Bila mereka tiba di Uk,mereka terus keluar dan pergi ke balai ketibaan.Sedang Daesung berjalan,wallet di poket seluarnya terjatuh dan dia tak perasan,Rosè yang memang betul-betul di belakangnya nampak wallet namja tu jatuh,terus Rosè mengambil wallet itu dan beri kepada Daesung.
Rose:Excuse me,nahhh,wallet kau jatuh tadi.
Daesung:Ehh,wallet aku,by the way thanks sebab bagi wallet ni,kalau kau tak ada tadi,tak tahu lah macam mana.
Rose:No problem,lain kali jangan cuai,nasib aku dekat belakang kau tadi,kalau tak mesti hilang terus wallet kau orang ambil.(sambil menayangkan senyuman manis kepada Daesung)
Daesung yang berada di situ terpaku melihat kecantikan Rosè bila yeoja tu senyum.
Jimin pula yang dari tadi mencari kelibat yeoja kesayangnya itu tiba-tiba ternampak yeojanya bersama namja lain.Dia nampak saja Rosè berbual dengan namja tu terus panas,bukannya dia tak suka Rosè layan lelaki lain, tetapi bagi dia,dia tidak suka Rosè layan namja tu,bukannya dia tak tahu namja tu dari mana,identiti namja tu serta kawannya sekali dia tahu.
"Rosè buat apa dengan namja tu?Jangan dia apa-apakan Rosè tu sudah lah.Tapi,kenapa aku tengok diorang tu mesra je,Rosè siap bagi senyuman lagi dekat namja tu,ini tak boleh jadi,before this,aku tak pernah pun dapat senyuman manis macam tu dari Rosè,namja tu pula yang dapat.NOT FAIRRRR."Getus hati Jimin.
Terus Jimin pergi ke arah mereka dan memegang tangan Rosè sekuat hatinya,Rosè terkejut dengan perbuatan namja tu.Sudah lah dia genggam tangan Rosè tu kuat,sakit tau!!!
Rose:Ehh,oppa kenapa ni?Oppa dari mana?Puas Rosè cari tau.
Jimin:Siapa yang cari siapa sekarang ni,oppa yang cari Rosè dari tadi.(sambil memandang tajam ke arah Daesung)
Daesung yang berada di situ buat tak endah saja bila Jimin memandang tajam kearahnya.Fikir dengan pandangan macam tu,boleh buat dia takut?Sorrylah,ni Daesung lah,dia tak pernah takut berhadapan dengan orang,lagi-lagi dengan budak mentah macam depan dia ni.
Rose:Kalau oppa cari Rosè dari tadi,kenapa oppa tak call je Rosè?
Jimin:Yang Rosè pula,kenapa tak call oppa dari tadi?
Rose:Rose dah call oppa banyak kali dah,oppa je yang tak angkat.
Bila Jimin check fonnya balik, fonnya off,patutlah tak dengar langsung call tadi,dia pun terlupa yang dia offkan fon di airplane tadi.
Jimin:Okey,iam so sorry,oppa salah,oppa offkan fon tadi sebab tulah tak dapat call dari Rose.
Rosè hanya buat tak tahu saja dengan alasan Jimin tadi,dah salah sendiri,nak marah orang lain pula.
Rose:Sudahlah,Rose malas nak layan oppa,Rose pergi dululah.Bye oppa Daesung,nanti kalau ada masa kita borak lagi ok.(Sambil memberi senyuman manis kepada Daesung).
Jimin yang berada di situ sudah naik berang dengan semua ni,kenapa namja tu juga yang yeoja tu layan,dia lagi ok kot daripada namja tu.Entahlah apa yang menarik sangat pasal namja tu dari dia.
Jimin:Woii,aku tak puas hati dengan kau,kau fikir kau bagus sangat ke sampai Rosè tu suka dekat kau,jangan haraplah aku akan bagi.Yeoja tu aku punya!!!
Daesung:Kalau kau nak yeoja tu,kau ambil lah,I dont care,banyak lagi yeoja-yeoja cantik nak dekat aku,sudahlah,buang masa je aku layan budak mentah macam kau ni,and one more thing,kau jangan sesekali cari pasal dengan kitaorang,terutamanya Kwon Ji Yong,memang melayang nyawa kau kalau kau berhadapan dengan dia.
Jimin:Nyawa siapa yang melayang?Aku or dia yang melayang?Kau fikir aku takut,langsung tak,lagi-lagi dengan kau.(sambil menolak sikit bahu Daesung).
Daesung yang terdorong sikit kebelakang dibiarkan saja,dia hanya menunggu masa saja nak kenakan namja tu.
Jimin:Kau ingat,jangan sesekali kau kacau yeoja aku,ingat tu!!!
Terus Jimin ke arah transpot yang disediakan berdekatan dengan diorang.Daesung hanya berlagak biasa saja dan pergi ke transpot mereka untuk bertolak.
Seung Hyun yang dari tadi di dalam kereta alphat yang disediakan untuk mereka hanya duduk diam saja bila dia nampak kawannya dengan namja lain,dia nampak namja tu seperti mahu cari pasal dengan kawannya.
"Apa yang namja tu buat?Tak boleh jadi ni,siaplah korang semua,aku kerjakan korang semua cukup-cukup."getus hati Seung Hyun sambil memandang bengis terhadap Jimin.
Mereka semua sudah ada di dalam kereta,driver yang ada di situ terus menggerakkan gear dan memulakan perjalanan.
708 words...sorry kalau cerita ni korang susah sikit nak faham...maybe for next chapter author lambat sikit nak update...and thanks for sesiapa yang sudi baca cerita ni...jgn lupa tekan bintang kt bwh okeyyy🌟
YOU ARE READING
School Enemies
AcciónKisah ini menceritakan tentang empat sahabat yang diberikan nama kumpulan BLACKPINK.Mereka berempat ialah kawan rapat sejak di sekolah rendah lagi.Mereka sentiasa bersama walaupun banyak cabaran dan ujian yang perlu mereka hadapi.Meraka bersekolah d...