ak masukkan. Tiba tiba jimin masuk dlm bilik bersama jaemin

"Jaeyi, boleh x saya nk simpan baju yg jaemin pakai ni?"

Ak angguk and senyum kat jimin. X mampu ak ckp ape ape sekarang ni.

"Lagi satu, boleh x awak tinggalkan satu baju awak. Kalau saya rindu awak, boleh saya tatap baju tu"

Sekali lagi ak angguk perlahan. Ak sambung lipat baju tapi air mata ak jatuh menghentikan perbuatan ak.

Selesai masukkan baju dlm beg, ak zip bag. Ak tinggalkan satu baju ak tergantung dlm almari. Ak keluar dari bilik tapi langkah ak berhenti bila nampak jimin sdg menangis sambil cium jaemin. Ak x kuat. Ak terduduk Di lantai. Kenapa seorang bapa perlu dipisahkan dgn ank kandungnya. Ak x kisah Kalau ak perlu lalui semua ni tapi kenapa jaemin juga perlu lalui. Dia masih kecil. Dia x bersalah. Sekali lagi air mata ak tumpah. Maafkan saya jimin.

B E R S A M B U N G

Sorry sbb chapter ni panjang sikit dari yg lain. Sebenarnya nk buat chapter ni sedih tapi x pandai. Sorry.

(C) idols [pjm]Where stories live. Discover now