SE5😈

86 4 0
                                    

Ahli Bigbang sudah 2 minggu bersekolah di Guenjon High School.Walaupun sudah 2 minggu mereka bersekolah di Guenjon High School,tetapi student yang ada di sana
tidak berani bertegur dengan mereka.Student di situ takut jika mereka bertegur dengan ahli Bigbang,mereka akan kena belasah dengan bigbang.

Pada waktu subjek sains di kelas blackpink,clasmate mereka pergi ke makmal sains termasuklah Jennie,Jisoo dan Rose.Bila mereka semua on the way pergi ke makmal,Lisa singgah ke tandas terlebih dahulu.Bila Lisa sudah keluar dari tandas dan terus pergi cepat ke makmal sains,Lisa terserempak dengan Kwon Ji Yong.

Lisa:Matilah aku kalau lambat masuk ni mesti kena denda berat.Aduhhhh.

Kwon Ji Yong:Ehh,itu bukan ke Lisa dari kumpulan Blackpink.

Bila Kwon Ji Yong mendekati Lisa,dalam masa yang sama Lisa tidak perasan ada orang mahu mendekatinya dan Lisa terus terlanggar Kwon Ji Yong,habis buku di tangan Lisa jatuh bersepah.

Kwon Ji Yong:Auchh,sakitlah.Kau buta ke,tak nampak orang depan,main langgar je.

Pada masa yang sama Lisa cepat-cepat mengambil bukunya yang jatuh tadi dan meminta maaf kepada Kwon Ji Yong.

Lisa:Sorry-sorry,aku tak perasan tadi.

Kwon Ji Yong:Sorry je kau bagi dekat aku.Kau tahu tak aku ni siapa.

Lisa:Aku nak cepat sekarang ni,aku dahlah masuk kelas lambat and aku taknak ambil tahu pasal kau pun.

Lisa terus berlalu pergi meninggal Kwon Ji Yong berseorangan di situ.

Kwon Ji Yong:Berani kau cakap macam tu dekat aku.Kalau aku jumpa kau lagi nanti siap lah aku kerja-kerjakan kau cukup-cukup.Geramya akuuu,nasib muka kau tu comel.

     LISA POV...

Lisa:Dia ni,aku dahlah lambat masuk kelas sains,boleh pulak terlanggar dia.Tapi kan boleh tahan handsome juga muka dia tu.Ehh,kenapa aku tiba-tiba puji dia pulak ni.Disebabkan dia lah aku lambat.Kalau aku kena denda nanti memang aku kenakan dia cukup-cukup.😡

                         ......

Bila Lisa sudah sampai ke makmal.Cikgu sains mereka yang bernama cikgu Sandara menahan Lisa di pintu masuk makmal.

C.Sandara:Lisa,kenapa kamu lambat masuk ke kelas?Kamu bergaduh dengan siapa lagi ni?

Lisa:Ehh cikgu,tadi saya pergi ke tandas dulu,sebab itulah saya lambat sikit ke sini.

C.Sandara:Cuma harini saja saya akan lepaskan kamu,tapi lain kali kalau kamu datang lambat ke makmal lagi,saya akan bagi kamu denda,             faham?

Lisa:Faham cikgu.

Jennie:Kenapa kau lambat?Jangan cakap yang kau cari pasal dengan student lagi sudah.

Lisa:Ehh,taklah

Jennie:Habistu kalau bukan tu apa?

Lisa:Nanti aku cerita dekat kau.

Jennie:Hmm,yelah

                             ..........

Jennnie:HAHH?Seriusly kau terlanggar dengan student baru tu.

Lisa:Betul,tadi aku terserempak dengan student baru tu.Aku sempat tengok nametag dia,nama dia Kwon Ji Yong.Geramlah aku dengan dia tu,disebabkan dia lah aku lambat masuk kelas tau.Lepastu suka hati dia je nak marah-marah aku sebab aku langgar dia.Kalau ikutkan hati aku nak je aku ajak dia bergaduh.

School EnemiesWhere stories live. Discover now