SE3😈

107 7 0
                                    

Satu minggu kemudian....

Lisa:Student baru tu bila nak datang?Tak sabar aku nak tengok muka diorang tu,gangster atau tak.

Jisoo:Nanti diorang datang lah tu.Sabar jelah.

Jennie:Bila diorang dah sampai,kau jangan nak cari pasal dengan diorang pulak.Kalau memang diorang tu gangster,kuat bergaduh nanti kau juga yang kena.

Lisa:Aku just tanya je.Tak payah lah fikir sampai macam tu.

Jennie:Aku cuma risau je,manatahu bila diorang masuk sekolah ni dah kena kacau.

Rose:Betul tu,kau ingat tak,kau pernah kacau student baru bulan lepas.Kau mintak duit dari dia lah.Tak pasal-pasal student baru tu takut nak pergi sekolah.Lepas parents student tu buat report kau kena rotan dekat pengetua kan.

Lisa:Yelah.Aku tahu aku salah.Mintak duit orang macam tu je.Dah puas hati?

Jisoo:Dah lah tu.Jom lah pergi makmal,tak pasal-pasal nanti lambat kena duduk luar lagi.

Jennie:Jomlah

......

Apabila Kwon ji yong,Choi seung hyun,Youngbae dan Kang daesung sudah tiba di sekolah baru mereka,mereka sedikit terkejut dengan persekitaran sekolah baru mereka...

Kwon ji yong:Boleh tahan cantik juga sekolah ni.

Kang daesung:Aah lah,persekitaran dekat sini pun bersih je.

Youngbae:Student dekat sini pun boleh tahan ramai juga.

Seung hyun:Memanglah sekolah ni cantik and ramai,tapi student sekolah sini ok ke tak?

Kang daesung:Aku tengok diorang semua ni ok je.Semua muka baik-baik

Mereka pun masuk ke kawasan sekolah tersebut dan pergi ke pejabat untuk menunggu cikgu yang perlu mereka jumpa dan memberitahu mereka kelas mana yang mereka akan pergi.

.......

Mr.Kim:Kamu berempat ni student baru kan?

Seung Hyun:Ya cikgu,kami ni murid baru.

Mr.Kim:Kamu berempat ni dari Sinju High School kan?

Kwon Ji Yong:Cikgu ni memang tak tahu asal-usul kami ke?Sampai nak tanya banyak benda dekat kami.Lain kali if ade student baru,check lah details student baru tu,tak perlu lah sampai nak tanya banyak-banyak soalan yang remeh tu.Cikgu ingat kami tak penat ke,kena beli barang sekolah,buku semua sampai sempat lagi nak tanya benda yang tak penting macam tu.Dengan kena hadap student baru lagi dekat sini.

Youngbae:Hoi kau ni,boleh tak cakap dengan cikgu beradap sikit.Ini cikgu tau bukannya student biasa pun.Minta maaf cikgu sebab kawan saya ni biadap dengan cikgu.

Mr Kim:Tidak mengapa,cikgu maafkan.Kamu berempat akan ditempatkan di kelas 4A2B.Btw nama cikgu ialah cikgu Kim,cikgu ialah guru kelas kamu .Sekarang cikgu akan bawa kamu semua ke kelas baru kamu.

Kang Daesung:Baiklah cikgu.

......

Bila mereka sampai ke kelas 4A2B...

Kelas 4A2B yang tadinya bising dan sekarang menjadi sunyi bila mereka melihat mereka berempat masuk ke kelas.Ketua kelas dan murid lain bangun dari kerusi kemudian, tunduk hormat kepada guru di depan dan mereka duduk semula di kerusi.

Mr.Kim:Kamu semua,kelas kita akan mempunyai empat murid baru.Kamu berempat boleh memperkenalkan diri kamu sekarang.

Youngbae:Hai semua,nama saya ialah Youngbae.

Daesung:Hai,nama saya Kang Daesung.

Seung Hyun:Hai guys,nama saya Choi Seung Hyun,kamu semua boleh panggil saya Hyun.

Kwon Ji Yong:Nama saya Kwon Ji Yong,korang semua boleh panggil Ji Yong.

Ketua Kelas:Jadi kamu berempat lah student yang kena buang sekolah dari Sinju High School sebab banyak kes disiplin kan?

Youngbae:Ouh,korang semua dah tahu lah kan details pasal kitaorang ni.Baguslah tu,tak perlu aku nak bagitahu korang satu per satu.

Daesung:If kitaorang ada masalah disiplin sekalipun,korang semua ade masalah ke dengan kitaorang?

Seung Hyun:If ada sesiapa yang cari pasal dengan kitaorang,tahu lah nasib dia akan jadi macam mana.

Kwon Ji Yong:If ada sekalipun,kitaorang tak teragak-agak untuk mencederakan orang tu.Btw aku dengar ada gangster dekat sekolah ni,tak silap aku nama group diorang Blackpink.Betul ke diorang pun ada kes disiplin macam kitaorang ni?

Semua yang ada di dalam kelas itu tidak berani nak menjawab soalan Kwon Ji Yong.Meraka amat terkejut dengan kata-kata mereka berempat termasuklah dengan Mr.Kim dan ketua kelas mereka yang bernama Felix.Mereka sangkakan cuma kumpulan Blackpink sahaja yang bersikap ganas terhadap pelajar,tapi sekarang mereka mempunyai dua kumpulan yang menakutkan di sekolah.

Mr.Kim:Baiklah,kamu berempat boleh duduk di tempat kosong yang ada di belakang.


P/S:SORRY KALAU CERITA NI MENGARUT SBB MIN PUN TAKDE IDEA NAK BUAT MCM MANA.TERPULANG PADA KORANG SAMA ADA SUKA ATAUPUN TK










School EnemiesWhere stories live. Discover now